• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • JK8808
    Mariah1986 skrev 2015-03-31 10:20:57 följande:

Jk8808 åh va spännande att ni snart är igång igen, när är din mens beräknad ?

Jasså MA är ovanligt ?? De va riktigt skönt att höra tycker man eller iaf jag analyserar allt hela tiden man blir smått galen! Kramis

Har försökt googla om MA men hittar inget svar, såg nån film om hela behandlingar och där sa de att de bara var någon % chans för att få MA. Så ta det lugnt, klart du har en dör inne :) så njut nu istället :)

Vet inte alls hur de blir med min mens nu, har ju blödigt massor 2ggr X 1 vecka styck. Egentligen har ja min mens runt den 9e men nu vet ja inte hur de blir, men de blir spännande o försöka igen :)
  • äppelblomman

Jag känner mig faktiskt inte så orolig inför vul just nu, dels har jag ju en hel drös symptom, men sen är det ju också så att för de allra flesta går det ju bra och det blir en liten knodd till slut :) så försök att inte oroa dig så mycket Mariah1986, och njut i stället.. och läs inte en massa (skit) på nätet om risker osv utan läs istället om bra saker som fosterutveckling och barnvagnar och sånt :)

Jag längtar massor till vul då vi ska få en första glimt av vårat lilla knyte :) Jag jobbar mycket med ultraljud, och blir så sugen att sätta proben mot magen och kolla lite.. men kan inte titta utan sambon första gången, det skulle inte kännas rätt mot honom..

Hoppas att din mens dyker upp som planerat JK8808 så ni snart får göra ett nytt försök :)

• Parkbänksteorier

Hej Linköpingsproffs! Jag undrar om någon av er vet om rmc genomför behandlingar på lördagar? Hur gör de annars om man tajmar cykeln fel, förlänger med fler sprutor eller?

• 89Madeleine

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

• äppelblomman

Jag mår såååå illa!! Blä!! Kommer kräks upp i munnen några gånger varje dag, men inte så att jag måste sitta vid en hink och hulka.. ändå jättejobbigt, för jag kan knappt äta eller dricka något.. och så är det påsk, matens och godisets stora högtid, och den spenderas med släktingar som ännu inte vet något.. Är också jättetrött och var tvungen att gå och lägga mig och sova 2-3 timmar mitt på dagen, hade jag inte blivit väckt då hade jag nog sovit än :P

På onsdag är det VUL, ska bli så spännande :D

• Mariah1986

Skönt att du har såna symptom iaf : ) du måste berätta om vul sen !!!!

Igår tig jag ett g test de sista jag hade hemma och de va mycket ljusare än de andra som jag tog förra veckan fick panik sprang och köpte ett cb som visade pluss . Har även ringt 1177 idag och pratat med dom men dom tyckte inte de va något konstigt alls. Utan är man gravid så är man tyckte hon medans jag är livrädd nu!!

• Parkbänksteorier

Mariah, har inte läst hela tråden. Har du haft blödningar som gör att du är orolig och vill testa igen ? Har du nåt ultraljud inplanerat snart?

• Mariah1986

Jag har inte haft några blödningar eller smärtor i magen. Att jag testar då och då är nog för att de är svårt att fatta att man faktiskt är gravid ! Har vul den 14 så de är snart.

• äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-04-05 15:59:27 följande:

Skönt att du har såna symptom iaf : ) du måste berätta om vul sen !!!!

Igår tig jag ett g test de sista jag hade hemma och de va mycket ljusare än de andra som jag tog förra veckan fick panik sprang och köpte ett cb som visade pluss . Har även ringt 1177 idag och pratat med dom men dom tyckte inte de va något konstigt alls. Utan är man gravid så är man tyckte hon medans jag är livrädd nu!!

Jag har hört att när man har gått några veckor in i grav börjar utslag på stickan att minska lite igen pga att det första grav-hormonerna avtar lite.. så var inte orolig :) allt är säkert som det ska..

Själv har jag tappat 1,5 kg i vikt senaste veckan pga att jag knappt klarar att äta något.. Sambon sa igår "vad smal du har blivit!" (var inte direkt tjock innan, och märker på mina kläder att de sitter lösare nu, förutom precis över nedre delen av magen), men jag hoppas att bebisen ser till att förse sig med den den behöver ändå.. äter vitaminpiller för att försöka kompensera lite.. :P
    Parkbänksteorier skrev 2015-04-03 11:27:29 följande:

Hej Linköpingsproffs! Jag undrar om någon av er vet om rmc genomför behandlingar på lördagar? Hur gör de annars om man tajmar cykeln fel, förlänger med fler sprutor eller?

Hej! Håller du på med IVF nu? De brukar försöka pricka in det med höjda/sänkta doser, tror att de har stängt på lördagar och söndagar, ev kanske de gör typ återföringar på lördagar, men vet att de har helt stängt på söndagar iaf..
Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.