Har du förtroende för regeringen?
FDFMGA skrev 2016-04-17 17:41:07 följande:
Nej då. Jag föreställer mig att många av rösterna kommer från personer som bor i delar av Sverige där det inte finns så mycket framtidstro.Vad jag försökte säga dig genom mina korta rader om min vän från ex-Jugoslavien och hennes synsätt var att alla har potential att börja hata om omständigheterna medger detta.
Jag anser att det är viktigt för Sveriges framtida utveckling att inget annat parti bekräftar SD:s människosyn genom att börja samarbeta med dem. Det handlar inte om att jag anser att sverigedemokrater skulle vara ondskefulla eller så, jag utgår från att de är som folk är mest, lite räddare och lite okunnigare bara.
Men SD-subkulturen utgör en sluten miljö som triggar intolerans och politisk paranoia. Därför är det av stort värde om personer som röstat på SD återvänder till partier som inte har invandringen som förklaringsmodell för samhällets alla problem.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Det enda som på ett plausibelt sätt skulle kunna förklara byte av parti till nästa val är om de röstade på SD enkom för att de önskade en striktare invandringspolitik, och nu tycker att ett annat parti har tillräckligt av detta.
Din bild av dessa väljare som personer som alla enbart finner sin information bland likasinnade, irl eller på sociala medier; har du några som helst bevis på att detta stämmer för en majoritet av dessa väljare? Eller ens en mindre del av dem?