• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • Mariah1986

Jag tycker de är så tråkigt att du gått missfall , tänker på dig varje dag !!! Livet är inte rättvist !!! För mig går de bra men jag känner mig livrädd nästan varje natt jag jobbar får jag smärtor i magen och får gå hem vissa ggr som tex i natt och jag vill inte riskera nått, jag tror de kan va en blandning av att de har vart lite mycket sista tiden så jag tänkte ringa en läkare imorgon och se om hon/han kan ge mig ett intyg så jag kan va hemma två veckor iaf eller nått .

Vad hade ni gjort ? Kan ju tillägga att jobbet i sig är fysiskt påfrestande jobbar på kyllager och lyfter hela nätterna : /

• äppelblomman

Igår hade jag en hel dag utan illamående :) Det var så skönt! Men idag är det tillbaka igen.. men jag har ju längtat länge efter att få må så här, så jag ska inte klaga. Jag har ju faktiskt en bra anledning att må dåligt, och förhoppningsvis ger det ju med sig om nån månad eller två.. :)

känns fortfarande helt overkligt, kan inte fatta att det är sant, men så underbart ändå..

Jag hade absolut gått till en läkare i ditt läge Mariah1986, finns inget självändamål i att "plåga" dig på jobbet hela nätterna :) med ett läkarintyg kanske du kan få bli omplacerad eller på annat vis få det lättare på jobbet, kanske fler raster etc :)

Bra att ni har några i frysen JK8808, håller tummarna för er!

• JK8808
    Mariah1986 skrev 2015-03-29 12:34:32 följande:

Jag tycker de är så tråkigt att du gått missfall , tänker på dig varje dag !!! Livet är inte rättvist !!! För mig går de bra men jag känner mig livrädd nästan varje natt jag jobbar får jag smärtor i magen och får gå hem vissa ggr som tex i natt och jag vill inte riskera nått, jag tror de kan va en blandning av att de har vart lite mycket sista tiden så jag tänkte ringa en läkare imorgon och se om hon/han kan ge mig ett intyg så jag kan va hemma två veckor iaf eller nått .

Vad hade ni gjort ? Kan ju tillägga att jobbet i sig är fysiskt påfrestande jobbar på kyllager och lyfter hela nätterna : /

Tack vad gullig du är :)

Säger samma som äppelblomman här, jag skulle inte våga ta några risker om jag var du, dessutom är det väl inte så bra att bli kall, läste jag någonstans, så jag skulle absolut kontakta läkare!
  • Mariah1986

Äppelblomma vilken vecka är du i?

Jk8808 jag har vart så trött idag så ska ringa läkaren imorgon , men jag vet inte vad jag ska säga:( tips ?

• äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-03-30 18:41:39 följande:

Äppelblomma vilken vecka är du i?

Jk8808 jag har vart så trött idag så ska ringa läkaren imorgon , men jag vet inte vad jag ska säga:( tips ?

Nu är jag i vecka 7 (6+5), på onsdag går jag in i vecka 8 :) och nu har även tröttheten slagit till.. gäspar och är lite halvslumrig på jobbet hela dagarna och somnar så snart jag kommer hem.. sover några timmar.. vaknar och kissar.. sover några timmar.. vaknar och är hungrig och illamående.. osv..

Vilken vecka är du i nu?
  • Mariah1986

Äppelblomma. Jag är oxå i v 7 ( 6+0 ) man blir glad för varje vecka/ dag som går ! Har börjat tänka extra mycket på vul nu är livrädd tänk så finns de inget usch de är ju en mardröm . Man har ju läst om del MA ... Men de ska inte ske!!

• JK8808

Vi kommer försöka efter nästa mens :) så nu längtar jag igen :)

Va mysigt, tänk att ni har en liten var där inne:) och tänk inte på MA, det är ju superovanligt och ska inte hända er :) är så glad för er bådas skull :D

• JK8808

Vi kommer försöka efter nästa mens :) så nu längtar jag igen :)

Va mysigt, tänk att ni har en liten var där inne:) och tänk inte på MA, det är ju superovanligt och ska inte hända er :) är så glad för er bådas skull :D

• Mariah1986

Jk8808 åh va spännande att ni snart är igång igen, när är din mens beräknad ?

Jasså MA är ovanligt ?? De va riktigt skönt att höra tycker man eller iaf jag analyserar allt hela tiden man blir smått galen! Kramis

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.