• Anonym (Irriterad)

Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!

LO ordförande Karl-Petter sitter i morgonsoffan och pratar om hur synd det är om kvinnor som inte får jobba heltid, för enligt honom vill alla kvinnor göra det. Jobbar män heltid ska kvinnorna också göra det bla, bla, bla.....Det klassiska jämställdhets(skit)snacket.

Jag blir så irriterad på att han inte kan fatta att en del kvinnor väljer själva att jobba halvtid för att de vill. Många kvinnor vill ha mer tid till familj och hem. Alla mammor vill inte ut och jobba heltid så fort barnet är 1 år.

Jag har själv valt att jobba halvtid för att jag ville ha mer tid till mina barn, har också vänner som gjort samma val.

Om han bara kunde lägga ner sitt skitsnack, saker som han inte har en aning om.

• Svar på tråden Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!
  • Anonym (Hmmmm)
    manmanne skrev 2015-03-12 09:38:32 följande:
    Klart att en man vill känna sig manlig precis som en kvinna vill känna sig feminin. Bara feminister med psykiska problem som tänker annorlunda.
    Min man känner sig manlig utan att ha en hemmafru. Det är bara osäkra män som måste vara ensam försörjare för att känna sig manliga.
  • Mila76
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 09:48:02 följande:
    Min man känner sig manlig utan att ha en hemmafru. Det är bara osäkra män som måste vara ensam försörjare för att känna sig manliga.
    Antagligen sådana med psykiska problem, tänker jag.
  • manmanne
    Solidaritet skrev 2015-03-12 07:33:35 följande:
    Men du har inga problem med att tvinga in kvinnor i den gamla 50-tals mallen? 
    I fall fantastiskt många fler kvinnor än mäm vill arbeta deltid samtidigt som feminismen förutsätter 50-50, så inser ett litet barn att feminismen är en sjuk företeelse. Hur man än vrider och vänder på det, så stämmer den biten.
    Att en feminist säger att enbart de som vill skall få arbeta fulltid är rent skitsnack. symptomatiskt för feminismen är viljan att bestämma över huvuvdet på kvinnorna.

Kvinna: Jag vill arbeta deltid.
    Feminist: Nej, det vill du inte.

Kvinna: Jag vill vara hemmafru.
    Feminist: Nej det vill du inte. Du är dessutom dum i huvudet och har förmodligen dålig självkänsla.

Kvinna: Jag vill sälja sex och tjäna grova pengar.
    Feminst: Nej det vill du inte. Du vet inte vad du vill och du tar med säkerhet droger.

Kvinna: Jag vill producera porrfilm, och tjäna grova pengar, och bli berömd.
    Feminist: Haha! Klart att du inte vill.

Kvinna: Fulltid är ok, men jag vill inte bli chef och jobba ännu mer.
    Feminist: Tror du verkligen att något tror dig. Klart du vill vara chef. Låt inte spöket Patrik få dig på andra tankar.

...osv osv i all evighet. Allt vad kvinnor vill, som inte faller feministen på läppen blundar feministen för, och försöker dölja i tillrättalagd statestik. Syns inte minst i den här tråden. Förstår egentligen inte varför inte fler kvinnor än TS vågar slå näven i bordet. Jag skulle bli helt vansinnig om jag blev behandlad som ett litet omyndigt barn.
  • manmanne
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 09:48:02 följande:
    Hur man känner sig manlig är oväsentligt. Att feminister ser det som något fult att må bra för den man är, är det som är sjukt.
  • manmanne
    Mila76 skrev 2015-03-12 09:52:51 följande:
    Antagligen sådana med psykiska problem, tänker jag.
    Du kan lätt testa. Mår du dåligt av att någon annan mår bra, då har du psykiska problem, och det är ju precis det som gäller här.
  • Solidaritet
    manmanne skrev 2015-03-12 09:55:54 följande:
    I fall fantastiskt många fler kvinnor än mäm vill arbeta deltid samtidigt som feminismen förutsätter 50-50, så inser ett litet barn att feminismen är en sjuk företeelse. Hur man än vrider och vänder på det, så stämmer den biten.
    Att en feminist säger att enbart de som vill skall få arbeta fulltid är rent skitsnack. symptomatiskt för feminismen är viljan att bestämma över huvuvdet på kvinnorna.

Kvinna: Jag vill arbeta deltid.
    Feminist: Nej, det vill du inte.

Kvinna: Jag vill vara hemmafru.
    Feminist: Nej det vill du inte. Du är dessutom dum i huvudet och har förmodligen dålig självkänsla.

Kvinna: Jag vill sälja sex och tjäna grova pengar.
    Feminst: Nej det vill du inte. Du vet inte vad du vill och du tar med säkerhet droger.

Kvinna: Fulltid är ok, men jag vill inte bli chef och jobba ännu mer.
    Feminist: Tror du verkligen att något tror dig. Klart du vill vara chef. Låt inte spöket Patrik få dig på andra tankar.

...osv osv i all evighet. Allt vad kvinnor vill, som inte faller feministen på läppen blundar feministen för, och försöker dölja i tillrättalagd statestik. Syns inte minst i den här tråden. Förstår egentligen inte varför inte fler kvinnor än TS vågar slå näven i bordet. Jag skulle bli helt vansinnig om jag blev behandlad som ett litet omyndigt barn.
    Du inser kanske att väldigt många av feministerna är kvinnor. 
  • manmanne
    Solidaritet skrev 2015-03-12 10:03:42 följande:
    Du inser kanske att väldigt många av feministerna är kvinnor. 
    Nej. Inte en enda är en riktig kvinna. Glad
  • Anonym (Hmmmm)
    manmanne skrev 2015-03-12 09:55:54 följande:
    Fel!
    Kvinna: Jag vill producera porrfilm
    Feminist: Vad bra! Kanske kan vi äntligen kan få se lite snygga män i p-filmerna och få filmer som handlar om kvinnors fantasier och inte bara mäns!
  • Solidaritet
    manmanne skrev 2015-03-12 10:09:22 följande:
    Blir det inte varmt under foliehatten?
  • Anonym (Hmmmm)
    manmanne skrev 2015-03-12 10:09:22 följande:
    Hehe... jag ska fråga min man vad han tycker. Jag har en kvinnlig snygg kropp, jag sminkar mig, jag klär mig gärna i kjol - när jag och maken är ute gärna väldigt kort; jag har långt hår; jag har sedan födseln kvinnligt kön och kan bli gravid - så jo jag är kvinna.

Svar på tråden Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!