Har du förtroende för regeringen?
Du skulle göra jobbet själv, innebär det alltså att du förespråkar svartarbete och du själv och ditt råd till andra är att strunta i att betala skatt?
Hur kan du tro att andra ska anställa folk och försörja landet om inte du och ingen annan klarar av att presentera en möjlig lösning?
Samma skatteregler och samma kostnader och allt annat gäller såväl multinationella företag som småföretag, om man följer svensk lag och kollektivavtal.
Min uträkning stämmer väldigt väl oavsett hur du väljer att slingra dig.
Vad är din lösning för att människor ska komma i arbete och vad är din lösning för att vi ska kunna minska kostnaderna för arbetslöshetsersättning och socialbidrag och samtidigt öka skatteintäkterna för att klara de kraftigt ökande kostnaderna för välfärden?
De bidrag som du räknar upp, som är kraftigt ökande i kommunbudgetar som i regeringens budget, hur ska de finansieras menar du?
Jag tycker inte att enkla jobb ska avlönas för lågt. Löntagaren bör få en fullt rimlig del kvar i plånboken.
Lösningen är att det måste bli mycket lägre kostnader, mycket lägre straffskatt, på att anställa någon och lägre skatt på löntagarens lön.
Eftersom kunden inte är beredd betala mer så måste andra kostnader sänkas om löntagaren ska kunna få pengar kvar i plånboken.
Vare sig du missermajser eller någon annan kund är beredd betala mer än 62 000 i månaden för städning eller för andra s k enkla jobb.
Vad är då din lösning?
För det första så har du baserat mina åsikter om skatt på en gissning.
För det andra så presenterar du ett pris på ett städuppdrag som inte beskriver omfattningen eller någonting. Skulle jag enbart få in den summan i ett företag så skulle jag inte ens fundera på att anställa. Jag skulle göra jobbet själv.
Varför du gör mig ansvarig för ditt missnöje vet inte. Som jag skrev så tycker jag med att arbetsgivaravgiften borde lättas upp för mindre företag men det vill folk tydligen inte.