Har du förtroende för regeringen?
Vet du vad ministrar gör???
"Man måste helt enkelt kunna och våga tänka klart innan man yttrar sig."

Självklart inte, men tyvärr blir det allt vanligare att fokus ligger på personangreppet, inte på åsikten eller gärningen.
Om Strandhäll blir en bra minister eller inte har mycket lite att göra med att hon fått ett antal betalningsanmärkningar hon därefter betalat.
Jag läste några trådar på Flashback som helt eller delvis handlade om henne. Jag trodde jag var immun numer, men där var hatet så så starkt och vidrigheterna så många att jag blev beklämd, inte så mycket för hennes skull som för uppvisningen av hur ett kollektivt hat kan vara helt gränslöst.
Ja, personangrepp är det enda de har förstånd till, allt annat flyger ju över huvudena på dem. Självklart är Strandhälls ekonomi irrelevant men läser man argumentationen i den tråd du nämner så framgår det extremt tydligt att människor med betalningsanmärkningar inte är betrodde med något arbete öht.
Det säger ju hur det står till med förmågan att tänka en tanke klart hos skribenterna. Man kan nästan ana att de gör en Trump och anklagar andra för sina egna fel och brister.
Det där hatet är ett av hoten mot demokratin. Jag menar, bara att starta kampanjer för att JO-anmäla vaccinpassen ser jag som ett utslag av det kollektiva hatet. Men iofs när det gäller det är det något bra eftersom JO-anmälningar är offentliga handlingar och att vi sålunda kan peka ut personerna som står bakom. För det vill de ju, visa upp vilka de är?
Ja, jämför gärna den kritik delar av miljörörelsen riktar mot henne som miljöminister - att hon saknar tillräckliga kunskaper inom området - med slask- och sliskhögerns personangrepp.
Miljörörelsens kritik kan kanske visa sig vara relevant medan personangreppen bara avspeglar stillastående intellekts försök att agera lynchmobb.
Ja, personangrepp är det enda de har förstånd till, allt annat flyger ju över huvudena på dem. Självklart är Strandhälls ekonomi irrelevant men läser man argumentationen i den tråd du nämner så framgår det extremt tydligt att människor med betalningsanmärkningar inte är betrodde med något arbete öht.
Det säger ju hur det står till med förmågan att tänka en tanke klart hos skribenterna. Man kan nästan ana att de gör en Trump och anklagar andra för sina egna fel och brister.
Det där hatet är ett av hoten mot demokratin. Jag menar, bara att starta kampanjer för att JO-anmäla vaccinpassen ser jag som ett utslag av det kollektiva hatet. Men iofs när det gäller det är det något bra eftersom JO-anmälningar är offentliga handlingar och att vi sålunda kan peka ut personerna som står bakom. För det vill de ju, visa upp vilka de är?