Kvastskaft skrev 2015-02-28 10:28:58 följande:
Då har vi löst olika trådstarter.
Om jag löser att barnen bodde hos pappan till 100% och att hon efter ett tag säger ifrån så det blev växelvist boende så är det för mig att köra ut dem.
I och med att du halverar tiden så förstör du även rutiner. Samma sak med vv boende visar alla studier att det är till nackdel för barnen på i stort sett alla plan.
Men en sak du inte förstår om hela paketet.
Hela paketet är förutsättningar. För dig var förutsättningarna klara och du kanske ändrade på några få saker. Du köpte faktiskt hela paketet även om innehållet i paketet inte är samma som för TS.
TS däremot fick paketet presenterat för sig, ändrade radikalt och sitter nu på ett internetforum och beklagar sig hur jobbigt det är för henne.
Hon funderar till och med på en separation vilket jag tycker hon ska göra omgående.
Var inte pappan med och ändrade paketet?
Vaknade ts en dag och ensam beslöt att barnen skulle bo hos sin mamma också?
Det som irriterar mig är att Bioföräldrar står helt på sidan när det snackas om att det är så synd om barnen.
Jag tycker att det är fruktansvärt att vuxna människor resonerar att en av två vuxna i en familj endast ska anpassa sig.
Ungar och den andre vuxna styr med sina pekpinnar vill och tycker.
Det är en konstig syn dessa barn får, tron att man får och ska styra och ställa över vuxna.
Det är mina ord som gäller och du ska bara haka på annars byter vi ut dig.
Jag har och kommer aldrig att köpa någons paket. Visst jag vill att vi ska leva som en familj utan bio o bonus roller. Men med det så tillkommer ju att JAG inte håller truten o bara accepterar. Aldrig!
Kanske skulle ts man o dennes barn bjuda in ts mer och ta bort attityd som mannen verkar ha och bli ödmjukare så kanske ts blir mer bekväm med barnen?
Det är enbart BIOFÖRÄLDRAR som kan få relationen mellan barn o vuxna bättre.
Det kan finnas en förklaring till ts känslor.
Jag ser våran familj som familj men vill ändå att man ringer före och det är inte alls säkert att bonus kan komma hit varje gång denne eller dennes mamma tycker det.