• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2022-05-08 10:48:45 följande:
    Det är lämpligt att kolla upp källor innan du påstår det ena eller andra - du är ensam deltagare i SM i tomma påståenden (som du formulerar saken)
    Så, du tänker inte presentera dessa symboler för nazism och vitmakt. Vilken överraskning.

Jag tror det beror på att runor i ett kontext av massa, massa, massa runor och vikingafynd inte riktigt stödjer dina sak.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-05-08 12:56:22 följande:
    Så, du tänker inte presentera dessa symboler för nazism och vitmakt. Vilken överraskning.

Jag tror det beror på att runor i ett kontext av massa, massa, massa runor och vikingafynd inte riktigt stödjer dina sak.
    Du kan enkelt hitta en bild som överraskar dig - eller kanske inte alls överraskar dig då den är väl bekant.

Kanske är en del personer helt naivt ovetande om vad just dessa symboler har för kopplingar och pryder än det ena än det andra med samma symboler som de mest kända nazistiska organisationerna i Sverge använder och har använt.

Radikaliseringen har gått långt när inte bara SDs lögner, rasism och propaganda sprids okritiskt utan också användandet av vitmaktsymboler naivt försvaras.  
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-08 11:28:39 följande:

Ena stunden ska det bli hårdare lagar, sen när det är hon som bryter mot lagen så erkänner hon och säger jag är oskyldig med sitt eget erkännande och lagföring.
    NEJ DET ÄR DU INTE, OCH KOMMER ALDRIG BLI!!!!

Den röda tråden berättar det, har du missat detta efter så många upprepningar?
    Men såklart din kompartmentalisering kanske får dig att tro annat.

Padirac skrev 2022-05-07 19:34:22 följande:
    Du kan ju lägga upp allt annat som prytt UTs skivomslag och sen förklara att dessa inte har med UTs nazi-böjelserDöd

H*n bara låtsas, han vet allt detta och det hon gör är något som de står bakom, för dom partierna vandrar mot fascism.

Och vill då omdefiniera vitmakt och nazistikoner till vara något annat det inte är.
    Moder Svea vet vi alla vad det är, och det har inget med UT att göra ens och det vet dom redan, men låtsas kan dom.

Vi ser att hon identifierar sig med dessa och posera så, det är det budskap hon sänder ut.
    Är därför du är så aggressivt försvarande?

För moder svea vet vi alla vad det är, och detta är inte det.

Padirac skrev 2022-05-07 22:51:21 följande:
    Visst,  och solkors och ASEAs symboler förknippas inte med nazism.   När SDs medlemmar heilar till dessa symboler så är det indisk kultur de vördar.

Symbolerna i sig har en urpsrunglig betydelse - i kontexten de används har de en annan betydelse. On någon har använts UTs skivomslag och ersatt modersvea med EB så är det uppenbart att det inte är den urpsungliga moder svea som der refereras till uta n referensen går till nazism och vitmakt.

Var bilden på EB som moder svea hämtad/ från UTs omslag eller var det den urspungliga moder svea med EB som bilden föreställde?   

Vad säger du?

SÅ måste det vara, de hejar på Indisk kultur, men undra varför de ropar vikt makt och sånt samtidigt.
    Tror dom att de kan trolla bort historien av nazism?
    Och att vi inte skulle veta vad det är, det är alltid lika komisk närt de ska låtsas om att så är det inte alls, så raddas en låååång röd tråd upp med att de påvisar samma om och om igen.
    Dom skäms svårt för att det är så tydligt.

Det är fortfarande inte fascistiskt att uppleva sig oskyldig till brott.

Att du får för dig saker upprepade gånger betyder ingenting.

Det är bra att du har insett att Moder Svea inte har med Ultima Thule att göra.

Mycket riktigt så verkar ni inte veta vad nazism är. Att se nazism i Sveriges officiella nationspersonifiering och i runor omringat av vikingafynd - det kräver verkligen två Arnstad Junior som jobbar i lag.

Det är fantastiskt roande att få en närmare titt på vad det är för huvuden som kastar allsköns högerextrema stämplar på allt och alla här.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-05-08 13:27:00 följande:
    Det är fortfarande inte fascistiskt att uppleva sig oskyldig till brott.

Att du får för dig saker upprepade gånger betyder ingenting.

Det är bra att du har insett att Moder Svea inte har med Ultima Thule att göra.

Mycket riktigt så verkar ni inte veta vad nazism är. Att se nazism i Sveriges officiella nationspersonifiering och i runor omringat av vikingafynd - det kräver verkligen två Arnstad Junior som jobbar i lag.

Det är fantastiskt roande att få en närmare titt på vad det är för huvuden som kastar allsköns högerextrema stämplar på allt och alla här.
    Nu låter du som Åkesson som skriker '- Säger du att jag är nazist eller !!'
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-08 13:08:25 följande:
    Du kan enkelt hitta en bild som överraskar dig - eller kanske inte alls överraskar dig då den är väl bekant.

Kanske är en del personer helt naivt ovetande om vad just dessa symboler har för kopplingar och pryder än det ena än det andra med samma symboler som de mest kända nazistiska organisationerna i Sverge använder och har använt.

Radikaliseringen har gått långt när inte bara SDs lögner, rasism och propaganda sprids okritiskt utan också användandet av vitmaktsymboler naivt försvaras.  
    Jag har sett runor tidigare, Padirac. Vad jag skulle överraskas över återstår att se men jag tvivlar på att du kommer till skott.

Du poängterade tidigare att kontext är väldigt viktigt och här har vi alltså ett Pintrest-konto som mer eller mindre är helgat åt runor och vikingafynd. I ett sådant kontext verkar du alltså se nazistiska vitmaktsymboler - i runor.

Radikaliseringen har snarare gått så långt att du själv inte ens kan ta dig till ett museum om vår fornnordiska historia utan se symboler för nazism och vitmakt överallt. Bra där!

Du och klyban är som två parodier på dagens vänsteraktivism.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-08 13:36:05 följande:
    Nu låter du som Åkesson som skriker '- Säger du att jag är nazist eller !!'
    Låt mig gissa att du ser en röd tråd nu? - för att det helt enkelt är så ditt huvud jobbar.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-05-08 13:39:14 följande:
    Jag har sett runor tidigare, Padirac. Vad jag skulle överraskas över återstår att se men jag tvivlar på att du kommer till skott.

Du poängterade tidigare att kontext är väldigt viktigt och här har vi alltså ett Pintrest-konto som mer eller mindre är helgat åt runor och vikingafynd. I ett sådant kontext verkar du alltså se nazistiska vitmaktsymboler - i runor.

Radikaliseringen har snarare gått så långt att du själv inte ens kan ta dig till ett museum om vår fornnordiska historia utan se symboler för nazism och vitmakt överallt. Bra där!

Du och klyban är som två parodier på dagens vänsteraktivism.
    Digestive skrev 2022-05-08 13:42:24 följande:
    Låt mig gissa att du ser en röd tråd nu? - för att det helt enkelt är så ditt huvud jobbar.
    Som sagt
    Padirac skrev 2022-05-08 00:32:10 följande:
    Det är nog ingen tillfällighet att kontot som moder svea-bilden är tagen från har ett antal andra bilder med symboler för vitmakt och nazism.

Om det inte har med UT att göra så är det ändå i samma genre som just UT 

• Padirac
    En gång till då

• Digestive
    Padirac skrev 2022-05-08 13:51:56 följande:
    Som sagt

Du har ingen poäng, Padirac.

Du klarar inte ens av att följa dina eget påbud om kontext.

Era stämplar saknar inte enbart substans utan till och med underkända enligt egna påbud.

Som att se på när Helan och Halvan försöker ta sig ur en knivig situation - det blir bara värre.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-08 14:07:01 följande:
    En gång till då

Haha, men runornas kontext är inte Sveriges mest kända nazistiska organisationer.

Runornas kontext är ett Pintrest-konto helt sprängfyllt med vikingafynd, fornnordisk historia och då runor.

Tror även att alla kors är symboler för vitmakt eller lyckas du i detta fallet förstå att kontexten behöver vara KKK?

Jisses.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?