• Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-10-31 14:35:18 följande:
    Själv använde jag diagrammet där man kan se hur arbetslösheten börjar stiga 2007 och för att 2008 öka i raketfart.

Det var visst någon här som påstod det omvändaSkrattandehttps://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/samhallets-ekonomi/arbetsloshet-i-sverige/
    Nja det är ju presic samma fakta....
    Så  var fick du att det tog ett par veckor så steg arbetslösheten när alliansen tog över?????
  • auster

Jag har noll förtroende för regeringen. Både sossarna och Miljöpartiet har styrt i över fem år nu och förfallet fortsätter med full kraft. Våldtäktsepidemin, akut bostadsbrist, vårdkrisen, otryggheten, kommuner som larmar om konkurs, polisbristen, skolkrisen, larmbågar på sjukhusen, klankriminaliteten, förlossningsvården, no go zonerna, terrorrisken, antisemitismen, sprängningar, tiotusentals illegala migranter...

Ändå fortsätter Löfven med sin totalt oansvariga politik.

• FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-10-31 20:54:47 följande:
    Nja det är ju presic samma fakta....
    Så  var fick du att det tog ett par veckor så steg arbetslösheten när alliansen tog över?????
    Testa att peka på 2006, 2007 och 2008 i diagrammets tidslinjeSolig
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-11-01 08:21:02 följande:
    Testa att peka på 2006, 2007 och 2008 i diagrammets tidslinjeSolig
    Jag har redan gjort det... Så kan du förklara att arbetslösheten steg under typ oktober-november 2006 när den gjorde det först 2008-09????????????
  • auster

Nu visar det sig att de våldsbejakande islamister som döms till utvisning får stanna och fortsätta sin verksamhet i Sverige. I andra länder blir de av med sina medborgarakap och skickas ut. Beror det på att Socialdemokraterna har ett organiserat samarbete med islamistiska organisationer eller på att Löfven är totalt oduglig? Troligen både och.

• FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-11-01 21:09:01 följande:
    Jag har redan gjort det... Så kan du förklara att arbetslösheten steg under typ oktober-november 2006 när den gjorde det först 2008-09????????????
    Testa en gång till. Med peka syftade jag på att du använder "muspekaren" och placerar den på tidslinjen. Då kan du se att arbetslösheten börjar stiga vid markeringen för 2007 och vid 2008 stiger den så brant att den nästan utmarar regeringen Bildts arbetslöshetsskapande åtgärder på 1990-talet.
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-11-02 08:58:55 följande:
    Testa en gång till. Med peka syftade jag på att du använder "muspekaren" och placerar den på tidslinjen. Då kan du se att arbetslösheten börjar stiga vid markeringen för 2007 och vid 2008 stiger den så brant att den nästan utmarar regeringen Bildts arbetslöshetsskapande åtgärder på 1990-talet.
    Du ser inget sammanhang mellan samband mellan lågkonjunktur och arbetslöshet? Du låter ju exakt som det LO försöker tuta i sina medlemmar.....

Enligt dej skulle alltså arbetslöshet börjat i mitten av oktober-början av November 2006. Gjorde den det????
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-11-02 08:58:55 följande:
    Förövrigt såg jag att arbetslösheten i landet har ökat från 6.0 till 7.4% senaste halvåret under sosse-styre......
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?