Solidaritet skrev 2015-03-12 07:33:35 följande:
Men du har inga problem med att tvinga in kvinnor i den gamla 50-tals mallen?
I fall fantastiskt många fler kvinnor än mäm vill arbeta deltid samtidigt som feminismen förutsätter 50-50, så inser ett litet barn att feminismen är en sjuk företeelse. Hur man än vrider och vänder på det, så stämmer den biten.
Att en feminist säger att enbart de som vill skall få arbeta fulltid är rent skitsnack. symptomatiskt för feminismen är viljan att bestämma över huvuvdet på kvinnorna.
Kvinna: Jag vill arbeta deltid.
Feminist: Nej, det vill du inte.
Kvinna: Jag vill vara hemmafru.
Feminist: Nej det vill du inte. Du är dessutom dum i huvudet och har förmodligen dålig självkänsla.
Kvinna: Jag vill sälja sex och tjäna grova pengar.
Feminst: Nej det vill du inte. Du vet inte vad du vill och du tar med säkerhet droger.
Kvinna: Jag vill producera porrfilm, och tjäna grova pengar, och bli berömd.
Feminist: Haha! Klart att du inte vill.
Kvinna: Fulltid är ok, men jag vill inte bli chef och jobba ännu mer.
Feminist: Tror du verkligen att något tror dig. Klart du vill vara chef. Låt inte spöket Patrik få dig på andra tankar.
...osv osv i all evighet. Allt vad kvinnor vill, som inte faller feministen på läppen blundar feministen för, och försöker dölja i tillrättalagd statestik. Syns inte minst i den här tråden. Förstår egentligen inte varför inte fler kvinnor än TS vågar slå näven i bordet. Jag skulle bli helt vansinnig om jag blev behandlad som ett litet omyndigt barn.