• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-05-24 10:30:51 följande:

[en massa ord i munnen på andra]

Ett konstant halmgubbsbygge berättar enbart en enda sak - intellektuell kapitulation.
    Padirac skrev 2022-05-24 12:36:06 följande:
    Så, bygger du din kritik på att vi inte vet så mycket?

Inte mycket substans i kritiken skulle jag då säga.
    Vad är det för kritik som jag har byggt genom att posta en tidningsartikel?

Jag tyckte att jag var tydlig när jag påpekade att det inte finns tillräckligt med information för höga toner. Du förstod inte det som att eventuell kritik får vänta tills tillräcklig information finns?
    Padirac skrev 2022-05-24 17:41:58 följande:
    Så du vet inte vad kritiken handlar om - ändå tar du till höga toner om rikets säkerhet.

Det finns visst folk till allt.{#emotions_dlg.flower}
    Jag frågade dig om varifrån du hade hämtat kritiken som du tog upp. Har du fortfarande inget svar att ge?

• klyban
    Digestive skrev 2022-05-25 11:00:14 följande:
    Ett konstant halmgubbsbygge berättar enbart en enda sak - intellektuell kapitulation.

Jag tyckte att jag var tydlig när jag påpekade att det inte finns tillräckligt med information för höga toner. Du förstod inte det som att eventuell kritik får vänta tills tillräcklig information finns?

Jag frågade dig om varifrån du hade hämtat kritiken som du tog upp. Har du fortfarande inget svar att ge?

Sakligheten är som bortblåst nu och när populismen av dig blev ifrågasatt.

Men visst är det intressant att du gör ett påstående om regeringen och FHM som, är desinformation.

Förstår det är pinsamt när det är så uppenbart och vad som är halmgubbe med att vi hade en Myndighet som sköter COVID-19 frågan och visade sig ge den tredje lägsta överdödligheten.

Aldrig sett extremhögern och desinformatörerna försvinna så snabbt ifrån ett ämne innan.
    Där fakta som kommer berättar de inte bara hade fel, utan in åt i helvete fel också.

Och varför du desinformerar Amerikaner, det är en gåta, är det så enkelt att du inte ens vet vad som sker i Sverige?

Du var säkert en som påstod att regeringen med de tillfälliga lagarna skulle göra Sverige till en diktatur, men det vet vi bara är en projicering det med.

Det är inte för intet SÄPO varnade för desinformatörerna kring COVID-19 hanteringen, och hur du tror din desinformation ska ändra fakta.
    Ja, det är en helt olöslig gåta, då efter denna punkt så börjar man istället låtsas att vissa saker inte existerar i hopp om att ingen ser det som glöms.
    Men oftast är det mycket enkelt att se.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-05-24 21:12:53 följande:
    Det som är rasism idag är god och ansvarsfull socialdemokratisk politik imorgon.

.
    Strandhäll ondgör sig över att SD talar om återvandring för Somalier.

.
    Glömmer bort att nämna att hon satt på ett regeringssammanträde för två veckor sedan där regeringen talade om ...

... återvandring för somalier.

twitter.com/hanifbali/status/1529171731453181...
    .

Undrar om du vet vad studie är.

Och än mer undrar vi alla vad du vill ha sagt, för det glömde du av att berätta udda nog, så måste varit medvetet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 11:29:33 följande:

Sakligheten är som bortblåst nu och när populismen av dig blev ifrågasatt.

Men visst är det intressant att du gör ett påstående om regeringen och FHM som, är desinformation.

Förstår det är pinsamt när det är så uppenbart och vad som är halmgubbe med att vi hade en Myndighet som sköter COVID-19 frågan och visade sig ge den tredje lägsta överdödligheten.

Aldrig sett extremhögern och desinformatörerna försvinna så snabbt ifrån ett ämne innan.
    Där fakta som kommer berättar de inte bara hade fel, utan in åt i helvete fel också.

Och varför du desinformerar Amerikaner, det är en gåta, är det så enkelt att du inte ens vet vad som sker i Sverige?

Du var säkert en som påstod att regeringen med de tillfälliga lagarna skulle göra Sverige till en diktatur, men det vet vi bara är en projicering det med.

Det är inte för intet SÄPO varnade för desinformatörerna kring COVID-19 hanteringen, och hur du tror din desinformation ska ändra fakta.
    Ja, det är en helt olöslig gåta, då efter denna punkt så börjar man istället låtsas att vissa saker inte existerar i hopp om att ingen ser det som glöms.
    Men oftast är det mycket enkelt att se.

Jag kommenterade att vi inte hade beredskap nog för att skydda våra äldre, det var min kritik angående Sveriges pandemihantering - ska man tolka dina halmgubbar som att du tycker det var bra att vi inte kunde skydda våra äldre?

Du specificerar aldrig vad som skulle vara desinformation vilket innebär att det aldrig går att bemöta. Tanken är att du ska kunna upprepa detta påstående obehindrat ad absurdum och strategin är fullständigt uppenbar.

Precis, det är mycket enkelt att se. Jag har debatterat i 25 år och har inte tid med sådant här, det bekommer mig inte och jag bryr mig inte heller om läsare som går på dina simpla knep.

Du kan fortsätta kasta ordväggar åt mitt håll men det slutar bara med att du kommer ner på jorden igen. Du stjäl bara tid och har av någon anledning fått för dig att du är värd den, det är du inte.

??? ?????

• klyban
    Digestive skrev 2022-05-25 12:25:27 följande:
    Jag kommenterade att vi inte hade beredskap nog för att skydda våra äldre, det var min kritik angående Sveriges pandemihantering - ska man tolka dina halmgubbar som att du tycker det var bra att vi inte kunde skydda våra äldre?

Du specificerar aldrig vad som skulle vara desinformation vilket innebär att det aldrig går att bemöta. Tanken är att du ska kunna upprepa detta påstående obehindrat ad absurdum och strategin är fullständigt uppenbar.

Precis, det är mycket enkelt att se. Jag har debatterat i 25 år och har inte tid med sådant här, det bekommer mig inte och jag bryr mig inte heller om läsare som går på dina simpla knep.
    Du kan fortsätta kasta ordväggar åt mitt håll men det slutar bara med att du kommer ner på jorden igen. Du stjäl bara tid och har av någon anledning fått för dig att du är värd den, det är du inte.

??? ?????

Vi står här fortfarande med att du gav Amerikaner desinformation och du verkade även stolt över detta.
    Och nu försöker du låtsas om att du inte vet vad den är.

Fakta berättar att FHM har gjort ett gediget och ett helt korrekt hanterande av frågan, och högerextrema, extrem populister och desinformatörer sprang åt andra hållet när fakta kom på bordet och berättade att vår strategi har gett den tredje lägsta överdödligheten.

Älskar hur dessa har slösat bort två år på att ha helt fel i en fråga och på många punkter.
    Såklart de låtsas om att det aldrig har skett, detta gör ni med att glömma av saker och ge desinformation.
    Är verkligheten så jobbig för din agenda att du inte längre vill delta i verkligheten?

• Padirac
    Digestive skrev 2022-05-25 11:00:14 följande:

Det var väl du som sade att du inte visste så mycket och ändå tog du till brösttoner om rikets säkerhet  - detta trots att du enbart refererat till en tidningartikel som du nte ansåg gav så mycket information.

• Padirac
    Digestive skrev 2022-05-25 12:25:27 följande:

??? ?????
    Är det bristen på beredskap som du menar att Trump tog efter? Drömmer
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-25 12:35:19 följande:

Vi står här fortfarande med att du gav Amerikaner desinformation och du verkade även stolt över detta.
    Och nu försöker du låtsas om att du inte vet vad den är.

Fakta berättar att FHM har gjort ett gediget och ett helt korrekt hanterande av frågan, och högerextrema, extrem populister och desinformatörer sprang åt andra hållet när fakta kom på bordet och berättade att vår strategi har gett den tredje lägsta överdödligheten.

Älskar hur dessa har slösat bort två år på att ha helt fel i en fråga och på många punkter.
    Såklart de låtsas om att det aldrig har skett, detta gör ni med att glömma av saker och ge desinformation.
    Är verkligheten så jobbig för din agenda att du inte längre vill delta i verkligheten?

Och vad är det för desinformation som jag skulle ha gett Amerikaner? Att många som hyllade Anders Tegnells linje under pandemin samtidigt kritiserade Donald Trumps linje? Är det desinformation?

Var det alltså gediget och helt korrekt att inte skydda våra äldre ordentligt?

Vilka pratar du ens om i sista stycket?

Förvirringen verkar vara total hos dig.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-25 12:53:30 följande:
    Det var väl du som sade att du inte visste så mycket och ändå tog du till brösttoner om rikets säkerhet  - detta trots att du enbart refererat till en tidningartikel som du nte ansåg gav så mycket information.

Ok. Så myndigheter och flygplatser har ingenting med rikets säkerhet att göra enligt dig. Noterat.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-05-25 13:09:10 följande:
    Och vad är det för desinformation som jag skulle ha gett Amerikaner? Att många som hyllade Anders Tegnells linje under pandemin samtidigt kritiserade Donald Trumps linje? Är det desinformation?

Var det alltså gediget och helt korrekt att inte skydda våra äldre ordentligt?

Vilka pratar du ens om i sista stycket?

Förvirringen verkar vara total hos dig.

Det finns ingen likheter mellan dessa två, och varför du desinformerar Amerikaner, det är något du själv får ta ansvar för.
    Men det berättar att verkligheten var inte nog för dig, och din koppling är så svag att det blir lätt löjligt nu.

Men när sade Tegnell att man skalle ta verkningslösa malariamediciner och gurkla lungor med desinfektionsmedel som skulle döda virusen på en minut.(Problemet med att gurgla desinfektionsmedel ned i lungorna, det är att man dör av det, så nej, trumpen fattade inget om pandemin ,medans Tegnell och FHm ebrättade det visste precis vad en pandemi handlar om.)

Och bevisar detta med facit som jag sade från början kommer och den berättade att Tegnell och FHM varit enormt framgångsrika med den strategin vi haft.

Vi har inget ministerstyre heller, och varför du desinformera det till Amerikanerna är en gåta, men bara antar det är agendan som inte vill göra en reallitycheck.
    Och facit är att högerextrema, populister desinformatörer hade inte lite fel, utan GIGANTISKT fel och nu tror du att det du skriver skulle ändra alla dessa fel.

Som det ser ut ovan, så ser det ut när de med agendor har fel och vägrar be om ursäkt för felen.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?