• Anonym (anonym)

dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!

Hur ska jag stötta min 18 åriga dotter som  inte vågar bajsa hos sin pojkvän? Hon mår jättedåligt över detta och säger att dom aldrig kommer kunna flytta ihop pga det och att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Jag vill ordna psykologkontakt med henne men hon tycker bara att det är pinsamt att prata om med vem som helst. Jag kan inte fortsätta se henne må såhär dåligt. Vad göra?

• Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!
  • Koppkaka

Lycka till med att få tid hos en psykolog för att sånt skitproblem (pun intended!)

• Cilla93
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-03-14 22:12:13 följande:

Din dotter är myndig, lägg dig inte i.

Bara för att man är myndig ska inte föräldrar sluta bry sig.
  • Alvina

Vet inte om jag ska tro på detta...Du skriver att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Vet han om att hon vägrar bajsa hos honom? Och vad uppger hon som anledning till att inte våga göra det? Det finns väl ingen annan lösning än att dem helt enkelt får leva som särbos. Hon är vuxen, hennes val....

• Anonym (anonym)
    Cilla93 skrev 2015-03-14 22:27:32 följande:

Det är faktiskt vanligt att tjejer i hennes ålder inte vill bajsa hos sina pojkvänner och det är såklart problematiskt. Men jag tror inte på att ta psykologkontakt, inte ännu i alla fall. Gör inte så stor grej av det jag tror att det sätter onödigt stor press på henne och får henne att skämmas ännu mer. Jag kunde inte heller bajsa hos mitt ex när vi träffades (var 16) men tog inte så länge innnan jag klarade av det och efter några år fes jag i hans närhet utan problem. 

det värsta är ju att det största problemet är att bajsa hos pojkvännen men hon har även andra stora problem. T.e.x  vågar hon inte bajsa hos kompisar eller när vi har gäster hemma. Hon har haft dessa problem i 4-5 år så jag tycker att en psykolog är nödvändig.
  • Zoja

Kan hon förklara varför hon tycker att det är så jobbigt?

Troligtvis är det bara för henne att skärpa sig, alla bajsar så enkelt är det.

• Anonym (anonym)
    Alvina skrev 2015-03-14 22:31:39 följande:

Vet inte om jag ska tro på detta...Du skriver att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Vet han om att hon vägrar bajsa hos honom? Och vad uppger hon som anledning till att inte våga göra det? Det finns väl ingen annan lösning än att dem helt enkelt får leva som särbos. Hon är vuxen, hennes val....

Hon har sagt det till honom vid något tillfälle då hon hade ont i magen och han hade bara skrattat och sagt att det bara är han där. Hon vill så gärna flytta ihop med honom men han tycker att hon har mycket problem som hon måste ta itu med innan dom blir sambos. t.e.x detta med toabesöken..
  • Anonym (anonym)
    Zoja skrev 2015-03-14 22:33:50 följande:

Kan hon förklara varför hon tycker att det är så jobbigt?

Troligtvis är det bara för henne att skärpa sig, alla bajsar så enkelt är det.

Jag vet inte varför hon tycker att det är jobbigt, tror egentligen inte hon vet riktigt själv varför. Men jag tror att det handlar om något som hon inbillar sig t.ex att någon ska höra eller att hon känner sig äcklig när hon precis har bajsat.
  • Anonym (dottern)

Men mamma,jag har ju sagt redan att jag får sån ångest när du inte försöker att första mig!

• Anonym (anonym)
    Tines skrev 2015-03-14 22:35:26 följande:

Psykolog? Nu vet jag att du skämtar, tack

vad tycker du annars kan hjälpa henne? Hon har haft problemen så länge och gått och burit på sina rädslor, så jag tycker att hon behöver ha någon att prata med som kanske kan hjälpa henne.. Är det så konstigt? Hon vill inte lyssna på vad jag säger till henne. Har föreslagit att är hon borta hos pojkvännen eller någon annan så kan hon lägga toapapper i toaletten så det inte hörs något, men rädslan verkar bero på något annat..
Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!