Har du förtroende för regeringen?
Ser att du tar dig friheten att recensera min kunnighet. Var glad att inte jag recenserar din.
Ja, äldrevård är självklart en kommunal angelägenhet. Men vem har lurat i dig att pandemistrategi är d:o?
Ser att du tar dig friheten att recensera min kunnighet. Var glad att inte jag recenserar din.
Ja, äldrevård är självklart en kommunal angelägenhet. Men vem har lurat i dig att pandemistrategi är d:o?
Det har visat sig att antalet som dött på äldreboenden i Sverige har varit mycket högre än i andra länder och självklart är en viktig förklaring till detta hur äldrevården i Sverige är organiserad. För detta har de borgerliga partierna ett stort ansvar.
Det tog några dagar men till slut intresserade sig SVT i alla fall för utrikesministerns haveri i tysk TV. Men då ställde man å andra sidan verkligen henne mot väggen.
Här är ett exempel på en tuff fråga från SVT:s skjutjärnsjournalist:
Jag är ingen större vän av regeringen men jag ser inte riktigt problemet med Lindes intervju. Hon har helt rätt i att dödsfallen sjunker. Enligt sjudagars glidande medeltal var det som värst i slutet av mars och vi ligger nu på ca en tredjedel så många avlidna som då.
Sedan har vi för all del ett systemfel i äldrevården i att det är för många olika personer som besöker äldre inom ramen för hemtjänsten men det problemet har vi haft i decennier, det är varken nytt eller partipolitiskt,.
Den löfvenska och ygemanska miljöpartistiska energipolitiken har nu lett till att det oljeeldade kraftverket i Karlshamn måste användas mitt i sommaren för att det inte ska bli problem med elförsörjningen:
https://twitter.com/UniperSweden/status/1275334533538250753