• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

Har inte Stefan L pratat om Ordning och Reda i ett antal år nu?

https://www.expressen.se/kvallsposten/gransen-underbemannad-om-terrorister-slar-till-pa-natten/

Gränsen är underbemannad om terrorister slår till på natten

Sveriges underkända gränskontroller fortsätter att bryta mot EU-regler. Om landet drabbas av terrordåd på natten saknas ofta utbildade operativa chefer som kan stänga yttre gränsen på Arlanda, visar polisdokument.

- Det är oerhört allvarligt, säger Sasa Ristic som är nationell utbildare inom gränskontrollverksamhet.

• nihka
    K Markatta skrev 2019-01-27 11:57:49 följande:

Har inte Stefan L pratat om Ordning och Reda i ett antal år nu?

www.expressen.se/kvallsposten/gransen-underbemannad-om-terrorister-slar-till-pa-natten/

Gränsen är underbemannad om terrorister slår till på natten

Sveriges underkända gränskontroller fortsätter att bryta mot EU-regler. Om landet drabbas av terrordåd på natten saknas ofta utbildade operativa chefer som kan stänga yttre gränsen på Arlanda, visar polisdokument.

- Det är oerhört allvarligt, säger Sasa Ristic som är nationell utbildare inom gränskontrollverksamhet.

Vad bra att personer som Ulf Rydström träder fram och berättar om de brister som finns!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Flash Gordon

Fd statsminister Ingvar Carlsson mfl försvarar S som parti vad gäller antisemitismen

https://www.expressen.se/debatt/nej-s-lade-inte-grunden-for-dagens-antisemitism/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=twitter&social=twtr

.
    Deras eget citat ur texten:

"Svenska socialdemokrater har alltid tagit tydligt avstånd från antisemitism ..."

Spännande!

Betyder det då att de anser att Taisir Ali Kassem inte är svensk eller betyder det att de anser att han inte är socialdemokrat?

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-01-27 16:07:53 följande:

"Svenska socialdemokrater har alltid tagit tydligt avstånd från antisemitism ..."

och månen är gjord av ost. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-01-26 22:07:04 följande:
    Mm, får väl försöka leta rätt på inläggen, de bör finns i någon tråd som behandlar S, kanske denna, eftersom dessa tenderar att alltid mynna ut i Israel-Palestinakonflikten, i synnerhet nu sedan det andra stora ämnet - att endast Sentio och Yougov förmår att uppskatta SD:s storlek tycks ha hamnat i någon av åsiktskorridorens många garderoberSkrattande

Återkommer - som jag minns handlade frågan om Israels nya lagstiftning där  medborgare har olika rättigheter beroende på deras ursprung.
    Jag har svårt att låta bli att påpeka den långa historien av antisemitism inom S (men även hos V och MP). Denna kririk mynnar ofta ut i svar om att vi får skylla oss själva eftersom Israeler bakar bröd med palestinska barns blod, (lätt överdrivet) 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-01-26 22:14:33 följande:
    Inlägg 9728 i den här tråden.
    Vad jag kan utläsa så hade jag redan svarat. 

Men får väl upprepa det då. 

Mina/våra arabiska vänner har inte fått färre rättigheter pga detta säger de själva. De har fortfarande fullständiga medborgerliga rättigheter inkl rösträtt. 
    Någon som vill berätta hur medborgerliga rättigheter för minoriteter inkl judar ser ut i arabvärlden inkl. den stormaktshumanitära feministregeringens projekt som styrs av "kära systerparti"?
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-27 17:39:09 följande:
    Vad jag kan utläsa så hade jag redan svarat. 

Men får väl upprepa det då. 

Mina/våra arabiska vänner har inte fått färre rättigheter pga detta säger de själva. De har fortfarande fullständiga medborgerliga rättigheter inkl rösträtt. 
    Någon som vill berätta hur medborgerliga rättigheter för minoriteter inkl judar ser ut i arabvärlden inkl. den stormaktshumanitära feministregeringens projekt som styrs av "kära systerparti"?
    Vad jag kunde se så skrev du att du återkommer med ett svar.

Men det må vara detsamma. Israel-Palestinakonflikten är olöslig och djupt tragisk. Ett exempel på hur oförsonligheten att hatet människor emellan saknar gränser.

Jag är nöjd med att vår regering försöker ha en balanserad syn på konflikten och att de lyckats så väl.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-01-27 18:18:02 följande:

Men det må vara detsamma. Israel-Palestinakonflikten är olöslig och djupt tragisk. Ett exempel på hur oförsonligheten att hatet människor emellan saknar gränser.

Jag är nöjd med att vår regering försöker ha en balanserad syn på konflikten och att de lyckats så väl.
    Dög inte dagens svar? 

Läste att förra S-ledaren Göran Persson hade synpunkter på dagens mellanösternpolitik. Det var väl den siste socialdemokraten med en gnutta moral.
  • det finns idioter
    FDFMGA skrev 2019-01-27 18:18:02 följande:

Sluta tjafsa. Håll dig till trådens ämne.
  • FDFMGA
    det finns idioter skrev 2019-01-27 18:52:47 följande:
    Sluta tjafsa. Håll dig till trådens ämne.
    Trådens ämne. Ja, det är förtroendet för S.

Inte en tänkt film om SD-nätagitatorer med titeln Hen dansade en stund till glädje för de som behöver stöd för en världbild lika stabil som ett korthus.Skrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?