• Anonym (Kille)

Varför klär hon sig så jävla utmanande?

Hej!

Jag har funderat lite. Jag undrar hur visa tjejer alltid orkar vara uppklädda? Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår. Hon klär sig sexuellt men varför? Hon är ju tillsammans med min bror..? I söndags exempelvis hade hon väldigt tighta byxor som framhävde hennes rumpa väldigt tydligt. Klart som fan att man tittar. Hon är ju snygg men stör mig så mycket på henne samtidigt.

Vi ska inte tala om hur hon ser ut på krogen. Höga klackar, jättetighta kläder, hon bär ofta kläder som är väldigt urringade. Min bror verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Har velat fråga honom flera gånger men vill inte låta spydig. Jag undrar verkligen. Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

Varför klär sig tjejer såhär när dom har partner? 

• Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?
  • Anonym (Olika)

Ok om man ska på gemensam festlighet men till vardags och krogen låter främmande i mm värld ....

• Letitia

Detta är ju något mellan din bror och hans kvinna, som du inte har med att göra. Men i princip tycker jag att du har rätt! Man kan ju vara snygg och vacker utan att vara sexuellt utmanande, och jag tycker att det känns naturligt att gå in för det första - men inte det andra - när man redan är i ett förhållande. Annars skickar man ju ut fel signaler till männen i sin omgivning - precis som du säger.

Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • Anonym (Här)

I mitt fall så går min man igång på att andra kollar på mig. Vilket jag gillar.

• elmadumle

varför skulle hon klä sig annorlunda för at hon är tillsammans med någon? eller är det så att det är du som tänder på henne och lägger skulden på hennes kläder för det?

• Anonym (...)
    Letitia skrev 2015-02-11 19:02:38 följande:

Detta är ju något mellan din bror och hans kvinna, som du inte har med att göra. Men i princip tycker jag att du har rätt! Man kan ju vara snygg och vacker utan att vara sexuellt utmanande, och jag tycker att det känns naturligt att gå in för det första - men inte det andra - när man redan är i ett förhållande. Annars skickar man ju ut fel signaler till männen i sin omgivning - precis som du säger.

Men snälla. Vilka signaler skickar man då ut?
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2015-02-11 20:29:24 följande:
    Signaler som folk mer generellt hade mottagare för på 1950-talet
  • Aktiv pappa

Själv så vill jag gärna att min flickvän är snygg, sexig och stilig när vi är ute offentligt, hon är ju min och jag har inget emot att hela världen får se vilken "puma" jag har. Andra män får gärna bli avundsjuka på mig! Man är ju stolt om man har en flickvän som är snygg och bryr sig om sitt utseende, i mitt fall så är hon dessutom förbannat intelligent. Själv blir jag tänd när vi gått omkring och nafsat på och retat varandra och vill bara ha henne när vi kommer hem. 

Din bror kan skatta sig lycklig.

• Letitia
    nihka skrev 2015-02-11 23:09:18 följande:
    Signaler som folk mer generellt hade mottagare för på 1950-talet
    Ja, det såg vi ju nu på Finlandsbåten senast... För du menar väl inte att somalier ligger EFTER svenskar på något sätt..?
  • Letitia
    Anonym (...) skrev 2015-02-11 20:29:24 följande:
    Att man är tillgänglig för sexuella förslag, naturligtvis. Risken att bli ofrivilligt våldtagen ökar också.
  • nihka
    Letitia skrev 2015-02-12 06:47:35 följande:
    Ja, det såg vi ju nu på Finlandsbåten senast... För du menar väl inte att somalier ligger EFTER svenskar på något sätt..?
    Nej, jag menar att dina värderingar var vanligare på 1950-talet och att du ligger efter.
Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?