• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

The Maniac skrev 2018-06-29 20:03:32 följande:
    De röstade igenom Aliansens budget hösten 2014. Har du glömt det?
    Det hade jag glömt, men jag anser inte att det var en av de saker de varit bra på. Det är mer likt utpressningen som de lyckats dåligt med - de har isolerat sig mot övriga riksdagspartier likt 'rocket man' gjort mot världen.
  • nihka
    nihka skrev 2018-06-29 20:12:44 följande:
    SD har varit framgångsrika med att vara Sveriges mest hatade parti. Jag skrev först bli, men det hade ju inneburit att de inte alltid har varit hatade och det är ju inte sant.
    Eftersom ingen annan kommenterar det här kan jag tillägga att Hitler troligtvis är den genom tiderna mest hatade personen. Han hade ett jätteparti och en jätteapparat bakom sig och 80 år har inte ändrat på något. Lika hatad.

När SD är dött och begravet kommer man att komma ihåg partiet för sin främsta egenskap -  Sveriges mest hatade riksdagsparti.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    The Maniac skrev 2018-06-29 20:03:32 följande:
    De röstade igenom Aliansens budget hösten 2014. Har du glömt det?
    Det var ju det stuntet som skapade DÖ - SD fällde med det blockpolitiken -  det tycker jag faktisk var ett bra resultat av en dålig handling.
  • AnneSophia
    nihka skrev 2018-06-29 21:06:55 följande:

Eftersom ingen annan kommenterar det här kan jag tillägga att Hitler troligtvis är den genom tiderna mest hatade personen. Han hade ett jätteparti och en jätteapparat bakom sig och 80 år har inte ändrat på något. Lika hatad.

När SD är dött och begravet kommer man att komma ihåg partiet för sin främsta egenskap -  Sveriges mest hatade riksdagsparti.

Så uppenbart du försöker provocera. Måste som sagt kännas jobbigt när ingen bryr sig.
  • Padirac

så sant - människor kommer i framtiden att se tillbaks på en mörk tid i historien då pseudonazisterna försökte tvätta bort det bruna.
    AnneSophia skrev 2018-06-29 21:38:25 följande:
    Så uppenbart du försöker provocera. Måste som sagt kännas jobbigt när ingen bryr sig.
    Du vet väl varför Napoleon hade röd jacka - det var så att hans fotfolk inte skulle se att han blev skadad och blödde. Å andra sidan hade Hitler bruna byxor....Kräks

• Abegayle70

Padirac skrev 2018-06-29 21:29:59 följande:
    Det var ju det stuntet som skapade DÖ - SD fällde med det blockpolitiken -  det tycker jag faktisk var ett bra resultat av en dålig handling.
    Lite egendomligt, så här några veckor före valrörelsen på allvar drar igång står SD i fokus utan att göra ett dugg själva. Andra partier verkar vara deras bästa valarbetare, hjälp, någon.

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2018-06-29 17:05:56 följande:
    Hahaha! Faktiskt inte utan Avicii kommer upp, förstår inte riktigt kopplingen där,  och så bl a några partiledare. Åkesson flest gånger.

Angående S, egentligen regeringen och VM så beslutade de att inte vara med på invigningen men sa redan före VM började att man skulle kunna komma att ändra bojkottspolicy. Nu åker man för att heja på Sverige. Står i artikeln du länkade till.

Tydligt nog tycker jag.
    Hur kul är det att kämpa för mänskliga rättigheter när man kan få en gratis fotbollsresa till Ryssland? Jag förstår inte hur denna så kallade feministiska regering vurmar för länder som skiter i mänskliga rättigheter, förtrycker kvinnor eller sysslar med terrorism.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Padirac
    Abegayle70 skrev 2018-06-29 21:46:42 följande:
    Lite egendomligt, så här några veckor före valrörelsen på allvar drar igång står SD i fokus utan att göra ett dugg själva. Andra partier verkar vara deras bästa valarbetare, hjälp, någon.

Det är tyvärr så desinformationskampanjer fungerar  Död

Propagandan som pumpas ut i sociala medier vinner på att bemötas med tystnad och den vinner också på att bemötas med motargument.

• AnneSophia
    Padirac skrev 2018-06-29 21:46:01 följande:

Du vet väl varför Napoleon hade röd jacka - det var så att hans fotfolk inte skulle se att han blev skadad och blödde. Å andra sidan hade Hitler bruna byxor....

Du och andra här älskar att sprida främlingsfientlighet och framförallt prata om hitler och nazism.. Ni pratar inte om annat. Fotsoldater var det ja..
  • Padirac
    AnneSophia skrev 2018-06-29 22:21:38 följande:
    Du och andra här älskar att sprida främlingsfientlighet och framförallt prata om hitler och nazism.. Ni pratar inte om annat. Fotsoldater var det ja..
    Ja, nazism är jag fientlig till - oavsett det är främlingar eller inte.

Tänk att så många tänker på nazister och SDs grundande - det var det där med korrelation och kausaliet.... helt sant.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?