Har du förtroende för regeringen?
Hm. Nu är ju hela gänget från vindskyddstråden samlat. Ja, den där fladdermusen som blev bannad har väl inte flaxat hit än. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
Hm. Nu är ju hela gänget från vindskyddstråden samlat. Ja, den där fladdermusen som blev bannad har väl inte flaxat hit än. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
Härligt att ni orkar ;)
Jag tycker väl också att det är en smula bisarrt att du kallar dig socialdemokrat. Jag är uppvuxen i ett arbetarhem med fackligt aktiva föräldrar. Jag har själv en bakgrund som fackligt aktiv. Jag anser att dina åsikter befinner sig ljusår från en socialdemokratisk människosyn.
Hmmm, ja det är väl inte helt dumt med en ny partiledare som gör just det ja. Frågan är vem det skulle vara? Som har pondus nog?
Jag tycker Damberg är en bra retoriker, men Ygeman är väldigt tilltalande person; som "går genom rutan" som man säger.
Jag får dock intrycket att det är svårt för en socialdemokratisk ledare att bete sig på det sättet; man får liksom inte kritisera de egna leden på det sättet. Men det kanske går?
Deras chans, tror jag, är om det händer ytterligare något totalt omvälvande, och som är något de "kan", något som ligger mer på deras planhalva.
Antingen det eller att alliansen spricker.
Jag tänker på den där namnsången de kör på förskolorna, "tänk vad roligt att alla är hääär" (http://youtu.be/j1mybN7CcVM). Helmysigt.