• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Sussi85

Jag har RUL den 8/6 är då i v.18+0, längtar att äntligen få se den.

Är det många av er som är trötta nästan jämt?

• gummsanmadde

Jag är trött konstant hela tiden, sover länge, vill inte stiga upp, vill inte göra något.. om 18 dagar ska jag på RUL, tiden går sakta..

• Aichan

Går in i vecka 16 imorgon, och nu under dagen har jag känt en hel del fladdrande/kittlande/krälande känsla i magen. Har känt lite smått tidigare, tror jag. Men var då svårt att urskilja. Men idag har jag känt mera tydligt lite då och då. Trotts att denna är vårt första barn så känner jag redan. =) Känns som en ål som slingrar sig i magen, något kittlande. Rätt så intressant! :D Blev lite tårögd bara. :)

• mea84
    Aichan skrev 2015-05-24 11:04:46 följande:

Går in i vecka 16 imorgon, och nu under dagen har jag känt en hel del fladdrande/kittlande/krälande känsla i magen. Har känt lite smått tidigare, tror jag. Men var då svårt att urskilja. Men idag har jag känt mera tydligt lite då och då. Trotts att denna är vårt första barn så känner jag redan. =) Känns som en ål som slingrar sig i magen, något kittlande. Rätt så intressant! :D Blev lite tårögd bara. :)

Har också känns mer i magen de två sista dagarna, fast mer som växtvärk/träningsvärk och sedan är det mer hugg/stick/pirrningar (inte jätteont men inte heller bekvämt) är de så när man känner barnet? Upplever mer som de kanske är växtvärk och inte barnet....fast första gången för mig så vet inte hur det ska kännas...
  • Nilla6

13+2 har känt bebbe ett tag, andra barnet men moderkakan i framvägg men jag vet ändå skillnaden. När jag sitter o böjer mej framåt så känns det som nån pickar smått på insidan, kittlas lixom lite känns jätte skumt men helt otroligt.

• Aichan
    Anna Hbg skrev 2015-05-20 20:48:10 följande:

Jag lakterar också redan och har gjort det sen v.8 typ så hoppas verkligen att det är normalt hihi
    Tydligen så är det normalt! Hup, då kommer väl pojkvännen inte röra på dom så mycket mera... ^^
  • Aichan
    mea84 skrev 2015-05-24 11:40:52 följande:
    Har också känns mer i magen de två sista dagarna, fast mer som växtvärk/träningsvärk och sedan är det mer hugg/stick/pirrningar (inte jätteont men inte heller bekvämt) är de så när man känner barnet? Upplever mer som de kanske är växtvärk och inte barnet....fast första gången för mig så vet inte hur det ska kännas...

Så känner jag under växtvärk osv.

Nu är det typ fladdrande känsla, lite som en krälande orm eller ål i magen ibland. Och rätt så kittlande. Och ja, fladdrande.. :)

• gummsanmadde

Hej alla! Idag går jag in i v17.. tycker dagarna går sakta, vill gå på rul nu.. mår fortfarande illa å spyr.. ha gått ner 7 kg.. någon annan som oxå spyr fortfarande? Jag ha inte fått någon mage (är rätt mullig sen innan) å jag ha inte kännt något i magen.. eller nja det känns ibland men jag tror det är tarmarna som jobbar..

• lotie

Jag är i v 14 och börjat spy igen men inget kan jämföras med kräkandet dygnet runt med dottern slutade runt v 16.

Sen kom foglossningen som ett bra på posten. Haft så sjukt ont på jobbet idag:(

Vill ju jobba 50% till augusti men idag kändes det helt omöjligt. Tog panodil och har köpt ett jättebra bälte. Hoppade på kryckor samma vecka förra graviditeten.

• Nilla6
    lotie skrev 2015-05-25 22:52:13 följande:

Jag är i v 14 och börjat spy igen men inget kan jämföras med kräkandet dygnet runt med dottern slutade runt v 16.

Sen kom foglossningen som ett bra på posten. Haft så sjukt ont på jobbet idag:(

Vill ju jobba 50% till augusti men idag kändes det helt omöjligt. Tog panodil och har köpt ett jättebra bälte. Hoppade på kryckor samma vecka förra graviditeten.

Mår oxå fortfarande illa. Käkar tabletter men hjälper inte mycke, läkaren har skrivit ut några andra men vågar inte ta dom. Hoppas på att det ska bli bättre snart i stället.:) foglossning har jag tyvärr haft sen innan jag plussa, har ett bälte men är svårt att använda när jag jobbar. Är timvikarie i hemtjänsten så är ett tungt yrke som jag inte kommer orka med länge till.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015