• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • JK8808

Konstigt dedär med dina bröst! Annars har du ju fina symtom! Va kul med VUL snart! Måste va härligt o snart få se en skymt av den lilla :)

Haha ja, inte ofta man längtar efter mensen men hoppas den inte e allt för sen iallafall :)

• Maja1977

Mariah, tack!

Nej, jag har heller inte växtvärk dagligen. Mina symptom varierar från dag till dag. Det enda som är konstant är de ömma brösten. Vissa dagar är det oroande "tyst".

Men jag är lite extra nojjig pga att en närstående till mig drabbades av MA samma dag som jag plussade. Det skedde i v 12 men fostret hade dött i v 8. Trots det hade precis alla symptom fortsatt vilket gjorde att hon inte anade någonting. Det ledde till att jag från första stund har känt att det inte går att lita på någonting.

• äppelblomman

Då var VUL gjort och lilla knytet såg bra ut :) hjärtat pickade på, och storleken stämde med åldern. Helt overkligt trots alla symptom, men samtidigt underbart! Bf är 17/11. I morgon ska vi till MVC för inskrivning :)

• JK8808
    äppelblomman skrev 2015-04-08 11:28:57 följande:

Då var VUL gjort och lilla knytet såg bra ut :) hjärtat pickade på, och storleken stämde med åldern. Helt overkligt trots alla symptom, men samtidigt underbart! Bf är 17/11. I morgon ska vi till MVC för inskrivning :)

Åååhh!! Herregud grattis vad roligt!!! :D

Så glad för din skull :D
  • äppelblomman

Ja, vi fick en liten bild med hem, och ett papper med information som jag antar att de vill ha på MVC i morgon :)

Idag har jag lyckats peta i mig två mackor, lite juice och vatten, en halv portion pasta och köttfärssås, samt - hör och häpna - en chokladbiskvi! Lite måste man ju fira, trots illamående.. :)

Så bra JK8808, hoppas att din ÄL kommer som ett brev på posten snart så du kan få en FET :) Håller tummarna för er!

• äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-04-10 20:48:12 följande:

Hur gick de på mvc ????? : ) äppelblomman

Det gick bra, vi pratade lite om hur vårat liv ser ut (matvanor, motionsvanor, jobb etc) och fick information om vad man bör och inte bör äta etc.. Sen tog de blodprover, de skulle ha typ 5 rör och jag är ganska svårstucken, så det var lite trixigt, men det gick till slut.. Kände mig lite som en nåldyna dock.. :P Hela besöket tog ca 1 timma..

Nu har jag börjat spy och det rekommenderas inte! Fick åka hem tidigare från jobbet och är så sjukt trött hela tiden.. Sov fyra timmar i sträck mitt på dagen idag..

Det är tur att jag har världens bästa och gulligaste sambo, han kommer med dricka när jag ber om det, lagar den mat jag vill ha och sköter disk, tvätt, städ etc.. Är så lycklig att jag har honom :D

Hur går det för dig då Mariah1986? Hur mår du? När har du vul? När ska du till mvc?

Och JK8808, hur går det för dig? Har du pratat med RMC?
Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.