• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1
    Marky83 skrev 2015-05-16 22:06:23 följande:

Hej tjejer! Vill gärna hoppa in hit också. Är nu vecka 13, så jag hoppas på en bebis runt 20 nov. Det är min andra graviditet, och än så länge har den varit lika bra som min första-inget illamående, det ända jag känner är lite ont i brösten och en liten gravid mage. Denna vecka har dock tröttheten slagit till, måste nog börja med järn snart. För övrigt har jag skippat kub denna gång och köpt en dyrare, dock en säkrare test, en så kallad nipt test. Så inom två veckor får jag veta om eventuella kromosomavvikelser, samt även kön på min lilla bebis. Hoppas hoppas på ett bra resultat. Dock är jag lite besviken på mig själv att jag gör denna dyra test, bebisen kan ju få massa andra sjukdomar. Ingenting jag kan göra något åt... Men jag kunde inte låta bli göra testet.

Välkommen hit hur utförs det testet du har gjort? Jag ska göra ett moderkaksprov imorgon. Lycka till med resultatet.
  • Marky83

Maja 1: NIPT görs endast genom blodprov, gör ett säkrare svar än KUB, dock ifall jag skulle få ett dåligt resultat så får jag göra moderkaksprov/fostervattenprov också. Varför gör du moderkaksprov?

• Maja 1
    Marky83 skrev 2015-05-17 14:38:21 följande:

Maja 1: NIPT görs endast genom blodprov, gör ett säkrare svar än KUB, dock ifall jag skulle få ett dåligt resultat så får jag göra moderkaksprov/fostervattenprov också. Varför gör du moderkaksprov?

Ok för att i januari valde vi att avbryta en graviditet pga att bebisen hade kromosom fel. och då gjorde jag kub men allt såg fint ut. På rul såg man att bebisen hade klumpfot och då blev vi erbjudna fostervatten prov. Och då såg man felet.
  • Aichan

Är nu i vecka 15 (14+2) - igen. Om vi inte hade gjort UL som drog oss tillbaka i tiden så skulle vi ha gått in i vecka 16 eller om det var vecka 17 imorgon. =)

• Hejhejhejilc

Jag går in i vecka 17 idag. Har dock RUL 12/6, alltså i vecka 20. I vilken vecka har ni fått tid för RUL? :)

• kajsalotta

Hej jag är ny här i gruppen.

BF 17 nov. Idag v 14 +2.

Jag fick tid för RUL 22 juni. Så då är jag v 18+6

• gummsanmadde

Jag är idag v16 (15+3) och jag har RUL den 9/6.. är skit nervös, vill bara att tiden ska flyga iväg så det kan vara den 9/6 imorgon, kan ju alltid önska.. ha nu blivit förlängt sjukskriven på grund av illamåendet och att jag spyr hela tiden, en hel månad fram.. hoppas att det kan lugna ner sig snart så man kan börja jobba.. orka inte spy mycket mer till.. är det någon annan som också fortfarande mår illa å spyr?

• Sandra1992
    Hejhejhejilc skrev 2015-05-20 10:30:49 följande:

Jag går in i vecka 17 idag. Har dock RUL 12/6, alltså i vecka 20. I vilken vecka har ni fått tid för RUL? :)

Jag har ultraljud 11/6 är då i v 18+3 tror jag de va, de va en mini gräns för RUL här sa min bm :)
  • Aichan

Det kommer redan genomskinlig vätska ur min ena bröstvårta (ja, jag var tvungen att klämma och kika :P ). Är det normalt så här tidigt? Är i vecka 15.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015