Har du förtroende för regeringen?
FDFMGA skrev 2016-03-17 19:39:09 följande:
Nja, likt många andra inom den åsiktskategori du företräder kan eller vill du inte skilja mellan person och åsikt.Det är delvis därför du blir så upprörd, tror jag. i stället för att med en dåres envishet upprepa ditt påstående om att jag ljuger vore det mycket mer klädsamt att du bad om ursäkt för en del påståenden och gick vidare.
Vi kommer inte längre i den här diskussionen hursomhelst - och inte heller där ljuger jag.
Jag diskuterar gärna socialdemokrati eller invandringspolitik, men då på mer sakliga grunder, alltså inga påståenden om anklagelser om dödsnazister eller djävulens anhang.
Fundera gärna på din reaktion på mitt svar till kräket som skrev om "juden Aschelberg" och judemedia. Vad som fick mig att inte skilja mellan person och åsikt den gången och inte heller nu när jag refererar till honom som ett kräk
Finns det en gräns någonstans där åsikter blir så vidriga att de liksom blir till en väsentlig del av personen?
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Jag kan inte skilja mellan åsikt och person
Jag antar att du inte tänker backa upp det påståendet heller, liksom något annat av de andra nedsättande påståenden som du kommit med?
Och sen en kommentar om att jag är upprörd, "skriver i affekt" kanske? För att ytterligare misstänkliggöra själva innehållet.
Tror du på fullt allvar att det enda som åsyftas i beskrivningen "uttrycka sig föraktfullt" är beskrivningen av "svt":s judesnack?
Om någon beter sig som en föraktfull, översitttnde skitstövel är det lätt att tro att den personen är precis just det.