• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Camilllla
    debbie85 skrev 2015-05-13 13:26:53 följande:

Hon blev till på andra försöket. Så inte alls lång tid! Jag har noll tålamod plus att jag är rätt orolig av mig så jag hoppas jag blir gravid snabbt denna gången också!

Varför vill du avvakta och inte starta bebisverkstad så snart som möjligt? Hur lång tid tog det för dig att bli gravid med dina (ditt?) äldre barn?

Jag förstår dig, min första blev också till på andra försöket och den andra på tredje försöket. Men nu har jag inte varit gravid på 6 år och har en ny partner, så man vet ju inte alls! Försöker att inte tänka på det så mycket, men visst är det oroande... Visst var det första försöket för er nu?

Vi gifter oss 4 juli, så har tänkt vänta med försöken till juni, för att inte riskera att må allt för dåligt på bröllopet... Från början var det tänkt att börja i juli, men vi flyttade fram det lite ;)
  • debbie85
    Camilllla skrev 2015-05-13 16:27:53 följande:

Jag förstår dig, min första blev också till på andra försöket och den andra på tredje försöket. Men nu har jag inte varit gravid på 6 år och har en ny partner, så man vet ju inte alls! Försöker att inte tänka på det så mycket, men visst är det oroande... Visst var det första försöket för er nu?

Vi gifter oss 4 juli, så har tänkt vänta med försöken till juni, för att inte riskera att må allt för dåligt på bröllopet... Från början var det tänkt att börja i juli, men vi flyttade fram det lite ;)

Ja, precis. Första försöket.

Ja, just det! Så var det! Då skulle jag nog iofs valt att antingen köra på en gång eller vänta tills efter bröllopet. Det finns ju ingen garanti att man mår bra när man är gravid oavsett vilken vecka man är i. Även om det är mer eller mindre sannolikt. :-P Hoppas du kommer fram till nåt bra.
  • Jamilia
    Camilllla skrev 2015-05-13 12:04:16 följande:

Det kan ju ha varit för tidigt att testa... Det visar sig! Jag fortsätter hoppas åt dig, men ibland kan det ju nästan vara skönt att själv ge upp hoppet, för att det är när man hoppas så mycket som det känns extra jobbigt... Om jag var du så skulle jag nog inte kunna låta bli att testa på bim-2 också, men jag har ju inte hunnit lessna än :)

Jag fick mens igår, helt i sin ordning eftersom vi inte börjat försöka än. Nu velar jag fram och tillbaka om hur vi ska göra den här månaden :) Något har hänt med min blivande man och plötsligt känner han sig redo och tycker att jag får bestämma, på gott och ont ;) Tror att vi kommer avvakta även denna månad, sen så.

Något lustigt är att om jag skulle bli gravid den här månaden så skulle bf bli exakt samma dag som med min första son. Lite fascinerande hur det kan bli :)

Hej igen!! BIM-2 och extremt negativt! Går nog inte ens att fantisera ihop ett streck där, hehe, så jag och mina ömma bröst väntar in mensen på lördag!!

Det känns OK, jag blir inte knäckt varje gång nu utan tänker att vi har tid på oss!! Det som var lite extra lurigt denna månaden för mig var att brösten var mycket mer ömma än vanligt! Men symtom är verkl luriga, går inte riktigt att lita på alltid!

Nu ser jag istället fram emot några glas vin till en kommande student fest i juni! Alltid ngt!!
  • Jamilia
    Camilllla skrev 2015-05-13 12:04:16 följande:

Det kan ju ha varit för tidigt att testa... Det visar sig! Jag fortsätter hoppas åt dig, men ibland kan det ju nästan vara skönt att själv ge upp hoppet, för att det är när man hoppas så mycket som det känns extra jobbigt... Om jag var du så skulle jag nog inte kunna låta bli att testa på bim-2 också, men jag har ju inte hunnit lessna än :)

Jag fick mens igår, helt i sin ordning eftersom vi inte börjat försöka än. Nu velar jag fram och tillbaka om hur vi ska göra den här månaden :) Något har hänt med min blivande man och plötsligt känner han sig redo och tycker att jag får bestämma, på gott och ont ;) Tror att vi kommer avvakta även denna månad, sen så.

Något lustigt är att om jag skulle bli gravid den här månaden så skulle bf bli exakt samma dag som med min första son. Lite fascinerande hur det kan bli :)

Just det, ni väntar ett litet tag till på att börja försöka.... Eller inte kanske, hihi!!! får börja så smått kanske, lev lite farligt!! Nä, men förstår att ni kanske väntar t bröllopet har varit, det är ju rätt snart ändå!! Men man är otroligt otålig när man väl börjat längta efter bebis!

Ja, det var ju lustigt att det blir samma bf som med sonen! lyckas vi nästa månad blir nog vårt bf väldigt nära vår dotters födelsedag, hade ju kunnat bli lite praktiskt, haha, kalas samtidigt!!
  • Jamilia
    debbie85 skrev 2015-05-13 08:39:41 följande:

Åh, tråkigt! Hoppas att du är gravid ändå!

Jag är på ÄL+1/BIM-7. Så seeegt att vänta. Har molvärk, trötthet, humörsvängningar.

Hoppas att symtomen håller i sig och leder till ett fint plus!! Ska du testa nu innan BIM?
  • misslina

Hoppar in här också. 33 år, fyller 34 i år. Men lever på 33 år några månader till ;).

Vi tänkte börja försöka här i slutet av juni. Tredje barnet..

Otålig och tycker tiden går alldeles för sakta ;)

• Jamilia
    misslina skrev 2015-05-14 19:04:50 följande:

Hoppar in här också. 33 år, fyller 34 i år. Men lever på 33 år några månader till ;).

Vi tänkte börja försöka här i slutet av juni. Tredje barnet..

Otålig och tycker tiden går alldeles för sakta ;)

Haha, som jag, blir oxå 34 senare i år men det räknas absolut inte ännu!!

Hej och välkommen! på väg mot storfamilj! Vi försöker med en liten tvåa!
  • misslina

Tack:)

Ja det känns pirrigt med en trea. Vi har som varit nöjd med två och de börjar ändå bli hyfsat stora också.

Men så har tankarna funnits där nu snart ett år så:) nu sätter vi snart igång.

Hur gamla är era andra barn?

• Jamilia
    misslina skrev 2015-05-14 19:15:55 följande:

Tack:)

Ja det känns pirrigt med en trea. Vi har som varit nöjd med två och de börjar ändå bli hyfsat stora också.

Men så har tankarna funnits där nu snart ett år så:) nu sätter vi snart igång.

Hur gamla är era andra barn?

Mysigt med en trea för er! Hade jag och min sambo startat upp bebisverkstan tidigare hade jag nog oxå kunnat tänka mig tre barn! Men nu är vi superglada om vi lyckas med två! Har en dotter på 3 år och nu försöker vi som sagt med syskon t henne! Försökt i ca 10 månader nu.... Svårinflyttad två!
  • Jamilia

Hur tänker ni andra här kring kaffe?? jag är nog en obotlig kaffetant jag, älskar kaffe!! Försöker dock tänka på att inte hälla i mig alltför stora mängder nu när man försöker bli gravid.... Jag dricker kaffe vid ca 3-4 tillfällen per dag! Dricker iaf en kopp vid varje tillfälle, ibland påtår... Vad tror ni, ska jag minska på kaffet?

God Kristi Himmelfärdsdag alla!

Svar på tråden vi på 30 +