iowa skrev 2015-05-15 12:21:54 följande:
Är nu i vecka 16 (15+1) och nu börjar lilla magen synas även utanpå kläderna. Har gått upp mellan 1,5 - 2 kg, känns faktiskt helt okej.
Har kommit igång och börjat jobba igen efter en tre veckor lång sjukskrivning, och det går faktiskt ganska bra. Känner dock av att jag är känsligare för stress och glömmer jag att ta Lergigan Comp (min mirakeltablett) på morgonen så kommer illamåendet och kräkkalaset som ett brev på posten.
RUL börjar närma sig, bara lite drygt tre veckor kvar! (:
Jag vet inte hur ni känner, men jag har väldigt svårt att förstå att det är mitt barn som växer där inne. Visst är jag glad, men inte översvallande fylld av kärlek för det lilla livet. Hoppas på att jag kan börja ta in det efter RUL, men ibland är jag rädd att jag inte ska kunna knyta an och att det är något fel på mig som inte älskar mitt barn. Någon som kan lugna mig?
Jag har också jättesvårt att förstå att det är vårat barn, som vi kommer att få träffa, som ligger därinne. Jag får "lyckovågor" lite då och då, då jag för en liten stund förstår vad som komma skall. Men största delen av tiden har jag svårt att inse.
Jag tror också att det krävs lite rörelser och rul för att jag ska ta in det. Och kanske ett "produktionsnamn" så man kan kalla den någon mer speciellt än "bebisen". Tror inte du behöver oroa dej att du inte ska knyta an till barnet. Det kommer garanterat. Vissa tar längre tid på sej än andra bara.