• Anonym (Kille)

Varför klär hon sig så jävla utmanande?

Hej!

Jag har funderat lite. Jag undrar hur visa tjejer alltid orkar vara uppklädda? Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår. Hon klär sig sexuellt men varför? Hon är ju tillsammans med min bror..? I söndags exempelvis hade hon väldigt tighta byxor som framhävde hennes rumpa väldigt tydligt. Klart som fan att man tittar. Hon är ju snygg men stör mig så mycket på henne samtidigt.

Vi ska inte tala om hur hon ser ut på krogen. Höga klackar, jättetighta kläder, hon bär ofta kläder som är väldigt urringade. Min bror verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Har velat fråga honom flera gånger men vill inte låta spydig. Jag undrar verkligen. Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

Varför klär sig tjejer såhär när dom har partner? 

• Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?
  • Anonym (Olika)
    Aktiv pappa skrev 2015-02-12 00:10:40 följande:

Själv så vill jag gärna att min flickvän är snygg, sexig och stilig när vi är ute offentligt, hon är ju min och jag har inget emot att hela världen får se vilken "puma" jag har. Andra män får gärna bli avundsjuka på mig! Man är ju stolt om man har en flickvän som är snygg och bryr sig om sitt utseende, i mitt fall så är hon dessutom förbannat intelligent. Själv blir jag tänd när vi gått omkring och nafsat på och retat varandra och vill bara ha henne när vi kommer hem. 

Din bror kan skatta sig lycklig.

Vad skulle du göra om du hade en tjej som inte pallar en massa krav på att hon ska se snygg ut ??? för det finns ju....
  • suziz
    Letitia skrev 2015-02-12 06:48:27 följande:
    Att man är tillgänglig för sexuella förslag, naturligtvis. Risken att bli ofrivilligt våldtagen ökar också.
    Varför det? Är män någon sorts ointelligent djur som inte kan behärska sig om de ser en sexig kvinna? Tycker verkligen att männen borde lära sig att uppföra sig bland folk istället för att kvinnan inte ska få klä sig som hon vill.

Antingen så klagas det på kvinnor som inte bryr sig om sitt utseende eller så klagas det på kvinnor som bryr sig för mycket om sitt utseende...

En våldtäkt är förresten ALLTID ofrivillig om du inte visste det?

• EnAnonumius
    Anonym (Kille) skrev 2015-02-10 14:33:59 följande:
    Hej!

Jag har funderat lite. Jag undrar hur visa tjejer alltid orkar vara uppklädda? Exempelvis min brors tjej, hon är ett typiskt sånt exempel. Hon ser alltid 100% perfekt ut typ. Sminkad, välklädd och snyggt hår. Hon klär sig sexuellt men varför? Hon är ju tillsammans med min bror..? I söndags exempelvis hade hon väldigt tighta byxor som framhävde hennes rumpa väldigt tydligt. Klart som fan att man tittar. Hon är ju snygg men stör mig så mycket på henne samtidigt.

Vi ska inte tala om hur hon ser ut på krogen. Höga klackar, jättetighta kläder, hon bär ofta kläder som är väldigt urringade. Min bror verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Har velat fråga honom flera gånger men vill inte låta spydig. Jag undrar verkligen. Jag skulle aldrig ''våga'' ha en sån tjej som klär sig så då jag vet hur killar tänker när dom ser en sån tjej och varför visa upp sig så för andra? 

Men stackare...
    Har du så stora problem med att hålla din snabel kvar i byxan eller?

Om DU lär dig att inse att det är du som skall fatta vad ögonen sitter på en kvinna så skall du se att det blir mindre problem med kvinnor som klär sig i tighta byxor och urringat..

Då killar har naturligt bättre på spatial än kvinnor så skall jag ge dig en liten hint..

*Ögonen på kvinnor sitter c:a 40-50 cm ovan för rumpan och på motsatta sidan också...

*Ögonen sitter c:a 30-30 cm ovan för den delen som sticker ut på kvinnas framsida som man brukar även kalla för bröst...

Annars så kan ju ett alternativ vara att du själv sätter dig ned och p-surfar så otroligt mycket att du till slut blir så mättad och att p-surfandet blir tråkigt och direkt avtändande för dig så kanske du hantera kvinns som går i tighta byxor och urringat.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (anonym)
    Letitia skrev 2015-02-11 19:02:38 följande:
    Detta är ju något mellan din bror och hans kvinna, som du inte har med att göra. Men i princip tycker jag att du har rätt! Man kan ju vara snygg och vacker utan att vara sexuellt utmanande, och jag tycker att det känns naturligt att gå in för det första - men inte det andra - när man redan är i ett förhållande. Annars skickar man ju ut fel signaler till männen i sin omgivning - precis som du säger.

Gång efter gång hör man de som är missnöjda med att den partner den en gång attraherades av för att den klädde sig så snyggt och månade om sitt utseende efter ett tag in i relationer skrotar omkring i mjukisbyxor, slutar sminka sig och då upplever detta som ett stort minus.

Kvinnor med kvinnliga former ser sexiga ut om de så går i joggingkläder och t-shirt, de flesta män och kvinnor vill att ens partner ska se lika trevlig ut som de gjorde när de för första gången attraherades av dem, riktiga män och kvinnor gillar att deras partner visar sin mest attraktiva sida när de är ute i sällskap.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2015-02-12 11:10:13 följande:
    Men stackare...
    Har du så stora problem med att hålla din snabel kvar i byxan eller?

Om DU lär dig att inse att det är du som skall fatta vad ögonen sitter på en kvinna så skall du se att det blir mindre problem med kvinnor som klär sig i tighta byxor och urringat..

Då killar har naturligt bättre på spatial än kvinnor så skall jag ge dig en liten hint..

*Ögonen på kvinnor sitter c:a 40-50 cm ovan för rumpan och på motsatta sidan också...

*Ögonen sitter c:a 30-30 cm ovan för den delen som sticker ut på kvinnas framsida som man brukar även kalla för bröst...

Annars så kan ju ett alternativ vara att du själv sätter dig ned och p-surfar så otroligt mycket att du till slut blir så mättad och att p-surfandet blir tråkigt och direkt avtändande för dig så kanske du hantera kvinns som går i tighta byxor och urringat.

*Ögonen sitter c:a 20-30 cm ovan för den delen som sticker ut på kvinnas framsida som man brukar även kalla för bröst...

Så skall det självklart stå...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • komisktmentragiskt

Det som är mest humoristiskt med denna tråden är alla som menar att det är kvinnan som väljer, följt av kommentarer i stil med: "man kanske inte vill se ut som ett drägg?!". Direkt så indikerar det alltså att det är något fel med de tjejer som konstant går runt i mjukis och osminkade. Något av det finaste som finns f.ö.

• Anonym (Linda)
    Letitia skrev 2015-02-12 06:48:27 följande:
    Att man är tillgänglig för sexuella förslag, naturligtvis. Risken att bli ofrivilligt våldtagen ökar också.
    Och hur blir man frivilligt våldtagen?

Hördu, dina åsikter hör inte hemma år 2015 - det är bara deprimerande att läsa. Dags att uppdatera sig litet kanske..

/Linda
  • dps

Kvinnor låtsas som om de inte fattar vilka signaler de sänder ut när de klär sig utmanande.

Klär man sig i tighta byxor som nästan går upp mellan skinkorna så kommunicerar man "jag vill visa upp min rumpa, titta på den!"

• Brunutansol

Jag tror folk glor mer om man ser slarvig och osminkad ut på fest. Angående signaler så finns det vackra tjejer som inte förstår att de är vackra och åtråvärda vad än de sätter på sig. Endel klär sig utmanande för det är den enda modell de lärt sig. De tycks tro att man måste vara utmanande klädd för att bli accepterad. Smaken är delad.

• Anonym (stoltsminkare)

Har du tänkt i de banorna att hon inte klär upp sig för någon annan förutom sig själv? 
    Jag klär upp mig både till vardags och till fest. Inte för att imponera på någon, varken min sambo sen 4 år tillbaka eller några andra män. 
    Till vardags (studerande) klär jag upp mig för att jag känner mig mera självsäker och det ger mig mera power inombords, vilket i sin tur gör att jag presterar bättre.
    Till fest så tycker jag om att klä upp mig dels för att bryta vardagsmönstret och köra fullt ut, dels för att det är kul med smink och kläder. 
      Fina med att vara brud är att man kan byta stil helt och hållet, kanske köra med en stil som man inte kör med i vardagen. :) Typ AWESOME :D

• dps
    Anonym (stoltsminkare) skrev 2015-02-12 13:24:07 följande:

Har du tänkt i de banorna att hon inte klär upp sig för någon annan förutom sig själv? 
    Jag klär upp mig både till vardags och till fest. Inte för att imponera på någon, varken min sambo sen 4 år tillbaka eller några andra män. 
    Till vardags (studerande) klär jag upp mig för att jag känner mig mera självsäker och det ger mig mera power inombords, vilket i sin tur gör att jag presterar bättre.
    Till fest så tycker jag om att klä upp mig dels för att bryta vardagsmönstret och köra fullt ut, dels för att det är kul med smink och kläder. 
      Fina med att vara brud är att man kan byta stil helt och hållet, kanske köra med en stil som man inte kör med i vardagen. :) Typ AWESOME :D

Det där med att man bara klär upp sig för sig själv stämmer ju inte. Du liksom alla andra människor är beroende av omgivningens reaktioner och hur du vill bli uppfattad av omgivningen.

Varför känner du dig mer självsäker när du klär upp dig till exempel? Jo, för att du vet att folk i din omgivningen uppfattar dig på ett annat sätt än om du sätter på dig gamla trasor.

Man klär upp sig för sin omgivning - det gör ALLA.
  • Anonym (Släpp det)

Låt henne vara. Du har inget med saken att göra ändå.

• Snutten6
    Anonym (Kille) skrev 2015-02-10 14:33:59 följande:

Hej!

Skit du i det och sluta kontrollera det kvinnliga könet och hur de klär sig.
    Du lever i en gammal mansålders uppfattning.
    Om du stör dig på klädsel, stanna då för farao hemma, gubbslem !
  • Anonym (!!!!)

Du e ju fan helt störd :) kvinnor finns inte för männens skull, de är egna individer som gör vad fan de vill.

• Anonym (stoltsminkare)
    dps skrev 2015-02-12 13:56:27 följande:

Det där med att man bara klär upp sig för sig själv stämmer ju inte. Du liksom alla andra människor är beroende av omgivningens reaktioner och hur du vill bli uppfattad av omgivningen.

Varför känner du dig mer självsäker när du klär upp dig till exempel? Jo, för att du vet att folk i din omgivningen uppfattar dig på ett annat sätt än om du sätter på dig gamla trasor.

Man klär upp sig för sin omgivning - det gör ALLA.

..då exakt vad är det som är så fel med att vilja känna sig självsäker och känna sig bekväm med det man har på sig..? :)

Varför skulle det vara något negativt? :)

Om nån skulle känna sig självsäker med att hålla en presentation iklädd pyjamas, så go for it! :) Ser inget fel med att öka ens självförtroende. Alla har inte världens bästa självförtroende och självkänsla, man kan ha det i åtanke innan man hackar ner på att nån tycker om att klä upp sig. :)
  • Johan75

Men vad händer här? En uppenbarligen väldigt ung man ställer en fråga om andra könet och möts av ungefär samma känslostorm som pappan som vill kontrollera sina döttrars oskuld. Visst verkar han lite osäker, och visst skulle det vara bra ifall han jobbade lite på denna osäkerhet - man frågan i sig är väl helt ok att ställa? 

Varför klär vi oss på ett sätt som uppenbarligen handlar om att vi vill vara attraktiva för andra trotts att vi inte söker efter en partner? Varför är bekräftelse på vår sexuella dragningskraft viktig från andra än vår partner? Finns det skillnader mellan kvinnor och män (generellt)?

Det är väl frågor som går att diskutera, samt baka in några snygga pekpinnar till TS, utan att behandla honom som om han vore Josef Fritzl?

Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Varför klär hon sig så jävla utmanande?