• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1
    Karinni skrev 2015-05-27 07:36:06 följande:

Usch, ja men vet typ inte vad som är värst :)

Om det är någon fler som har blogg vill jag gärna följa!

Jag har med en blogg www.defyrabasta.bloggo.nu

Heter den.
  • Miiia84
    Amazinglife skrev 2015-05-26 21:10:13 följande:

Imorgon går ja in i vecka 18 och mår fortfarande prima, ska de va såhär? Aldrig fått barn innan.. Känner mig både lite lyckligt lottat och orolig samtidigt, men även lite snuvad på att känna mig gravid.. Är glad att va utan krämpor, men de kan gå dagar som jag glömmer att jag ens är gravid! Har börjat känna rörelser, de är ju det enda också men är väldigt glad för det..

Har samma, är också snart i v 18 och har inga besvär alls. Till och med så jag känner mig smalare nu än för några veckor sedan när magen var mer svullen. Längtar efter RUL så jag får se att allt fortfarande är bra :)
  • iowa

Härligt för er som mår bra, skönt att höra! Själv går jag in i vecka 18 idag och började dagen med att springa till toa och kräkas. Mådde bättre några veckor men nu kräks jag var och varannan dag trots Lergigan-behandling.. Börjar tappa hoppet om att det kommer ge med sig över huvud taget utan försöker hitta på roliga saker de dagar jag är pigg.

RUL närmar sig med stormsteg, känns mycket spännande då det blir första gången vi får se pyret i magen!

Fick hem min fina änglapingla häromdagen, tidigt att använda men äsch! Det är ju mest för syns skull ändå ;)

• gummsanmadde

Är i v17 (16+4) idag, RUL om 12dagar :) va hos bm igår å köpte ett bälte för foglossningen, det gör fortfarande ont men bältet hjälper.. och jag fick lyssna på hjärtat igår med, va så härligt att få höra! 146slag i minuter..

Iowa: vad är en änglaplingla?? :)

• Maja 1
    bebba83 skrev 2015-05-28 12:26:54 följande:

Är det nån av er som gjort moderkaksprov?

Jag skulle göra det men när jag kom dit så kollade dom med ultraljud och då låg moderkakan svårt till. Så det var för stor risk att göra det. Så om två veckor ska jag göra fostervatten prov istället. Ska du göra det?
  • bebba83
    Maja 1 skrev 2015-05-28 18:12:03 följande:

Jag skulle göra det men när jag kom dit så kollade dom med ultraljud och då låg moderkakan svårt till. Så det var för stor risk att göra det. Så om två veckor ska jag göra fostervatten prov istället. Ska du göra det?

Hur känns de å vänta tycker du? Ja jag ska göra på tisdag. R bra nervös :/
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-05-28 18:18:22 följande:

Hur känns de å vänta tycker du? Ja jag ska göra på tisdag. R bra nervös :/

Denna väntar tar på mig väldigt psykiskt. I januari avslutade vi vår graviditet i vecka 21+6 pga ett ovanligt kromosom fel. Dock inget ärftligt. Men vi är jätte oroliga. Varför ska du göra moderkaksprov?
  • bebba83
    Maja 1 skrev 2015-05-28 18:44:49 följande:

Denna väntar tar på mig väldigt psykiskt. I januari avslutade vi vår graviditet i vecka 21+6 pga ett ovanligt kromosom fel. Dock inget ärftligt. Men vi är jätte oroliga. Varför ska du göra moderkaksprov?

Oj ja då förstår jag verkligen er oro! !! Vi fick kasst på kub. 1:54 så får kolla upp de :/

Beklagar det ni gått igenom
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-05-28 19:03:26 följande:

Oj ja då förstår jag verkligen er oro! !! Vi fick kasst på kub. 1:54 så får kolla upp de :/

Beklagar det ni gått igenom

Tack???? lycka till själv.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015