• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • JK8808
    Mariah1986 skrev 2015-07-05 13:38:52 följande:

Hej tjejer hur går de för er ? Jag är i vecka 21 nu och vi väntar en liten pojke : )

Vad kul för dig!! :D måste vara underbart!
    Med mig har de inte hänt mycket, håller på med missfallsutredning, 3 gånger på rad nu. Finner de inget fel så ska vi starta mer nytt försök i aug :)
  • Mariah1986

Jk8808 de känns helt underbart samtidigt har jag svårt att tro på de än faktiskt !

Skönt att dom iaf tar tag i de så att ni får veta hur ni kan gå vidare ! Hur görs en sån utredning ? Jag håller tummarna att 2015 blir ert år med så att ni kan få vänta ert barn <3

• JK8808
    Mariah1986 skrev 2015-07-07 02:32:57 följande:

Jk8808 de känns helt underbart samtidigt har jag svårt att tro på de än faktiskt !

Skönt att dom iaf tar tag i de så att ni får veta hur ni kan gå vidare ! Hur görs en sån utredning ? Jag håller tummarna att 2015 blir ert år med så att ni kan få vänta ert barn <3

Du var ju så nervös först, allt sånt har väl lagt sig nu? :) o att passera v.12 måste känts i underbart :D ?

Jag hoppas verkligen att vi lyckas få till det under årets gång! :)
    De startar med maaassa olika blodprover och gjorde en ny spolning i livmodern.
    Så vi får se hur svaren blir :) jag vill mest bara göra ett nytt försök :)
  • Mariah1986

Aaa herregud vad nervös jag har varit men jag känner av de lite än men jag är ju mycket lugnare . De tråkiga är att moderkakan ligger i framvägg så jag känner knappt av honom alls vilket är tråkigt men det kanske kommer mer längre fram !

Jahaaa så de är så dom gör, tråkigt att det ska ta sån tid innan ni kan sätta igång igen ! Hur va de nu igen hade ni några i frysen kvar eller är dom förbrukade ??

• Fame

Hej på er!

Har varit på första läkarbesöket inför IVF. Mitt sjukhus fixar det mesta medan Linköping står för ordinationer, ÄP och insättning. Blir lite orolig dock då jag googlat fram en del inlägg där tjejer blivit besvikna på dåligt bemötande där, hur har det gått för er?

Och- har någon av er fått bli sövd under ÄP?

Tacksam för svar!

• Mariah1986

Fame

Jag hörde oxå väldigt mycket dåligt om Linköping tex bemötandet men det visade sig va precis tvärtom dom är hur mysiga som helst iaf dom som jag och min sambi fick ..

Och jag va oxå rädd för äggplocket men på mig kändes de knappt något så oroa dig inte !

• Sofieh83
    Fame skrev 2015-09-11 15:48:23 följande:

Hej på er!

Har varit på första läkarbesöket inför IVF. Mitt sjukhus fixar det mesta medan Linköping står för ordinationer, ÄP och insättning. Blir lite orolig dock då jag googlat fram en del inlägg där tjejer blivit besvikna på dåligt bemötande där, hur har det gått för er?

Och- har någon av er fått bli sövd under ÄP?

Tacksam för svar!

Jag gör IVF i Linköping just nu och tycker personalen är jättebra:) Bra bemötande och väldigt förstående! Äggplock på måndag och ska inte vara sövd!
  • Fame

Tack ni som svarat! Håller tummarna för er!!

Själv väntar jag otåligt på svar på blodprov och att de ska se över dem plus resultaten av min hssg, sen blir det remiss. Just nu är det hundra procent bebis i skallen fast jag lovat mig själv att försöka tänka på annat och inte få några förhoppningar innan ett eventuellt plus.. Har tuff endometrios och tendens att få blodproppar så jag är tydligen högrisk för missfall även om det tar sig.

• Mariah1986

Tankarna är många när man är mitt uppe i remiss och ivf ! Och känslorna kan va riktigt jobbiga att hantera ! Vi hade turen att det tog sig på första ivf försöket och nu är vi i vecka 31 :) och vi väntar en liten pojke ..

Jag håller tummarna för er uppdatera gärna hur det går och ställ frågor !!!

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.