• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-03 23:33:56 följande:
    Vad lustigt :o

Ja, idag har jag testat :) men det var negativt. Däremot har jag haft "början till" äl-flytningar tror jag. Så kanske äe på g :)

:) ska lägga upp bilder på bloggen har jag tänkt,om du vill kika :)

Åh låter som en härlig vecka :) jag jobbar onsdag-torsdag natt, annara inget bestämt faktiskt :) så får se vad som händer! Kanske blir en till bio... :) vi är rätt sugna på o se ant-man haha.

Haha nu kom det fram :D hoppas du haft en fin kväll!

Massor med kramar
    Du har säkerligen ägglossning på gång, sådana flytningarna ska ju hjälpa spermierna upp till äggledaren innan ägglossning, liknande brukar jag också ha dagarna innan, som jag upplevt det i alla fall... denna månaden är jag lite osäker men jag tror jag vet när jag hade ägglossning, har försökt låta bli att känna efter men det är inte så lätt, hehe..

Hehe, trevligt med bio, ant-man känner jag inte till, vilken är det? =)
    Skulle gärna vilja gå på bio, men biografen i vår stad är så mesig, haha särskilt nu när man varit på feta biografer i USA.

Ha en bra dag, du är väl ledig idag då? Jag ska till stranden idag, så lyder planen i alla fall. =)
    Ha en underbar dag, massa kramar

• Tess1984
    Maalon skrev 2015-08-04 09:24:13 följande:
    Förstår det! Är avundsjuk, fick verkligen mersmak på Usa! Vi bodde på New York New York, var på Flamingo och åt en kväll, godaste mexikanska på hela resan :D 
    Allt var så sjukt mäktigt verkligen!

Ja vad kul det vore! Känner inte alls att jag fått någon connection med folk i bim-tråden för augusti, så vore ultimat om man kunde följas åt med er som man snacket med lite mer och mer personligt :) 

Jag blir 24 i vinter och min sambo blir snart 30 :) Jag svensk och han norsk, bor som sagt en bit utanför Trondheim. Ni? 

Kram :)
    Japp, jag saknar USA jätte mycket, livet kändes mycket enklare och roligare där.
    Kände ingen press över att bli gravid utan levde dagen som det var.
    Nu när jag kom hem till Sverige igen upplever jag samma press, kanske inte som de första dagarna.

Vi åt också på den restaurangen tror jag, var det där dom hade stolar som såg ut som kvinnoben? Tror det fanns sådana stolar ute på uteserveringen. Coolt ställe i alla fall och jag gillade också maten.

Jag har också varit inne i en del trådar under årets lopp men denna är min favorit, roligt att man kan prata om allt annat också och inte bara gravidsnack. =)

Ah trevligt, jag har fyllt 31 i år och sambon fyller 35 nu i November. =)

Nu ska jag ta mig till stranden, ser ut som solchanser hela dagen, så ,man får passa på.. ha en bra dag. kramar
  • Maalon
    Tess1984 skrev 2015-08-04 10:24:13 följande:
    Japp, jag saknar USA jätte mycket, livet kändes mycket enklare och roligare där.
    Kände ingen press över att bli gravid utan levde dagen som det var.
    Nu när jag kom hem till Sverige igen upplever jag samma press, kanske inte som de första dagarna.

Vi åt också på den restaurangen tror jag, var det där dom hade stolar som såg ut som kvinnoben? Tror det fanns sådana stolar ute på uteserveringen. Coolt ställe i alla fall och jag gillade också maten.

Jag har också varit inne i en del trådar under årets lopp men denna är min favorit, roligt att man kan prata om allt annat också och inte bara gravidsnack. =)

Ah trevligt, jag har fyllt 31 i år och sambon fyller 35 nu i November. =)

Nu ska jag ta mig till stranden, ser ut som solchanser hela dagen, så ,man får passa på.. ha en bra dag. kramar
    Ja men eller hur! Jag håller med! 

Känns som att i andra trådar skitar folk lite i andra egentligen, man får bara svar vid positivt eller negativt test eller om man skrivit något dumt/felaktigt som folk direkt ska hoppa på och kritisera :P

Är det första barnet för er? 

Gud vad härligt det lät, här har vi underbart väder idag men jag ska strax åka iväg till jobbet, bummer :/ Njut lite extra för mig på stranden :)
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-04 09:26:21 följande:
    Jag brukar hälla ner den i en blender ihop med färska jordgubbar, då blir det nomnom :D haha

En vecka till (vad jag tror blir) bim idag, äl+7 alltså, känner jag mig själv rätt kommer jag börja leta symptom like a crazy person nu, haha!!
    okej, låter goare än bara grape iallafall ;) haha. 
    oh spännande! haha, det gjorde jag med förra månaden. Det konstigaste var dock en märklig känsla som var extremt positiv.. Kanske iof för att kroppen äntligen är igång nu när jag äter levaxin =) för gravid var jag inte haha. Håller tummarna för er =)
    är det första barnet? hur gamla är ni o får en fråga vars ni finns? =)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-04 10:17:26 följande:
    Du har säkerligen ägglossning på gång, sådana flytningarna ska ju hjälpa spermierna upp till äggledaren innan ägglossning, liknande brukar jag också ha dagarna innan, som jag upplevt det i alla fall... denna månaden är jag lite osäker men jag tror jag vet när jag hade ägglossning, har försökt låta bli att känna efter men det är inte så lätt, hehe..

Hehe, trevligt med bio, ant-man känner jag inte till, vilken är det? =)
    Skulle gärna vilja gå på bio, men biografen i vår stad är så mesig, haha särskilt nu när man varit på feta biografer i USA.

Ha en bra dag, du är väl ledig idag då? Jag ska till stranden idag, så lyder planen i alla fall. =)
    Ha en underbar dag, massa kramar
    Ja jag hoppas det =) inte haft äl-flytningar sen innan mensen börja strula för ett år sen, så hoppas de är på g att börja igen. de ska ju, precis som du säger, hjälpa till =) Okej =) nä, det är inte lätt att inte göra det haha. Man får försöka sysselsätta sig.. men itne alltid enkelt :p

Jo =) okej. det är nån ny superhjälte-film. Sett trailern nu senaste gångerna vi varit på bio, så rätt sugen haha. Den verkar kul =) haha det kan jag tänka mig! Om jag åker dit ska jag definitivt gå på bio ;)

Ja idag är jag ledig =) Sambon blev inringd att jobba inatt, så får se vad jag hittar på. Hade tänkt laga mysmiddag till oss, men inge kul ensam haha. Får bli enkel mat att göra matlåda på också :p 
    Så härligt med stranden! =) hoppas ni får det underbart!
    massor med kramar 
  • Maalon
    chbw skrev 2015-08-04 16:08:59 följande:

okej, låter goare än bara grape iallafall ;) haha. 

oh spännande! haha, det gjorde jag med förra månaden. Det konstigaste var dock en märklig känsla som var extremt positiv.. Kanske iof för att kroppen äntligen är igång nu när jag äter levaxin =) för gravid var jag inte haha. Håller tummarna för er =)

är det första barnet? hur gamla är ni o får en fråga vars ni finns? =)
    Ligger väl nåt i det säkert, det blir ju en förändring för kroppen det också såklart.

Första barnet för oss. Jag blir snart 24 och sambon 30, bor utanför Trondheim. Ni?
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-04 17:12:46 följande:
    Ligger väl nåt i det säkert, det blir ju en förändring för kroppen det också såklart.

Första barnet för oss. Jag blir snart 24 och sambon 30, bor utanför Trondheim. Ni?
    jo.. =) 

okej! spännande. Ja utanför trondheim har du ju sagt! minnet funkar ja ;) haha
    Jag blev nyss 24, sambon är 22, första barnet o strax utanför stockholm =) 

o du var på äl+7? känner du något? eller är det "som vanligt"? =)
  • Maalon
    chbw skrev 2015-08-04 17:30:29 följande:

jo.. =) 

okej! spännande. Ja utanför trondheim har du ju sagt! minnet funkar ja ;) haha

Jag blev nyss 24, sambon är 22, första barnet o strax utanför stockholm =) 

o du var på äl+7? känner du något? eller är det "som vanligt"? =)

Hehe ;)

Njaa, känner egentligen inte nånting som är direkt ovanligt tror jag. Är ofantligt trött idag, har gått och gäspat hela dagen och längtar bara hem till soffan, men det kan vara ovana att vakna tidigt efter fyra lediga dagar :p däremot så har jag en känsla i magen som jag haft sedan i lördags, en slags tyngd typ, nästan att jag kan jämföra den med känslan när man går runt och oroar sig över något, lite som att organen jag inte kan styra över är spända typ. Annars har jag fått stilla mig själv när jag liksom letar symptom, haha, men vi får se. Hade tänkt hålla ut och inte testa förrän äl+14, men kan hända att jag testar redan på fredag typ :p
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-04 17:47:07 följande:
    Hehe ;)

Njaa, känner egentligen inte nånting som är direkt ovanligt tror jag. Är ofantligt trött idag, har gått och gäspat hela dagen och längtar bara hem till soffan, men det kan vara ovana att vakna tidigt efter fyra lediga dagar :p däremot så har jag en känsla i magen som jag haft sedan i lördags, en slags tyngd typ, nästan att jag kan jämföra den med känslan när man går runt och oroar sig över något, lite som att organen jag inte kan styra över är spända typ. Annars har jag fått stilla mig själv när jag liksom letar symptom, haha, men vi får se. Hade tänkt hålla ut och inte testa förrän äl+14, men kan hända att jag testar redan på fredag typ :p
    oh spännande!! =) jag började testa redan äl+7 för tålamodet finns inte riktigt där haha ;) Hoppas att det är något för er nu! =) 
  • Maalon
    chbw skrev 2015-08-04 18:15:54 följande:
    oh spännande!! =) jag började testa redan äl+7 för tålamodet finns inte riktigt där haha ;) Hoppas att det är något för er nu! =) 
    Fick ett riktigt ryck på sambon precis tidigare, textbook pms skulle jag säga, haha, men kanske kan tolkat som graviditetstecken också :P Han verkar vilja testa redan imorgonbitti, bara det att han är rädd att bli besviken, men vi får se, mitt tålamod är heller inget att hänga i julgranen direkt :P
Svar på tråden Fertilitetsutredning