• nihka

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2019-01-25 13:42:51 följande:

Migrationsminister Morgan Johansson (S) avslöjas som en riktig bluffgubbe:

www.expressen.se/nyheter/regeringen-har-opublicerad-rapport-om-familjeaterforening-anvander-gamla-siffror/

Regeringen har opublicerad rapport om familjeåterförening - använder gamla siffror

I måndags fick justitiedepartementet en begärd konsekvensanalys från Migrationsverket. Den handlar om de nya reglerna för familjeåterförening i överenskommelsen mellan S, MP, C och L.

I dokumentet - som inte har publicerats - framgår att fler kommer att flytta till Sverige och att kostnaderna ökar med 455 miljoner, jämfört med den tidigare prognosen.

Trots det har den nye migrationsministern Morgan Johansson (S) hänvisat till de gamla siffrorna under hela veckan.

Ja! Man hänvisar inte till några nya siffror förrän man har släppt dem. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt.

Det handlar om 2400 fler anhöriga (maka/make och minderåriga barn) per år i tre års tid. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-25 12:40:33 följande:

Jag undrade desamma, och hoppades fåfängt att diskusionen skulle kunnat fortsätta i den tråd som jag tydligen en gång hade missat att ge ett svar i, men förgäves.

Javisst, kan jag försöka leta rätt på den tråd där du skulle återkomma med ett svar på min fråga. Men det innebär ju att du får en direkt koppling till ditt förra nick.

Om det är okej för dig så tar jag gärna fram tråden och inläggen.
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-25 07:30:04 följande:
    Det här hade jag glömt bort,

www.varldenidag.se/nyheter/s-politiker-liknad...!d@PK3ZDqZ@9LoClnDN96dQ/

Socialdemokratisk politiker liknade Netanyahu vid hitler

"Hitler för 21:a århundradet" stod det på arabiska inne i bilden, som mannen lade upp på sin Facebook-sida den 31 juli i år, med den egna kommentaren, på svenska: "Han och den som försvarar honom är nazister"
    Palestinarörelserna var det:

Han har under lång tid, långt innan det blev offentligt och S var tvungna att sätta honom på "time out", spridit samma typ av antisemitiskt material. Frågan är varför inte S reagerat innan. Eller, tja, det vet vi ju egentligen "varför" ...

Här firar han till exempel in det nya året genom att utplåna staten Israel:
    https://www.facebook.com/taisir.kassem/posts/10213585259880089

Time out vart det men han fick stå kvar på partiets valsedel, plats 22. Han är ju trots allt imam och kan dra in många muslimska röster till partiet den vägen.
    https://data.val.se/val/val2018/valsedlar/K/kommun/14/85/valsedlar.html#id0002
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon

Detta alltså:
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7038451

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2019-01-25 13:54:11 följande:

Kan någon påminna LO om att deras proppmätte ordförande sitter i såssarnas partiledning och därmed har godkänt överenskommelsen med Centern, Folkpartiet och grönsakerna. Ska de gå i opposition mot sig själva?

Det verkar vara många som vill sitta på flera stolar samtidigt. Det blir jobbigt för LO att spela teater i 3½ år, såsseteater.

Vad är skillnaden mot deras Förstamajtåg varje år som S sitter vid makten?

Nä, de är vana. Kommer inte att ha några problem med detta.
  • Flash Gordon

Behöver jag ens påpeka det.

Den socialdemokratiska imam som firade nyåret 2018 med att utplåna staten Israel för alltså 146 personröster i Uddevalla kommunalval. Det ser ut att löna sig att anlita ortens imam för att ragga röster.

Nu blev han ändå inte invald som ordinarie ledamot för S men han är ersättare i S-gruppen. Så kan man också belönas för att måla ut Israels premiärminister som Hitler och utplåna Israel för att fira nyår.
    .

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/14/85/personroster.html#idS

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/14/85/valda.html

• RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-01-26 13:09:53 följande:
    Javisst, kan jag försöka leta rätt på den tråd där du skulle återkomma med ett svar på min fråga. Men det innebär ju att du får en direkt koppling till ditt förra nick.

Om det är okej för dig så tar jag gärna fram tråden och inläggen.
    Lägg frågan i en ny tråd så jag slipper gnäll om att "allt handlar om Israel".

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-01-26 19:16:10 följande:

Behöver jag ens påpeka det.

Den socialdemokratiska imam som firade nyåret 2018 med att utplåna staten Israel för alltså 146 personröster i Uddevalla kommunalval. Det ser ut att löna sig att anlita ortens imam för att ragga röster.

Nu blev han ändå inte invald som ordinarie ledamot för S men han är ersättare i S-gruppen. Så kan man också belönas för att måla ut Israels premiärminister som Hitler och utplåna Israel för att fira nyår.
    .

data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/14/85/personroster.html

data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/14/85/valda.html

Motbjudande. Men välkommen att stanna i Partiet. Skulle passa bra i "Kära systerparti". 

Men det är vi KD:are som är bruna.

Märklig logik.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-26 20:12:56 följande:
    Motbjudande. Men välkommen att stanna i Partiet. Skulle passa bra i "Kära systerparti". 

Men det är vi KD:are som är bruna.

Märklig logik.
    Mm, får väl försöka leta rätt på inläggen, de bör finns i någon tråd som behandlar S, kanske denna, eftersom dessa tenderar att alltid mynna ut i Israel-Palestinakonflikten, i synnerhet nu sedan det andra stora ämnet - att endast Sentio och Yougov förmår att uppskatta SD:s storlek tycks ha hamnat i någon av åsiktskorridorens många garderoberSkrattande

Återkommer - som jag minns handlade frågan om Israels nya lagstiftning där  medborgare har olika rättigheter beroende på deras ursprung.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-26 20:08:36 följande:
    Lägg frågan i en ny tråd så jag slipper gnäll om att "allt handlar om Israel".
    Inlägg 9728 i den här tråden.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?