vi på 30 +
Hej alla!
Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...
Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja
Hej alla!
Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...
Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja
Där jag bor erbjuds man om man är över 33 om jag inte missminner mig. Kub görs som ett UL någon gång mellan v 11 och innan v 14. BM mäter nackspalten bla för att utröna sannolikheten för bla Downs syndrom. Sedan läggs den datan in tillsammans med ålder och ens resultat på blodprov man lämnat innan och man får fram en drös med siffror.
Undrar hur man reagerar ska det stå!
Jag tänkte mycket på det innan vi fick svaret men kom fram till att om vårt barn skulle visa sig ha Downs tex så hade vi ändå nog valt att behålla det. Kub visar sannolikheten om 3 olika syndrom. Där är så mycket som inte visas, psykisk sjukdom tex. Man får ha det perspektivet så blir det inte så tungt beslut :)
Hänger på här. 35 och mamma till sonen på 10 månader. Satsar på + och detta blir vårt 7:e försök.
Oj, mitt senaste blev lite tokigt citerad, till Cissi! ![]()
Ni sim undrade över kub och nupp, något särskilt ni undrade över? Gjorde med sonen...