Lillusen skrev 2015-02-24 17:15:11 följande:
Jag har nada dåligt samvete för separationen, inte ett dugg faktiskt, jag vet att mina barn har det betydligt mycket bättre nu än vad dom hade haft om jag hade levt med deras pappa.
Men jag antar att du precis som jag har hårda värden inom uppfostran som du vägrar att acceptera att vare sig mormor, bonusförälder eller bioförälder sätter sig emot?!
För mig är te.x att aldrig tvinga barn att äta upp maten, aldrig använda timeout, ett hem ska man aldrig behöva fundera på om man får komma till och att man slår inte andra människor.
Det här är bara några exempel på de fundamentalaiska värderingar jag har på människan, och för mig är det mycket märkligt att inte applicera dom på mina barn.
Fast det där är ju dina värderingar.
Bioförälder, bonusförälder, mormor o farmor kanske har helt andra.
Vem säger att du har rätt och alla andra har fel?
Biomamman till min bonus sa att bonus mår si och bonus mår så. Hen kan inte äta ditt o inte äta datt, påminde bonus om ditt o datt
Hemma hos oss var det helt tvärtom.
Reagerade inte alls på det biomamman sa, ville inte alls göra det biomamman påminde om osv
Hur mycket vi mammor än känner oss förlikade med våra barn så är dom egna individer.
Bara för att du har känslan av ovälkomnande så kanske barnet inte ens tänkt den tanken.
Sen tycker jag att man ska ta regler efter dit man kommer.
Tvingar min mamma mina barn att smaka mat hemma hos dom eller vill att barnbarn ska ringa innan de kommer så får vi helt enkelt lyssna på det. Samt accepterar jag spring och bus vid matbord o inte mormor så är det inget spring o bus hemma hos dom.