• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6

Är i vecka 12+5 idag och har vart på kub. Allt såg bra ut o bebbe var 73mm stor huvud till rumpa. Sög på tummen. Har moderkakan o framvägg vilket är konstigt då jag känner buffar när jag sitter framåt. Rul ska jag göra 30 juni i vecka 18+4.

• mea84

Är i v 16 och ska på rul den 2/6 så det blir väl i v 18+1 när jag är där längtar tills dess, med lite nervositet oxå

• Amazinglife

Jag går också in i vecka 17 (16+0) idag, har RUL 2/6. Är då i v 17+6, är i tidigaste laget men har fått BF fastställt i v 9 på ul så det fick bra. Ska iväg sen så kan inte försen ännu senare och de ville de inte..

• lotie

Träffat överläkaren på förlossningen som tog beslut igen att jag inte får föda vaginalt igen så måste göra snitt igen. Kändes som att välja mellan pest eller kolera. Ska träffa Aurora i v 25 tror jag. Fler med dåliga erfarenheter som är nervösa? Är i v 12+5 idag och börjar spy igen så sjukt tråkigt. Hade nästan tömda järndepåer med så inte konstigt jag varit sjukt trött:(

• Anna Hbg

Jag har fått tid för rul 17/6. Har inte räknat ut hur långt gången jag är då men idag är jag i v.16 (15+4)

Aichan skrev 2015-05-20 16:43:32 följande:

Det kommer redan genomskinlig vätska ur min ena bröstvårta (ja, jag var tvungen att klämma och kika :P ). Är det normalt så här tidigt? Är i vecka 15.

Jag lakterar också redan och har gjort det sen v.8 typ så hoppas verkligen att det är normalt hihi
  • Miiia84
    Nilla6 skrev 2015-05-20 17:49:09 följande:

Är i vecka 12+5 idag och har vart på kub. Allt såg bra ut o bebbe var 73mm stor huvud till rumpa. Sög på tummen. Har moderkakan o framvägg vilket är konstigt då jag känner buffar när jag sitter framåt. Rul ska jag göra 30 juni i vecka 18+4.

Jag har också moderkakan framtill såg de sist jag var på UL. Jag har känt buffar från 14+3 (förstföderska).
    Nu är jag i 15+3 och har RUL i 20+2 för jag fick boka om tiden då sambon är utomlands på jobb. Ska även till läkare innan för kontroll av mina cystor så då får jag också se bebisen :)
  • Sindyrella1983

Jag gick igår in i vecka 17 Solig Känner inte bebis än, men längtar så. Tycker att magen inte växer. Har nog lite svårt att se det själv. Det enda jag tycker är att magen är lite mer hängig.

Om 15 dagar är det RUL! Hjärta

• Hejhejhejilc

Alltså jag är sååå förbannad på mig själv just nu. Var ute och donade och fick för mig att jag skulle lyfta bort några av markstenarna, så höll jag den typ i brösthöjd, så tappade jag greppet om det så den landande på nederdelen av magen, svårt att säga exakt hur hårt det blev men det kändes ju lite efter. Ringde nu, hon trodde inte att det var någon fara eftersom de ligger så skyddade men jag fick komma dit 15.30 så skulle dom kolla.

• mea84
    Hejhejhejilc skrev 2015-05-21 12:17:07 följande:

Alltså jag är sååå förbannad på mig själv just nu. Var ute och donade och fick för mig att jag skulle lyfta bort några av markstenarna, så höll jag den typ i brösthöjd, så tappade jag greppet om det så den landande på nederdelen av magen, svårt att säga exakt hur hårt det blev men det kändes ju lite efter. Ringde nu, hon trodde inte att det var någon fara eftersom de ligger så skyddade men jag fick komma dit 15.30 så skulle dom kolla.

Nå, hur gick det? Hoppas det gick bra!
  • Hejhejhejilc

Det gick bra, han förklarade att det krävs rätt hårt våld innan bebisen ska ta skada, men var såklart skönt att se att allt var bra!! Alltså så härligt att se dessa små rörelser, tänk er vilka söta små krabater vi bär på :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015