• Anonym (anonym)

dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!

Hur ska jag stötta min 18 åriga dotter som  inte vågar bajsa hos sin pojkvän? Hon mår jättedåligt över detta och säger att dom aldrig kommer kunna flytta ihop pga det och att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Jag vill ordna psykologkontakt med henne men hon tycker bara att det är pinsamt att prata om med vem som helst. Jag kan inte fortsätta se henne må såhär dåligt. Vad göra?

• Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (T) skrev 2015-03-15 00:17:51 följande:

Vad är det exakta problemet för henne? Är hon rädd att han ska veta vad hon gör där inne?

Jag tror att det är något sådant. Hon har inte förklarat för mig exakt vad hon tror att han ska tro. Men om jag förstått allt rätt så är det väl någon slags "tvångstanke" att han ska veta vad hon gör inne på toan..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (dottern) skrev 2015-03-15 00:21:30 följande:
    Jag tycker helt ärligt talat inte om när hon diskuterar mina bajsvanor med mig.

Hon får mig att skämmas så himla mycket.
    och jag tycker att det är oerhört barnsligt och elakt av dig att utge dig för att vara min dotter. För det är du inte! Och jag tycker inte att du ska skriva mer på denna tråden när du håller på så. Jag vill inte ha något troll här tack!
  • Anonym (dottern)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-15 00:26:30 följande:
    och jag tycker att det är oerhört barnsligt och elakt av dig att utge dig för att vara min dotter. För det är du inte! Och jag tycker inte att du ska skriva mer på denna tråden när du håller på så. Jag vill inte ha något troll här tack!
    Snälla,mamma jag vill inte att du pratar om detta här då jag skäms så himla mycket.

Jag vill inget hellre än att våga flytta ihop med min pojkvän.

• Anonym (T)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-15 00:23:34 följande:

Jag tror att det är något sådant. Hon har inte förklarat för mig exakt vad hon tror att han ska tro. Men om jag förstått allt rätt så är det väl någon slags "tvångstanke" att han ska veta vad hon gör inne på toan..

Det hon kan göra är att låtsas göra något annat där inne. Tex borsta tänderna, sminka sig, fixa håret.. Hon går på toa sen gör hon något av de andra lite snabbt så avdramatiserar hon det genom att låtsas att hon gick in för att fräscha upp sig. Kan vara bra i början innan hon känner sig bekväm.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (T) skrev 2015-03-15 00:31:26 följande:
    Det hon kan göra är att låtsas göra något annat där inne. Tex borsta tänderna, sminka sig, fixa håret.. Hon går på toa sen gör hon något av de andra lite snabbt så avdramatiserar hon det genom att låtsas att hon gick in för att fräscha upp sig. Kan vara bra i början innan hon känner sig bekväm.
    dom har iofs varit tillsammans i lite mer än ett år och hon har aldrig vågat bajsa hemma hos honom under hela den tiden. Jag ska föreslå henne det men jag tror som sagt inte att det kommer ändra hennes tankesätt. Det krävs mycket träning att få henne att våga gå på toan hos honom.
  • Anonym (dottern)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-03-14 23:24:12 följande:
    En 18-åring diskuterar inte sina bajsvanor med sina föräldrar dessutom lär dottern inte på länge vara redo att flytta ihop med sin pojkvän.
    Känns genant och jobbigt när hon tar upp detta med mig.Gråter

• Anonym (T)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-15 00:37:44 följande:

dom har iofs varit tillsammans i lite mer än ett år och hon har aldrig vågat bajsa hemma hos honom under hela den tiden. Jag ska föreslå henne det men jag tror som sagt inte att det kommer ändra hennes tankesätt. Det krävs mycket träning att få henne att våga gå på toan hos honom.

Det gäller att våga en gång bara så kommer hon nog se hur ofarligt det var. Är det bara när han är där eller hela tiden? Jag förstår henne verkligen och lider med henne. Det är så jäkla jobbigt. Särskilt om toaletten är centralt belägen i lgh.
  • Ramborg

Sätt på kranen så det brusar i handfatet. Bajsa. Gör noga rent i toan. Spreja luftrenare. Tänd en tändsticka. Låtsas som ingenting.

Alternativt: Säg till killen "Nu behöver jag vara ifred härinne och jag vill INTE att du låtsas om vad jag gör! Det här är verkligen ett problem för mig så om vi någonsin ska kunna flytta ihop måste du hjälpa mig komma över min hangup."

42.
  • Sarakechi

Lite toapapper i botten så man inte hör plumset, dessutom skvätter det inte upp i häcken, och när man är klar sprayar man lite med något som döljer lukten.

Klart!

• rockaroll

Om pojkvännen vet om problemet kanske hon kan be honom gå ut en sväng när hon måste gå på toa? Hade samma problem när jag var yngre, och kände mig tillräckligt trygg med pojkvännen för att be om detta. Det var inget han tyckte var varken konstigt eller ett problem. Med tiden blir det bättre och bättre!

Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!