-
Du är också medborgare och skattebetalare som är med och finansierar olika religiösa samfunds verksamhet.KillBill skrev 2018-06-29 00:30:52 följande:Ja som medlem i svenska kyrkan och som detagare i kyrkoval etc. så kan jag kosta på mig att ha synpunkter om vilka regler som ska gälla.
-
Har vi andra ingen rätt att ha synpunkter på svenska kyrnan?KillBill skrev 2018-06-29 00:30:52 följande:Ja som medlem i svenska kyrkan och som detagare i kyrkoval etc. så kan jag kosta på mig att ha synpunkter om vilka regler som ska gälla.
-
SL har iaf sagt att han inte är aktivt troende och det stämmer väl på de flesta svenskar. Är du medlem i Svenska kyrkan har du en röst och möjlighet att påverka. Det kallas demokrati - inte att man styr över andra. Och all får vara med. Det finns inget typ husförhör för att kolla vilka som är tillräckligt gudfruktiga.Abegayle70 skrev 2018-06-28 22:51:56 följande:Ingen av dem är heller troende... men ägnar ändå så mycket plats i sina liv för att kunna styra över andra människors religoinsutövande.
Staten har också ansvar för Svenska kyrkans byggnader. Det finns en budget på en halv miljard för att förvalta denna kulturskatt.
-
Är du medlem i COOP så har du möjlighet att påverka och får dessutom MedMera-kortet.nihka skrev 2018-06-29 01:09:09 följande:SL har iaf sagt att han inte är aktivt troende och det stämmer väl på de flesta svenskar. Är du medlem i Svenska kyrkan har du en röst och möjlighet att påverka. Det kallas demokrati - inte att man styr över andra. Och all får vara med. Det finns inget typ husförhör för att kolla vilka som är tillräckligt gudfruktiga.
Staten har också ansvar för Svenska kyrkans byggnader. Det finns en budget på en halv miljard för att förvalta denna kulturskatt.
Dessutom kan vem som helst rösta i melidifestivalen.
-
Stefan Löfvén är tydlig?Abegayle70 skrev 2018-06-28 15:20:46 följande:
Finns det fler än jag som inte imponeras av regeringens principfasthet?
Fast kan man åka till "Palestina" så kan man åka till Ryssland om skälet är mänskliga rättigheter.
Googlar man "patetisk vindflöjel" kommer en bild på utrikesministern upp.
Om man kunnat ta tillvara luftdraget i kappvändandet hade ganska många vindkraftverk kunnat drivas av S. -
Hahaha! Faktiskt inte utan Avicii kommer upp, förstår inte riktigt kopplingen där, och så bl a några partiledare. Åkesson flest gånger.Abegayle70 skrev 2018-06-28 15:20:46 följande:
Finns det fler än jag som inte imponeras av regeringens principfasthet?
Fast kan man åka till "Palestina" så kan man åka till Ryssland om skälet är mänskliga rättigheter.
Googlar man "patetisk vindflöjel" kommer en bild på utrikesministern upp.
Angående S, egentligen regeringen och VM så beslutade de att inte vara med på invigningen men sa redan före VM började att man skulle kunna komma att ändra bojkottspolicy. Nu åker man för att heja på Sverige. Står i artikeln du länkade till.
Tydligt nog tycker jag. -
Finns det några saker som SD gjort bra?Padirac skrev 2018-06-28 21:33:36 följande:
Det var några saker som du anser vara dåliga - tycker du det finns några saker som de gjort bra?
Eller är din kritik utan nyanser?
Eller är din kritik utan nyanser? -
SD har varit framgångsrika i att driva opinion.AnneSophia skrev 2018-06-29 17:16:07 följande:
Finns det några saker som SD gjort bra?
Eller är din kritik utan nyanser?
Något annat har de egentligen inte gjort på riksplanet förutom att försöka utpressa de andra partierna. Det lyckades de inte med. -
Du lyckades nästan säga något som bara var bra men var tvungen att lägga till något negativt i slutet. Det gick bara inte för dig. Men nästan.Padirac skrev 2018-06-29 18:00:50 följande:
SD har varit framgångsrika i att driva opinion.
Något annat har de egentligen inte gjort på riksplanet förutom att försöka utpressa de andra partierna. Det lyckades de inte med.
-
Ja i Sverige kan organisationer, idrottsföreningar, församlingar få bidrag men att mina skattepengar kan ha finansierat en förening eller församling innebär inte att jag är medlem för det.Tom Araya skrev 2018-06-29 00:50:25 följande:
Du är också medborgare och skattebetalare som är med och finansierar olika religiösa samfunds verksamhet.