• nattuw

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-11-19 16:37:49 följande:
    Fånigt att peka ut något särskilt parti. De senaste dagarna har ett flertal kvinnor i SD, M, C, KD, S, MP och V vittnat om att de varit utsatta för olika typer av sexuella övergrepp. Problemet finns överallt, i alla partier.
    Om det hade handlat om SD eller M så skulle du ha gottat dig åt saken. Nu handlar det om S och då blir det istället "fånigt".

Rätt reaktion här skulle vara ett krav på att den feministiska regeringen började med att sopa rent framför sin egen dörr för att sedan ta kvasten och sopa sig vidare genom politikerkåren i stort.
  • Bobby Clarke
    nattuw skrev 2017-11-19 17:02:53 följande:

Om det hade handlat om SD eller M så skulle du ha gottat dig åt saken. Nu handlar det om S och då blir det istället "fånigt".

Rätt reaktion här skulle vara ett krav på att den feministiska regeringen började med att sopa rent framför sin egen dörr för att sedan ta kvasten och sopa sig vidare genom politikerkåren i stort.

Ja visst är det pinsamt! Hade inlägget varit om M eller SD, så hade det ältats till klockorna stannat.

Nu blev det ett litet gulligt, "fånigt" istället.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-11-19 17:02:53 följande:

Nu handlar det i högsta grad även om M och SD och det är du som försöker göra politisk poäng trots att kvinnor i alla riksdagspartier blivit sexuellt trakasserade av manliga politikerkollegor. 

I kvart i fem ekot så redovisade Lena Rådström Baastad om åtgärder som S har vidtagit efter de senaste dagarnas metoo avslöjanden. Det flesta andra partier har också vidtagit åtgärder. Vad jag vet så är det bara SD som säger sig inte ha vidtagit några åtgärder med anledning av larm om sexuella övergrepp och detta trots att det på Twitter finns berättelser om SD kvinnor som blivit sexuellt trakasserade av sina manliga kollegor.. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-11-19 17:39:18 följande:

Nu handlar det i högsta grad även om M och SD och det är du som försöker göra politisk poäng trots att kvinnor i alla riksdagspartier blivit sexuellt trakasserade av manliga politikerkollegor.

Och som vanligt försöker du flyttas fokus från S-skandaler.
    KillBill skrev 2017-11-19 17:39:18 följande:

I kvart i fem ekot så redovisade Lena Rådström Baastad om åtgärder som S har vidtagit efter de senaste dagarnas metoo avslöjanden

Åtgärder som inte vidtogs innan det hela exploderade i media tyder på att det handlar mer om skadekontroll än om sjukdomsinsikt.
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2017-11-20 07:18:36 följande:
    Och som vanligt försöker du flyttas fokus från S-skandaler.

Åtgärder som inte vidtogs innan det hela exploderade i media tyder på att det handlar mer om skadekontroll än om sjukdomsinsikt.
    Jag tror inte att moderaternas ovana att kalla kvinnor horor är så vanlig inom S.

https://www.expressen.se/nyheter/jessica-schedvin-m-toppen-sande-nakenbilder-till-mig/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • EnAnonumius
    FDFMGA skrev 2017-11-20 08:52:33 följande:
    Jag tror inte att moderaternas ovana att kalla kvinnor horor är så vanlig inom S.

www.expressen.se/nyheter/jessica-schedvin-m-t.../
    Jag tror ju inte heller att socialdemokraternas ovan att betala privata räkningar på statens kreditkort är särskild vanligt bland M.

Det var EN M-kvinna som blev kallad hora av EN M-Top som förgrep sig sexuellt på henne.
    Jag ser inte att de handlar om "kvinnOR" (grupp) eller "moderatERNAS",(grupp).

Hur kommer det sig att du skriver "kvinnor" och "moderaternas", när det handlade?
    Skulle det var rätt, anser du, att säga att socialdemokraterna, betalar privata räkningar på statesn kreditkort, bara för att Mona Sahlin gjorde det?

Sedan så är ju jag knappast övertygad av att alla dessa kvinnliga politiker här har bara råkat ut för korkade manliga  M-Politiker.

https://www.expressen.se/nyheter/1-300-politiker-i-upprop-mot-sexuella-trakasserier/

Sexuella trakasserier, bli kallad för hora, förekommer inom alla partier, nu var det ju en M-Kvinna som hade modet att berätta om EN kollega hon hade råkat ut för som var direkt korkad. Dock så har ju kvinnor innom alla partier gått samman för att stoppa sexuella trakasserier. Vilket jag tycker är toppen faktiskt. Fast jag hoppas att samma kvinnor i konsumtionshetsens namn även ser om det egna torpet också på vägen, för det finns kvinnor som kär med sexuella trakasserier mot män. Inga sexuella trakasserier skall marginaliseras.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:
    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...
    Nej jag har inte förtroende för regeringen allas. Jag har inte förtroende för något av de s.k "etablerade partierna", och inte SD heller. Så jag skulle inte anse att en allians regering skulle göra bättre.

Jag vill ha flytande demokrati med mer folkomröstningar i alla frågor, och ändra i lagen. I lagen så står det att folkomröstningar är "rådgivande", jag vill att det skall bort och ersättas med att har folket röstat på ett sätt så SKA regeringen följa folkets vilja istället för att gå emot den.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Draken55
    FDFMGA skrev 2017-11-20 08:52:33 följande:

www.expressen.se/nyheter/jessica-schedvin-m-toppen-sande-nakenbilder-till-mig/
    Hört talas om Urban Ahlin??  Lite annat än nån obskyr Mpolitiker bara du hört talas om, toppsossen Ahlin.

https://www.expressen.se/nyheter/toppsossen-urban-ahlin-anklagas-for-sextrakasserier/

Du gör dig bara löjlig om du tror sossar har bättre kvinnosyn än moderater, om nåt är det sannerligen tvärtom, har du vatt på nån fackkurs nån gång? 
  • K Markatta

Verkar vara ett stort problem inom Rörelsen, inte minst i IF Metall där Stefan Löfven varit ordförande:

https://www.etc.se/inrikes/if-metall-tystade-ner-sexuella-trakasserier

Exempel från artikeln:

Det finns fler kvinnor som upplevt hur övergrepp tystats ner inom IF Metall. En 42-årig man med uppdrag för Metall i Mälardalen skrev den 8 mars i lokaltidningen att "IF Metall ... tar jämställdhetsarbetet på allvar". Kort därefter skickade han en bild på sitt kön till en 20 år yngre kvinnlig medlem. Han ska under lång tid ha trakasserat minst tre kvinnor som han fått kontakt med på fackliga konferenser och utbildningsdagar.

... Trakasserierna pågick under tre års tid, men N.N. vågade först inte anmäla eftersom 42-åringen var fackordförande och hade höga kommunuppdrag för Socialdemokraterna. En annan drabbad kvinna vågade inte berätta för någon om trakasserierna.

• FDFMGA
    EnAnonumius skrev 2017-11-20 10:43:12 följande:
    Jag tror ju inte heller att socialdemokraternas ovan att betala privata räkningar på statens kreditkort är särskild vanligt bland M.

Det var EN M-kvinna som blev kallad hora av EN M-Top som förgrep sig sexuellt på henne.
    Jag ser inte att de handlar om "kvinnOR" (grupp) eller "moderatERNAS",(grupp).

Hur kommer det sig att du skriver "kvinnor" och "moderaternas", när det handlade?
    Skulle det var rätt, anser du, att säga att socialdemokraterna, betalar privata räkningar på statesn kreditkort, bara för att Mona Sahlin gjorde det?

Sedan så är ju jag knappast övertygad av att alla dessa kvinnliga politiker här har bara råkat ut för korkade manliga  M-Politiker. smile5.gif

www.expressen.se/nyheter/1-300-politiker-i-up.../

Sexuella trakasserier, bli kallad för hora, förekommer inom alla partier, nu var det ju en M-Kvinna som hade modet att berätta om EN kollega hon hade råkat ut för som var direkt korkad. Dock så har ju kvinnor innom alla partier gått samman för att stoppa sexuella trakasserier. Vilket jag tycker är toppen faktiskt. Fast jag hoppas att samma kvinnor i konsumtionshetsens namn även ser om det egna torpet också på vägen, för det finns kvinnor som kär med sexuella trakasserier mot män. Inga sexuella trakasserier skall marginaliseras.

Det är inte särskilt längesen en av moderaternas kommunikationsexperter, Delmond Haffo tro jag han heter, spelade in när han sa "Dra åt helvete, din jävla hora" om socialförsäkringsminister Annika Strandhäll.

Det anmärkningsvärda är att  han sa detta inför hela kommunikationsavdelningen där man fnissade åt kommentaren.

Javisst, om Mona Sahlin hade berättat för kollegerna om hur hon använde sitt kort och de hade fnissat så hade det funnits en sjuk kultur inom S, precis som det måste ha funnits en sådan på M:s kommunikationsavdelning.

Jag tror inte att den kulturen uppstod i ett vakuum.

Jag tycker det är ett jävla oskick att kalla kvinnor för horor, möjligen med undantag för prostituerade.

Har du förresten glömt vad den förre moderate finansministern kallade kvinnorna på den i efterhand rätt omskriva festen i somras.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?