• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • Mariah1986

Äppelblomman de va de finaste och de häftigaste jag vart med om ! Men trodde faktiskt att man kunde se lite mer i vecka i nio men är glad för de jag såg iaf hjärtat o lilla ryggraden va väl typ de haha . Jag mår bra men är väldigt trött och har ömma bröst sen kan jag bli Putte lite illamående om jag inte äter nått litet ca en gång i timmen .

Hur mår du ? Och vilken vecka är du i ? Kunde du se armar och annat i v 9 när du gjorde vul ??

• äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-04-14 20:17:08 följande:

Äppelblomman de va de finaste och de häftigaste jag vart med om ! Men trodde faktiskt att man kunde se lite mer i vecka i nio men är glad för de jag såg iaf hjärtat o lilla ryggraden va väl typ de haha . Jag mår bra men är väldigt trött och har ömma bröst sen kan jag bli Putte lite illamående om jag inte äter nått litet ca en gång i timmen .

Hur mår du ? Och vilken vecka är du i ? Kunde du se armar och annat i v 9 när du gjorde vul ??

Vi gjorde vul v 8+1, såg huvud, kropp, hjärta, ryggrad, armar och ben :) dock jobbar jag med ultraljud själv, så är kanske lite lättare att se då när man är van :P

Jag mår väldigt illa (blir värre när jag äter och efter att jag ätit, men om jag inte äter så kräks jag i stället), trött, ingen energi till något, yr, darrig, får knappt i mig någon mat (har idag ätit en tallrik yoghurt, 5 fiskbullar, 2 kiwi, 2 salta kex och några smörgåsrån).. men det är ju av en bra anledning, så bara att stå ut.. jag hoppas att det ska lätta om 3-4 veckor, men förbereder mig på att det snarare blir 3-4 mån för att jag inte ska bli för besviken när det inte försvinner..
  • Mariah1986

Ja då är de säkert lättare för dig att se vårat vul tog två min kändes de som och efter sa jag att jag vill ha bild och då sa hon att hon inte tänkte på de men vi fick bilderna hon mätte ifrån men de ser bara ut som en böna ! Men om jag hade sagt till tidigare hade hon kanske "letat" efter en bättre profil . Häftigt iaf att man såg ryggraden !

Usch va jobbigt att ha de så tufft som du har jag håller tummarna att de lättar snart !!! När har ni inskrivning ? Vi ska på hälsokontroll imorgon hoppas man får veta då när vi får göra kub mm du kanske vet !?

• äppelblomman

Vi hade första samtalet på MVC dagen efter vul, då tog de ut de "vanliga" blodproverna + blodproverna inför KUB, KUB-ultraljudet har vi i vecka 13 (om ca 3,5 vecka). Längtar massor efter att vi ska få se vårt lilla knyte igen! Hoppas lite att vi ska kunna se könet redan då, men vet att det kan vara svårt att se så tidigt.. Och egentligen spelar det ju ingen roll, men vore skoj att veta vad vi ska kalla bebisen när vi pratar om och med den. Jag vägrar kalla den för hen, och "den" känns inte heller helt rätt..

Från informationen på 1177.se angående KUB:
    "Blodprovet kan lämnas efter graviditetsvecka 9 och undersökningen med ultraljud ska göras i vecka 11-14."

• johansson79

Får man hoppa in här? :)

Jag gjorde ett ivf försök i mars förra året som tyvärr inte blev någon graviditet :( vi tog det hårt så först nu ska vi försöka igen :) jag ska ha min mens den 26-27e april och ska börja med menopur den 28e :)

Kram på er :)

• äppelblomman
    johansson79 skrev 2015-04-16 14:49:50 följande:

Får man hoppa in här? :)

Jag gjorde ett ivf försök i mars förra året som tyvärr inte blev någon graviditet :( vi tog det hårt så först nu ska vi försöka igen :) jag ska ha min mens den 26-27e april och ska börja med menopur den 28e :)

Kram på er :)

Klart du får! Spännande med ett nytt försök, ska du få samma protokoll som sist, eller ändrar de något i din behandling?
  • johansson79

Jag svarade inte så bra på menopuren så denna gång börjar jag med 400 direkt :) hoppas på bättre lycka denna gång :)

• äppelblomman

Hej tjejer :) Hur går det för er?

Mitt illamående har blivit något bättre, kommer och går nu i stället för att vara konstant, har även stannat upp i vikt och slutat rasa, så det känns bra.. Känner även att nedre delen av magen är mer spänd nu :) Gick igår in i vecka 11, så snart är första trimestern avklarad, bara två veckor kvar..

• Mariah1986

Hej här går de bra är i vecka 10 (9+4) och mina symtom försvinner helt plötsligt men kan komma tillbax ett eller två dygn senare : / börjar känns mig super skraj för ul men antar att alla gravida kvinnor blir det !

När va de du hade ul nu igen äppelblomma. ?

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.