• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Lillytroll
    iowa skrev 2015-05-15 12:21:54 följande:

Är nu i vecka 16 (15+1) och nu börjar lilla magen synas även utanpå kläderna. Har gått upp mellan 1,5 - 2 kg, känns faktiskt helt okej. 

Har kommit igång och börjat jobba igen efter en tre veckor lång sjukskrivning, och det går faktiskt ganska bra. Känner dock av att jag är känsligare för stress och glömmer jag att ta Lergigan Comp (min mirakeltablett) på morgonen så kommer illamåendet och kräkkalaset som ett brev på posten. 

RUL börjar närma sig, bara lite drygt tre veckor kvar! (:

Jag vet inte hur ni känner, men jag har väldigt svårt att förstå att det är mitt barn som växer där inne. Visst är jag glad, men inte översvallande fylld av kärlek för det lilla livet. Hoppas på att jag kan börja ta in det efter RUL, men ibland är jag rädd att jag inte ska kunna knyta an och att det är något fel på mig som inte älskar mitt barn. Någon som kan lugna mig?

Jag har också jättesvårt att förstå att det är vårat barn, som vi kommer att få träffa, som ligger därinne. Jag får "lyckovågor" lite då och då, då jag för en liten stund förstår vad som komma skall. Men största delen av tiden har jag svårt att inse.

Jag tror också att det krävs lite rörelser och rul för att jag ska ta in det. Och kanske ett "produktionsnamn" så man kan kalla den någon mer speciellt än "bebisen". Tror inte du behöver oroa dej att du inte ska knyta an till barnet. Det kommer garanterat. Vissa tar längre tid på sej än andra bara.
  • LillyP

Tycker också det är svårt att "knyta an" och förstå vad som faktiskt är där inne. Kunde inte ens fatta på första ultraljudet vi gjorde i veckan att det som visas på skärmen är det som är i min mage. Går inte ihop liksom :)

• Maja 1

Jag tror jag kommit in i en sk spökvecka nu. Magen har planat ut och känns bara lite fet. Mina gravsymtom har försvunnit. Jag mår som vanligt förutom lite dåligt tålamod. Jag är i vecka 13 nu. Någon mer som känner igen sig? Man blir ju lite orolig men jag vet ju att det finns spökveckor eftersom detta är min sjätte graviditet.

• LillyP

Jag hade spökvecka i ca två veckor och höll på att gå sönder av nervositet innan första ultraljudet. Skönt att vara som vanligt kanske men jag hade gjort vad som helst för att ha tydliga symtom hela tiden och slippa oron.

Har hört att man inte ska ta gravtest om man är orolig för att hormonnivån kan vara så hög efter så många veckor att det kan visa negativt fast man är gravid. Osäker på faktan i det där men jag vågade iaf inte ta ett till test...

• Nilla6

12+1 o har alla symtom man kan tänka sej, glad att jag har doppler så skulle jag bli orolig kan jag lyssna på hjärtat iaf:)

• Maja 1
    LillyP skrev 2015-05-16 15:20:08 följande:

Jag hade spökvecka i ca två veckor och höll på att gå sönder av nervositet innan första ultraljudet. Skönt att vara som vanligt kanske men jag hade gjort vad som helst för att ha tydliga symtom hela tiden och slippa oron.

Har hört att man inte ska ta gravtest om man är orolig för att hormonnivån kan vara så hög efter så många veckor att det kan visa negativt fast man är gravid. Osäker på faktan i det där men jag vågade iaf inte ta ett till test...

Ja det är en jobbig känsla. Men på måndag ska jag ta moderkaksprov så då får jag se om hjärtat slår. Bara två dagar kvar. Så jag får stå ut.
  • Stellaludvig
    Nilla6 skrev 2015-05-14 14:33:41 följande:
    Ok vilken doppler har du? Jag är oxå 31,är väldigt nervös inför kuben men tror inte på hög risk. Ska ni göra rul då? Vi ska dit 30e juni, såååå länge kvar. Jo vi har en son som blir 7 i år. Har försökt få syskon sen 09, gjort 2 inseminationer som inte tog sej och denna grav är en ivf. Första försöket, skönt det iaf. Min sambo har en ärftlig njursjukdom som gör det svårare att få barn pga kvaliten på spermierna dock blev sonen till samma vecka vi blev ihop när jag käka p-piller hehe. Du har ett barn oxå va?
    Ja! En dotter som är 3. Va jobbigt med så lång väg till magen. Men nu är du ju på G :)
  • Anna Hbg

Tror att jag kommit in i spökveckorna nu också. Hoppas att det är det i alla fall.

Är en aning nojjig efter mitt ma i december och alla blödningar jag haft den här graviditeten.

Är i v.14+0 idag så borde få hem tid till rul snart vilket förhoppningsvis lugnar mig lite :)

• Nilla6
    Stellaludvig skrev 2015-05-16 19:00:13 följande:

Ja! En dotter som är 3. Va jobbigt med så lång väg till magen. Men nu är du ju på G :)

Jo det har vart jobbigt, självklart glad att äntligen va gravid men mår ju inte alls bra, har ju alla symtom man kan ha, illamående, foglossning, gasig, förstoppad, konstant kissnödig, brösten är sååå ömma o vuxit hur mycke som helst, finnar, viktuppgång, sömnbrist fast jag är konstant trött och humöret sviktar totalt men annars så är jag positiv och glad; ) hoppas på en förbättring snart.
  • Marky83

Hej tjejer! Vill gärna hoppa in hit också. Är nu vecka 13, så jag hoppas på en bebis runt 20 nov. Det är min andra graviditet, och än så länge har den varit lika bra som min första-inget illamående, det ända jag känner är lite ont i brösten och en liten gravid mage. Denna vecka har dock tröttheten slagit till, måste nog börja med järn snart. För övrigt har jag skippat kub denna gång och köpt en dyrare, dock en säkrare test, en så kallad nipt test. Så inom två veckor får jag veta om eventuella kromosomavvikelser, samt även kön på min lilla bebis. Hoppas hoppas på ett bra resultat. Dock är jag lite besviken på mig själv att jag gör denna dyra test, bebisen kan ju få massa andra sjukdomar. Ingenting jag kan göra något åt... Men jag kunde inte låta bli göra testet.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015