• Anonym (Kille)

Varför klär hon sig så jävla utmanande?

Hej!

Jag har funderat lite. Jag undrar hur visa tjejer alltid orkar vara uppklädda? Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår. Hon klär sig sexuellt men varför? Hon är ju tillsammans med min bror..? I söndags exempelvis hade hon väldigt tighta byxor som framhävde hennes rumpa väldigt tydligt. Klart som fan att man tittar. Hon är ju snygg men stör mig så mycket på henne samtidigt.

Vi ska inte tala om hur hon ser ut på krogen. Höga klackar, jättetighta kläder, hon bär ofta kläder som är väldigt urringade. Min bror verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Har velat fråga honom flera gånger men vill inte låta spydig. Jag undrar verkligen. Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

Varför klär sig tjejer såhär när dom har partner? 

• Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?
  • Mamori
    Anonym (Kille) skrev 2015-02-10 15:12:17 följande:

Men jag menar bara att det är väldigt mycket hud, visa upp sig. Klart man får klä sig hur man vill men jag undrar ju bara? Varför skulle jag ha en dålig självkänsla för att jag inte vill att min framtida tjej visar upp sig så mycket för andra?

Ja men varje gång man ska ut? När han inte ens är med varje gång?
    Anonym (Tjej) skrev 2015-02-10 15:08:04 följande:

Vad heter din bror? 

Adam, hurså?

Med "ska ut" menar du gå ut på krogen typ eller? Klart att man klär upp sig då, det gör ju alla, förhållande eller ej. Man skulle nog få konstiga blickar om man satt i mysbyxor och raggsockar på krogen...

Elle rmenar du varje gång hon går ut som tex om hon ska till affären? Hon tycker antagligen om att se bra ut och inte att det är så jobbigt att fixa till sig. Vem vet, kanske hon träffar din bror på affären?

Jag var med en gång om att stöta på min nya pojkvän av en slump när jag var och storhandlade och hade risigt hår, inget smink och fulkläder. Kändes inte alls kul. Efter det så klär jag mig alltid okej och fixar till mig om jag ska gå utanför dörren. Så lång tid tar det inte.
  • Anonym (123)

Vi kvinnor klär inte upp oss för män. Vi klär upp oss för varandra. Ingen dömer en kvinna så som en annan kvinna. (ingen direkt sanning, men think about it)

Och.... så klär vi upp oss för att vi vill det och tycker det är snyggt. Men hemska tanke att man ska få se ut som man vill!

• Anonym (Banonym)
    Anonym (123) skrev 2015-02-10 18:03:00 följande:

Och.... så klär vi upp oss för att vi vill det och tycker det är snyggt. Men hemska tanke att man ska få se ut som man vill!

Ja visst är det. Här i göteborg så får iallafall killarna inte komma in på krogen med shorts en varm sommardag, medan tjejerna inte har några som hellst problem att gå i magtröja och kortkort på vintern med -10 grader
  • ica
    Anonym (123) skrev 2015-02-10 18:03:00 följande:

Vi kvinnor klär inte upp oss för män. Vi klär upp oss för varandra. Ingen dömer en kvinna så som en annan kvinna. (ingen direkt sanning, men think about it)

Tror också det är så. Men personligen tycker jag det är så skönt att se nån som inte alltid ser perfekt ut...
  • sandlilja

]Anonym (123) skrev 2015-02-10 18:03:00 följande:[/quote-nick]Vi kvinnor klär inte upp oss för män. Vi klär upp oss för varandra. /quote]

Precis!

• Anonym (Fi)

Jag (tjej) klär mig endast i det jag känner mig bekväm i.

Skulle aldrig få för mig att ha fula pösiga byxor.

Jag trivs bäst i tighta byxor, snygg tight topp (som inte visar brösten) och höga klackar.

Jag gillar att klä upp mig för mig själv, men också för min man.

Bara för att man är gift behöver man ju inte sunka ihop.

• Anonym (anonym)

Kvinnor klär sig i kläder de gillar och ofta gillar dessutom deras pojkvänner att de ser bra ut. Du hade inte en sekund funderat över din brors flickväns klädsel om hon haft likadana kläder om hon varit kraftigt överviktig eller väldigt underviktig.

• SpanskaFlugan
    Rainbow gg skrev 2015-02-10 14:57:21 följande:

Det där du tycker och känner är det ju många som känner raka motsatsen till. "Varför klär hon sig så jävla fult" om man ständigt har mysbyxor, hoodies, noll smink och håret i hästsvans.

Så hon bär väl det som hon själv är mest bekväm i helt enkelt. Det kommer alltid störa någon så det finns ingen anledning till att försöka anpassa sig till någons tycke.

Inte lätt att vara kvinna, bryr man sig om sitt utseende för mycket är man bekräftelsekåt, bryr man sig för lite är man "okvinnlig". Vad är "lagom, och vems "lagom"? Alla verkar ha en åsikt om hur kvinnor ska se ut....
  • Phillippa

Jag är kvinna och jag klär mig alltid i tighta kläder och anledningen är att jag gillar det. Jag känner mig hemsk i pösiga kläder och har alltid gjort det.

• Sluta bry dig

Du har inte funderat på om din bror gillar hur hon klär sig? Ett flertal tjejer i min omgivning har killar som gillar att de klär sig i korta kjolar och urringade toppar när de är ute och på fester. I det här fallet verkar det dock mest som att du har hakat upp dig på hennes klädsel när du ex kommenterar att hon har så tighta byxor. De är båda nöjda så sluta bry dig.

Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?