• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6

Är det någon som vet vart man kan köpa en gördel för gravida? Jag har delade magmuskler som jag haft sen sonen. Läkaren på mvc sa att jag skulle köpa en gördel som höll in bra men glömde fråga vart man kan köpa nån sån. Har googlat såklart men dom flesta är såna man använder efter förlossningen.

• Anna Hbg
    Nilla6 skrev 2015-05-26 06:47:12 följande:

Är det någon som vet vart man kan köpa en gördel för gravida? Jag har delade magmuskler som jag haft sen sonen. Läkaren på mvc sa att jag skulle köpa en gördel som höll in bra men glömde fråga vart man kan köpa nån sån. Har googlat såklart men dom flesta är såna man använder efter förlossningen.

Det funkar inte med något åt detta hållet?
  • Amazinglife

Imorgon går ja in i vecka 18 och mår fortfarande prima, ska de va såhär? Aldrig fått barn innan.. Känner mig både lite lyckligt lottat och orolig samtidigt, men även lite snuvad på att känna mig gravid.. Är glad att va utan krämpor, men de kan gå dagar som jag glömmer att jag ens är gravid! Har börjat känna rörelser, de är ju det enda också men är väldigt glad för det..

• Hejhejhejilc
    Amazinglife skrev 2015-05-26 21:10:13 följande:

Imorgon går ja in i vecka 18 och mår fortfarande prima, ska de va såhär? Aldrig fått barn innan.. Känner mig både lite lyckligt lottat och orolig samtidigt, men även lite snuvad på att känna mig gravid.. Är glad att va utan krämpor, men de kan gå dagar som jag glömmer att jag ens är gravid! Har börjat känna rörelser, de är ju det enda också men är väldigt glad för det..

Vad kul! Jag går också in i v 18 imorgon och mår exakt som du :D rörelserna är underbara! Har varit på ett ul och allt ser bra ut, vi ska nog bara njuuuta <3 Kram
  • Charlie40
    Karinni skrev 2015-05-26 22:27:17 följande:

Lyllo er som ändå mår härligt!

Själv har jag åkt på varenda gravidtecken man kan ha och värst är nog gravidklådan och huvudvärken ???? men har gett med sig lite nu i vecka 15! ????

/ karinni.spotlife.se

Är oxå v15 men ingen klåda ännu. Fick det när jag väntade sonen och även nästäppa som försvann direkt efter förlossningen. Har dock känt av foglossning :(

Vilken fin blogg du har, ligger som favorit nu :)
  • Karinni
    Charlie40 skrev 2015-05-26 23:02:27 följande:

Är oxå v15 men ingen klåda ännu. Fick det när jag väntade sonen och även nästäppa som försvann direkt efter förlossningen. Har dock känt av foglossning :(

Vilken fin blogg du har, ligger som favorit nu :)

Usch, ja men vet typ inte vad som är värst :)

Om det är någon fler som har blogg vill jag gärna följa!
  • sofiashem

Hej på er,

Är i vecka 16. Var igår på läkarbesök, tog upp tryckkänslan jag har ner mot underlivet/rumpan, känns precis som att barnet är på väg ut. På grund av detta gjordes ett VUL för att kolla tapp som såg bra ut.

Dock såg hon att moderkakan är föreliggande, dvs ligger över livmodertappen. Jag har två barn sen innan och har inte haft så med dom förra, så blir lite orolig.

Är det någon av er som haft så? I sådana fall, flyttade den på sig?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015