• Anonym (anonym)

dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!

Hur ska jag stötta min 18 åriga dotter som  inte vågar bajsa hos sin pojkvän? Hon mår jättedåligt över detta och säger att dom aldrig kommer kunna flytta ihop pga det och att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Jag vill ordna psykologkontakt med henne men hon tycker bara att det är pinsamt att prata om med vem som helst. Jag kan inte fortsätta se henne må såhär dåligt. Vad göra?

• Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!
  • Anonym (skit i det)

Men alltså, skulle alla som har problem med att bajsa borta eller hos nya pojk- eller flickvänner gå till psykolog för det, skulle psykologerna för fan bli helt överhopade med jobb!

Detta är ju jättevanligt! Och det går över! Gör inte en större sak av denna skitsak än vad som behövs.

• Anonym (asta kvarts)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-14 22:01:29 följande:

Hur ska jag stötta min 18 åriga dotter som  inte vågar bajsa hos sin pojkvän? Hon mår jättedåligt över detta och säger att dom aldrig kommer kunna flytta ihop pga det och att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Jag vill ordna psykologkontakt med henne men hon tycker bara att det är pinsamt att prata om med vem som helst. Jag kan inte fortsätta se henne må såhär dåligt. Vad göra?

Jag tror att vi är många som kommer ihåg dilemmat när man var ung och kär och behövde gå på toa när kärleken var i närheten.  Känns som en klassiker. 
  • The TARDIS

Alla bajsar. Punkt slut. Tjejers bajs luktar inte ros och kamomill, lika lite som alla andras gör det. Det är en normal kroppslig funktion. Har din dotter alltid haft issues med denna kroppsfunktion, eller bara hos sin kille?

Det är bara att göra det. Tror hon att hennes kille tror att hon inte kissar och bajsar som alla andra människor?

• Anonym (asta kvarts)
    Anonym (skit i det) skrev 2015-03-15 12:22:47 följande:

Men alltså, skulle alla som har problem med att bajsa borta eller hos nya pojk- eller flickvänner gå till psykolog för det, skulle psykologerna för fan bli helt överhopade med jobb!

Detta är ju jättevanligt! Och det går över! Gör inte en större sak av denna skitsak än vad som behövs.

• Anonym (Haha)

Kände exakt likadant när jag var i hennes ålder hahaha.

Jag släppte det efter ett tag bara, kanske hon också ska försöka göra.

• Anonym (B)

Det kommer säkerligen att gå över. har själv haft samma problem, genom hela högstadiet och gymnasiet bajsade jag aldrig i skolan. Har även i vuxen ålder haft svårt att bajsa på toaletten är jag varit på jobbet eller besökt offentliga miljöer. 

För mig handlade det om att inse att det faktiskt är något som ALLA andra också gör. Om hon är rädd för att han ska höra plumset så säg åt henne att lägga lite papper i toaletten först, det hjälpte mig 

• Anonym (tess)

Så tråkigt att nästan alla svar i tråden är hånfulla och elaka.

Jag har samma problem som TS dotter och av någon konstig anledning så pratade vi om det på en tjejkväll en gång och där var vi 3 av 7 tjejer som tyckte att det var jobbigt att bajsa när partnern var hemma så det kan omöjligt vara ett så ovanligt problem.

Har varit gift i några år och har ett barn på 9 år tillsammans med maken och har fortfarande problem att gå på toa när han är hemma.

Jag hoppas att din dotter övervinner sin rädsla men jag tänker ändå ge några tips som jag använt mig av om jag måste göra nummer två även när han är hemma.

* gå efter att sambon somnat / innan han vaknar

* starta duschen, bajsa, öppna fönstret, duscha när man är klar så brukar doften absolut vara borta

* Att vika ett papper och lägga i toan minskar risken för plaskljud

* Gör det till en vana att låsa in dig på toa när den ska städas. Spola vatten i kranen hela tiden. Bajsa innan du städar... Lovar att rengöringsmedel tar bort ev doft och det är inte konstigt att spola flera gånger när man städar.

Jag är så pass galen så att jag en gång verkligen behövde på toan och inte blev av med maken så jag tog bilen och åkte till närmaste camping för att låna en toalett.

Kom ihåg att det är en fobi man kan ha. Inte mer konstigt än de som är rädd för spindlar eller har höjdskräck.

• mammalovis

Jag tänker också på om förstoppning är grunden i problemet, d v s det tar tid att gå på toa och det plumsar mer. I så fall behöver hon kanske ändra sina matvanor och ev ta typ lactulos.

Jag tror min 4-åring föredrar att gå på toa hemma framför förskolan. Ibland när vi gett lactulosen för tätt, så är hon illa tvungen och har varit jätteledsen.

• Cilla93
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-03-14 23:24:12 följande:

En 18-åring diskuterar inte sina bajsvanor med sina föräldrar dessutom lär dottern inte på länge vara redo att flytta ihop med sin pojkvän.

Jag har gjort det i den ålder, samma med min kompis.
    Anonym (hmmm) skrev 2015-03-14 23:37:49 följande:

du förstår intepoängen alls tydligen, eller låtsas inte förstå

nej det är ingen som tror att den pesonen är din dotter, men risken att din dotter kan läsa vad du sskrive rär ju spor, hur tror du hon mår då om hon redan mår så dåligt.

jag hoppas att du är ett troll för annars så är du en förälder som inte bryr sig ett dug om sin dotters integritet och lämnar ut henne.

att du lämnar ut dina problem är en annan sak kör på bara med dina toavanorom det är vad som gör din dag men man lämnar inte ut andra som du gör

Men ge dig. TS är anonym och nämner inget avslöjande om henne eller dottern och det här problemet är vanligt.
Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!