• Ginsinggeng

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2021-10-17 17:55:45 följande:
    Samtidigt hetsar SDs fotfolk och listkandidater till mordbrand på flyktingar i flyktingförläggningar eller att flyktingbåtar ska bombas..

Tillsammans med detta publicerar SDs frtroendvalda listor med adresser till flyktingförläggningar

www.dn.se/nyheter/sverige/sd-far-kritik-for-listor-over-flyktingboenden/

Varken SD eller de blåbruna tar avstånd från SDs del av det hela eller SDs fotfolks hetsande och uppvigling till mordbrand

Död
    Folk är skit trötta på en invadringspoltik som gått över styr. Nej det INTE ok att säga att fliktingbåtar ska bombas

Sen finns de andra frågor vart ska dom bo? Jobb? Hur många är de som vurmar för detta redo att ta emot i sitt hem?
  • Ginsinggeng
    KillBill skrev 2021-10-17 18:17:44 följande:
    Du verkar otroligt dåligt insatt. Regeringen har redan lagt ett förslag till grundlagsändring som ska förbjuda deltagande i terrororganisationer. SD ligger alltså steget efter. Du borde hylla regeringen.
    Varför ska jag hylla några som tar så lång tid på sig innan dom gör nåt åt problemen? 

Nej jag hyllar derimot gärna S när dom river IS återvändarna och nekar dom återvändo 
  • Ginsinggeng
    KillBill skrev 2021-10-17 18:17:44 följande:
    Du verkar otroligt dåligt insatt. Regeringen har redan lagt ett förslag till grundlagsändring som ska förbjuda deltagande i terrororganisationer. SD ligger alltså steget efter. Du borde hylla regeringen.
    Är jag dåligt insatt. så du anser inte att det som skedde var ett terrorbrott?
  • Ginsinggeng
    KillBill skrev 2021-10-17 18:08:08 följande:
    om du beskriver skillnaden så diskuterar jag gärna
    Aboslut . SD vill förbjuda grupper som förespråkar orginaserat våld 

Medans S vill förbjuda allt som dom anser som orginaserat rasim= SD M L och KD

SD lag vill skydda demokratin, medan S vill göra som Hitler gjorde och förbjuda alla andra poltiska partier än sitt eget 

Vad är skillanden mellan S och nSdap? Inte mycket verkar det som
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-10-17 08:28:07 följande:
    Det är tydligen inte bara benämningen brunblå vi förhåller oss lite olika till, mig vore det helt främmande att anse mig vara produktiv om jag skulle få för mig att ägna en natt till att skriva inlägg på Familjeliv. hemska tanke. Men, men ... det finns ju folk till allt.

Jag har inte några tankar om dina vänner, att du fått för dig detta beror nog på att du missförstod ett tidigare inlägg - du är ju definitivt inte vän med språket.

Javisst, självklart så kan du och andra använda benämningen blågul om den brunblå alliansen. Till skillnad från dig så har jag inte fått för mig att det finns en myndighet som dikterar hur vi ska använda språket och vilka ord som är bannlysta respektive godkända. Det är inte särskilt svårt att förstå att svenska nationalister drömmer om att det brunblå samarbetet ska kallas blågult.

Det är bra att du tar dig friheten att sova när du behöver - själv har jag inte riktigt den möjligheten - den går liksom på tvärs med en del av livets måsten, arbete, familj, med mera.
    Vissa är produktiva under det du kallar för småtimmar och andra är produktiva under det du kallar för veckorna. Att du finner vissa arbetstider anmärkningsvärda har enbart med dig att göra men du går något överstyr när du inbillar dig att du känner till mina arbetstider.

Du är en märklig filur som pratar om främlingars vänner, arbetsliv och fritid som om du hade någon aning. Men det finns som sagt folk till allt.

Och givetvis vet du vad svenska nationalister drömmer om och självklart drömmer de om verkligheten sedan minst 15 år tillbaka. Färgen gult har alltid används för SD:s räkning i Sveriges etablerade kanaler. Vilket även allmänheten på Wikipedia stryker under på:

Gul används idag i Sverige som beskrivning av den politik som förs av Sverigedemokraterna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna

Du är inte ensam med att ha sådana måsten men visst har jag i regel mer frihet än gemene man på vissa livsområden - det har dock krävt sin rätt och har sina baksidor. Framgång är sällan gratis.
  • KillBill
    Ginsinggeng skrev 2021-10-17 19:15:00 följande:

SD lag vill skydda demokratin, medan S vill göra som Hitler gjorde och förbjuda alla andra poltiska partier än sitt eget 

Det går inte att diskutera med dig och du ska hålla på att ljuga och hitta på. Förstår du inte det?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Ginsinggeng skrev 2021-10-17 19:11:16 följande:

Är jag dåligt insatt. så du anser inte att det som skedde var ett terrorbrott?

Jag konstaterar att regeringen redan har förslag på en ändring av grundlagen för att kriminalisera deltagande i terroristorganisationer såsom IS och liknande..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-17 19:33:37 följande:
    Vissa är produktiva under det du kallar för småtimmar och andra är produktiva under det du kallar för veckorna. Att du finner vissa arbetstider anmärkningsvärda har enbart med dig att göra men du går något överstyr när du inbillar dig att du känner till mina arbetstider.

Du är en märklig filur som pratar om främlingars vänner, arbetsliv och fritid som om du hade någon aning. Men det finns som sagt folk till allt.

Och givetvis vet du vad svenska nationalister drömmer om och självklart drömmer de om verkligheten sedan minst 15 år tillbaka. Färgen gult har alltid används för SD:s räkning i Sveriges etablerade kanaler. Vilket även allmänheten på Wikipedia stryker under på:

Gul används idag i Sverige som beskrivning av den politik som förs av Sverigedemokraterna.

sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna

Du är inte ensam med att ha sådana måsten men visst har jag i regel mer frihet än gemene man på vissa livsområden - det har dock krävt sin rätt och har sina baksidor. Framgång är sällan gratis.
    Blått och gult har varit den svenska nazismens färger - men på den politiska skalan räknas de in bland de bruna

Kampanj från SD.

Image
  • Padirac
    Ginsinggeng skrev 2021-10-17 19:15:00 följande:

Nej, det finns idag inga partier i Sveriges riksdag som vill förbjuda andra partier - däremot påstår SD att den regering som riksdagen valt är odemokratiskt utsedd.  Det hela liknar de lögner om valfusk SD försökt sprida. Dessa saker är en lögn, även om det finns en del verklighetsförnekare som tror på dem.

Har du andra uppgifter får du lägga fram dem.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-17 19:33:37 följande:

sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna

Gult på den politiska skalan förknippas annars med liberala partier, SD säger inte ens själva att de är liberala utan att de är mot liberalism, de säger sig vara national- och social-konservativa, vilket är en vanlig metapolitisk omskrivning  nyfascistiska, nynazistiska, främlingsfientliga och partier inom alt. högern gör om sin ideologi.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?