• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

auster skrev 2019-11-06 16:06:39 följande:

Det går inte att ha förtroende för en regering som sätter våldsbejakande islamisters intressen framför svenskarnas säkerhet. Att sossarna inte klarar av att utvisa imamerna beror på att man i det längsta stretat emot all skärpt lagstiftning mot terrorism. Sossarna samarbetspartner mp uttalade ordagrant 2011 att jihadisterna som reste till IS bara var "engagerade ungdomar". 

Det var väl då MP samarbetade med alliansen ang invandringspolitik
  • auster
    Padirac skrev 2019-11-06 18:07:20 följande:
    Det var väl då MP samarbetade med alliansen ang invandringspolitik
    Ja, miljöpartiet ställer till stor skada nu som då med sin islamism. De har ju inte ändrat sin politik sedan 2011 då de kallade IS-terrorister som rest från Sverige för "engagerade ungdomar". Därför är det en skandal att Sossarna prioriterar den egna makten genom att samarbeta med extremistiska mp framför Sveriges säkerhet.  
  • Missermajser
    Lena1979 skrev 2019-11-06 11:58:00 följande:
    Du vill sänka arbetsgivaravgiften för mindre företag.
    De mindre företagen har trots det väldigt begränsad möjlighet att anställa många tusen personer i enkla jobb.
    Min tidigare kalkyl ser precis lika ut för stora företag. Varje person som städar klarar sannolikt inte att dra in mera pengar än 50 000 i månaden (sannolikt mindre). Hur ska det större företaget då kunna finansiera att anställa denna person och tusentals andra?
    Tror du att kunden, t ex du själv, är beredd betala väsentligt mycket mera för utförd städning bara för att städpersonen är anställd i ett större företag?

Jag har svårt att uttala mig om vad jag skulle betala för städning men kan det kanske vara värt mer än dagspriserna. Det beror ju på vad för slags städning det är och vad som ingår. Det är ju rätt många som kanske dessutom tar ut lite mer för olika specialjobb.
    Man sätter dessutom upp timmar i överkant som jämnar ut en del tidsspill och med rutinerad personal så kan det dessutom jobbas in en god marginal som med en del pusslande där man kan fogas in andra tjänster. Åtminstone är det vad jag hört från en del bekanta.

Företag med hundratals anställda får ju sammantaget ut mer totalt sett och en del av kostnaderna för material och sådant blir lägre efter som de kan förhandla fram bra priser. 

• Padirac
    auster skrev 2019-11-06 18:13:00 följande:
    Ja, miljöpartiet ställer till stor skada nu som då med sin islamism. De har ju inte ändrat sin politik sedan 2011 då de kallade IS-terrorister som rest från Sverige för "engagerade ungdomar". Därför är det en skandal att Sossarna prioriterar den egna makten genom att samarbeta med extremistiska mp framför Sveriges säkerhet.  
    Regeringen + samarbetspartierna håller i alla fall nyssnazisterna SD utanför regeringssamarbeten.

All kred till dem för dettaSolig
  • Lena1979
    Missermajser skrev 2019-11-06 21:44:44 följande:

Jag har svårt att uttala mig om vad jag skulle betala för städning men kan det kanske vara värt mer än dagspriserna. Det beror ju på vad för slags städning det är och vad som ingår. Det är ju rätt många som kanske dessutom tar ut lite mer för olika specialjobb.
    Man sätter dessutom upp timmar i överkant som jämnar ut en del tidsspill och med rutinerad personal så kan det dessutom jobbas in en god marginal som med en del pusslande där man kan fogas in andra tjänster. Åtminstone är det vad jag hört från en del bekanta.

Företag med hundratals anställda får ju sammantaget ut mer totalt sett och en del av kostnaderna för material och sådant blir lägre efter som de kan förhandla fram bra priser. 

Jag tror inte alls att du har svårt att uttala dig om vad du anser det vara värt och rimligt att betala för städning och enkla jobb. Du väljer nog bara att slingra dig? 

Inget av det du skriver, och inget som någon annan skriver, är någon lösning på hur man ska kunna anställa tusentals människor i enkla jobb.
    Jag önskar att de ska få jobb och en skälig summa kvar i plånboken, men det är ju nästan omöjligt enligt tidigare kalkyl och även med det du skriver.
    Inte ens om de bara får 15 000 i lön, det blir ändå nästan helt omöjligt.

Hur ska vi finansiera de kraftigt ökande behoven av socialbidrag, arbetslöshetsersättning och alla andra bidrag?
    Hur ska vi finansiera konstgjorda jobb när inte kundernas betalning räcker till?
    Vare sig du eller någon annan kund vill betala mer för utförandet av enkla jobb, eller hur?

Men det är väl arbetsgivarnas fel som utnyttjar och suger ut arbetskraften ..?
    Eller så är det väl de rikas fel ..?
  • Missermajser
    Lena1979 skrev 2019-11-07 08:30:26 följande:
    Jag tror inte alls att du har svårt att uttala dig om vad du anser det vara värt och rimligt att betala för städning och enkla jobb. Du väljer nog bara att slingra dig? 

Inget av det du skriver, och inget som någon annan skriver, är någon lösning på hur man ska kunna anställa tusentals människor i enkla jobb.
    Jag önskar att de ska få jobb och en skälig summa kvar i plånboken, men det är ju nästan omöjligt enligt tidigare kalkyl och även med det du skriver.
    Inte ens om de bara får 15 000 i lön, det blir ändå nästan helt omöjligt.

Hur ska vi finansiera de kraftigt ökande behoven av socialbidrag, arbetslöshetsersättning och alla andra bidrag?
    Hur ska vi finansiera konstgjorda jobb när inte kundernas betalning räcker till?
    Vare sig du eller någon annan kund vill betala mer för utförandet av enkla jobb, eller hur?

Men det är väl arbetsgivarnas fel som utnyttjar och suger ut arbetskraften ..?
    Eller så är det väl de rikas fel ..?

"Jag tror inte alls att du har svårt att uttala dig om vad du anser det vara värt och rimligt att betala för städning och enkla jobb. Du väljer nog bara att slingra dig?"

Det är upp till dig, antingen får du utgå från att jag menar vad jag skriver eller inte! Jag är inte kund och således inte den som ska avgöra vad kunder ska vara beredda att betala.

Vill de inte betala mer så är väl den marknaden mättad helt enkelt.

"Inget av det du skriver, och inget som någon annan skriver, är någon lösning på hur man ska kunna anställa tusentals människor i enkla jobb.
    Inte ens om de bara får 15 000 i lön, det blir ändå nästan helt omöjligt."

Det är väl de som tagit beslutet att skapa en så enorm arbetskraftsreserv som är skyldiga att lösa det problemet. Jag röstade inte på de som tog beslutet. Jag tänker inte driva städfirma i iallafall.

"Hur ska vi finansiera de kraftigt ökande behoven av socialbidrag, arbetslöshetsersättning och alla andra bidrag?"

Jag tycker att de som sponsrade dåvarande alliansen och svenskt näringslivs avtalsrörelse själva får investera i svensk produktion så kan vi diskutera sänkta skatter när vi börjar se intäkterna av det. Dom fick ju som dom ville!

"Hur ska vi finansiera konstgjorda jobb när inte kundernas betalning räcker till?
    Vare sig du eller någon annan kund vill betala mer för utförandet av enkla jobb, eller hur?"

Som du redan vet så vill inte jag det men jag kan naturligtvis inte svara för andra.

"Men det är väl arbetsgivarnas fel som utnyttjar och suger ut arbetskraften ..?
    Eller så är det väl de rikas fel ..?"

Jag tror inte att alla arbetsköpare sått bakom och alla dessa är heller inte utsugare. Det är inte svårare än att man försöker se vilka som är vinnarna i detta. Med stor sannolikhet är de dom som haft någon typ av materiell eller ekonomisk vinning i situationen som verkat för detta.

• tic tac toe

Kan någon ens beskriva vad regeringen är för något?

Varje gång regeringen uttalar sig sitter de och säger att det är den dumma oppositionen som styr landet medan ministrarna är något slags marionettdockor.

• Kverulant67
    nihka skrev 2019-11-09 01:38:34 följande:
    Jamen om det bara är 5 personer i hela Sverige som säger emot dig så borde du klara av det bättre.

Hur gick det för dig i valet i förra veckan? Fick du lagt din röst? 
    Varför inte svara på inlägget i stället?
  • auster

Det går omöjligen att ha förtroende för en regering som prioriterar utvisningsdömda imamers rättigheter framför svenskarnas säkerhet. Eller som bjuder hit IS-terrorister med förtur i bostadskön och bidragsförsörjning. 

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?