• Anonym (Kille)

Varför klär hon sig så jävla utmanande?

Hej!

Jag har funderat lite. Jag undrar hur visa tjejer alltid orkar vara uppklädda? Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår. Hon klär sig sexuellt men varför? Hon är ju tillsammans med min bror..? I söndags exempelvis hade hon väldigt tighta byxor som framhävde hennes rumpa väldigt tydligt. Klart som fan att man tittar. Hon är ju snygg men stör mig så mycket på henne samtidigt.

Vi ska inte tala om hur hon ser ut på krogen. Höga klackar, jättetighta kläder, hon bär ofta kläder som är väldigt urringade. Min bror verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Har velat fråga honom flera gånger men vill inte låta spydig. Jag undrar verkligen. Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

Varför klär sig tjejer såhär när dom har partner? 

• Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?
  • Dixie
    Anonym (Kille) skrev 2015-02-10 14:33:59 följande:

Hej!

Gissningsvis tycker hon det är snyggt - menar du att hon ska klä sig som en tant nu när hon har en partner?
  • Fiona M
    Anonym (jeez) skrev 2015-02-11 10:34:40 följande:

Fattar inte heller varför ni automatiskt tror att han skulle vara osäker, bara för att han frågar varför tjejer håller på sådär mycket med sitt utseende. Öm punkt, kanske?

Tja, kanske för att han ittrycker sig såhär:

Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

• Anonym (Jossan)

Varför skulle man plötsligt sluta bry sig om sitt utseende för att man har pojkvän? :s För det första är att man slutar ta hand om sig själv en stor anledning till att förhållanden tar slut, men det som spelar störst roll är ju att man borde få fortsätta göra sig snygg om det är något man gillar.

• Anonym (Per)

Din bror verkar vettig. Du verkar däremot ha en del problem med din självkänsla och det är hög risk att du skulle ta ut det i ett kontrollerande beteende mot en eventuell partner. Jag tycker du ska prata med en psykolog om dina problem.

Det är inte upp till killar att bestämma hur en tjej ska se ut eller klä sig. Fatta det.

• Anonym (Tjipp)

Hej!

Jag har funderat lite. Jag undrar hur visa tjejer alltid orkar vara uppklädda? Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår. Hon klär sig sexuellt men varför? Hon är ju tillsammans med min bror..? I söndags exempelvis hade hon väldigt tighta byxor som framhävde hennes rumpa väldigt tydligt. Klart som fan att man tittar. Hon är ju snygg men stör mig så mycket på henne samtidigt.

Vi ska inte tala om hur hon ser ut på krogen. Höga klackar, jättetighta kläder, hon bär ofta kläder som är väldigt urringade. Min bror verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Har velat fråga honom flera gånger men vill inte låta spydig. Jag undrar verkligen. Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

Hon är som jag då!

Jag gillar att klä mig snyggt och sexigt (inte sexigt på jobbet dock, det passar sig inte). Min man gillar det. Han tycker om att andra tycker att han har en läcker fru
  • Anonym (Tjipp)
    Anonym (Banonym) skrev 2015-02-10 19:26:54 följande:
    Ja visst är det. Här i göteborg så får iallafall killarna inte komma in på krogen med shorts en varm sommardag, medan tjejerna inte har några som hellst problem att gå i magtröja och kortkort på vintern med -10 grader
    Tjejerna kommer garanterat inte heller in med shorts även om det är en varm sommardag.
  • Mascaraklumpar

För att det ger mig en kick att känna mig snygg, för att jag tycker det är roligt när folk kollar, för att snygga människor får fler fördelar i livet, för att min man älskar när andra män försöker ragga på mig och sedan upptäcker att jag är "hans", för att jag tycker om smink och fina kläder och skor... Typ så.

• MEE83

Skön ego boost och för att hon tycker det är snyggt? Frågan du borde ställa dig är naturligtvis varför hon skulle ändra stil bara för att hon har en partner?

Vill du ha en flickvän som radikalt ändrar stil bara för att hon träffar dig? Är hon dessutom förälskad i dig, så spelar det väl ingen roll om andra snubbar vill få till det med hon? Så har åtminstone alltid jag tänkt.

Eller är du rädd för att hon skall dra hem till någon annan än din brorsa bara för att hon har högklackat, tajta byxor och visar lite byst? Fixar hon inte att avvisa andra män?

• pica pica

Ska man inte få klä sig sexigt/snyggt (vad nu det innebär, men det är en annan diskussion) för att man har en partner? Är det bara singlar som ska bry sig om sitt yttre för att sedan när partner hittat och då sluta bry sig om hur man ser ut..? TS är nog bara avis på att tjejen snyggCool

• Anonym (Fyll i)

Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår.

Antagligen för att din bror inte skall titta på andra kvinnor. Att du inte klarar av att hantera situationen är ditt problem inte deras.
Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?