• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

anaxo skrev 2017-11-29 11:56:01 följande:
    Sjukförsäkringen är en försäkring och jag hoppas att inte politikerna lägger sig i hur läkare och hur försäkringen bedömer de sjuka för ersättning om de gör detta så kommer jag att anmäla dessa för minister styre.

tack Försäkringskassan att ni äntligen utför bedömning på alla sjukskrivna.
    Politiker påverkar såklart sina myndigheter indirekt genom budget och de riktlinjer, lagar och regler de sätter upp för myndigheternas arbete och uppgifter.
  • Tom Araya
    2017-11-28 14:40

Regeringspartiet Miljöpartiet infiltrerat av Putinregimen - på högsta nivå
    Birger Schlaug skriver på sin blogg att Miljöpartiet på högsta nivå har infiltrerats av Putinregimens diktatur. Det sitter alltså personer på högsta nivå i partiet och därmed svenska regeringen som går diktaturen i Kremls ärenden.
    ...

cornucopia.cornubot.se/2017/11/regeringspartiet-miljopartiet.html
  • Falkortheluckdragon
    anaxo skrev 2017-11-29 11:56:01 följande:

Sjukförsäkringen är en försäkring och jag hoppas att inte politikerna lägger sig i hur läkare och hur försäkringen bedömer de sjuka för ersättning om de gör detta så kommer jag att anmäla dessa för minister styre.

tack Försäkringskassan att ni äntligen utför bedömning på alla sjukskrivna.

Nä regeringen har såklart inget med försäkringskassan att göra

"- De ska stå för medmänsklighet som de sa i valrörelsen. Man blir inte friskare för att man blir fattig, det här är bara en press på människor, säger Torbjörn Johansson, avtalssekreterare på LO.

Under måndagen meddelade Försäkringskassan återigen att det går snabbare än väntat att sänka antalet sjukpenningdagar. Målet som regeringen har satt upp, är att det så kallade sjukpenningtalet ska vara 9,0 i december 2020. I dagsläget ligger man på 10,2 dagar vilket är 1,3 dagar under banan för att nå målet."

Tips till sossarna:

Avslå kanske även de som ligger i koma så de kan jobba?? Bara för att man ligger inför döden dessutom betyder det väl inte att man är sjuk... Vad är det för idioti ut i arbete med dom... Snart är målet uppnått <3 :-*
  • FDFMGA

Regeringens beslut att ge klartecken för Finansinspektionens riskabla förslag om amortering kopplat till ett skuldkvotstak får mig att på allvar tvivla på den här regeringens kompetens.

i bästa fall leder det väl bara till en ny sorts lån till höga räntor - folk som lånar för att kunna klara av amorterinarna, i värsta fall leder det till att bomarknaden i storstäderna imploderar.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-11-30 14:51:53 följande:

Regeringens beslut att ge klartecken för Finansinspektionens riskabla förslag om amortering kopplat till ett skuldkvotstak får mig att på allvar tvivla på den här regeringens kompetens.

i bästa fall leder det väl bara till en ny sorts lån till höga räntor - folk som lånar för att kunna klara av amorterinarna, i värsta fall leder det till att bomarknaden i storstäderna imploderar.

Då tycker vi olika. Man kan diskutera timing men något behövs göras för att kyla ner bostads- och lånemarknaden. Där den förra regeringen hela tiden hällde nytt bränsle på brasan har den här regeringen faktiskt agerat för att kyla ner densamma,

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-11-30 15:10:51 följande:

Då tycker vi olika. Man kan diskutera timing men något behövs göras för att kyla ner bostads- och lånemarknaden. Där den förra regeringen hela tiden hällde nytt bränsle på brasan har den här regeringen faktiskt agerat för att kyla ner densamma,

Den är redan avkyld och bostadrätterna i Stockholm har inte stigit mycket i pris sen 2015 och är redan på väg ner.

Genom att säga ja till Finansinspektionens förslag kopplar man ett sänke till en redan sjunkande marknad.

Och ingen har en aning om tyngden på detta sänke.

För mig är det fullständigt obegripligt att man helt i onödan vågar riskera att bostadsmarknaden i Stockholm kvävs med de konsekvenser det kommer att få för hela Sveriges ekonomi.

Vi har heller inte samma klimat som man har i Spanien där man kunde göra en paus i nybyggnationen när marknaden rasade för att sen fortsätta ett par år senare.
  • anaxo
    FDFMGA skrev 2017-11-30 15:29:36 följande:
    Den är redan avkyld och bostadrätterna i Stockholm har inte stigit mycket i pris sen 2015 och är redan på väg ner.

Genom att säga ja till Finansinspektionens förslag kopplar man ett sänke till en redan sjunkande marknad.

För mig är det fullständigt obegripligt att man helt i onödan vågar riskera att bostadsmarknaden i Stockholm kvävs med de konsekvenser det kommer att få för hela Sveriges ekonomi.

Vi har heller inte samma klimat som man har i Spanien där man kunde göra en paus i nybyggnationen när marknaden rasade för att sen fortsätta ett par år senare.
    Jag vet att allianspartierna vill att priserna ska öka så ungdomar o arbetare inte ska kunna köpa utan hänvisas till dyra hyresrätter vilket ger mer till de rika
    men nu tar regeringen äntligen ett steg i stabilisering av prisutvecklingen som de senaste åren stigit med i snitt 30% så nu är det endast de rika som kan köpa, hoppas att de även stryper ränteavdragen men den åtgärden slår hårdast på de rika.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-11-30 15:29:36 följande:

Att priser sjunker är en naturlig och oundviklig konsekvens av byggande.
    Vilka åtgärder vore bättre för att undvika en bostadsbubbla som spricker?

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-30 16:35:04 följande:

Det självklara: Är man bekymrad över att vi svenakar är alltför skuldsatta så tar man successivt bort bidragen till oss som lånat.

Alternativt  kan man göra som Villaägarna, tror jag det var, föreslog - ta bort ränteavdragen för nya lån.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-30 16:35:04 följande:

Problemet är ju att man inte har byggt för de grupper som har problem att komma in på bostadsmarknaden, i stället har man byggt svindyra bostadsrätter.

Och nu vill få köpa dessa - då kommer FI med ett förslag som innebär att ännu färre kommer att vilja köpa nyproduktion och gör man om nyproduktionen till hyresrätter så blir de heller inte de grupper som har svårt att hitta bostad som har råd med hyrorna.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?