• gabi1969

Har du förtroende för regeringen?

kommunismen har romantiserats. Det finns tröjor med hammaren och skäran. Det finns tröjor väskor affischer med kommunistiska ledare som motiv.

Den finns kommunism ännu i dag i många länder. I Sverige finns det fler farliga islamister än farliga nazister. Det börjar alltmer uppmärksammas nu. Jag tror att det beror på internet och att SD numera är starka och har diskuterat problem med invandring i flera år. Tänk er att SD inte hade funnits, vem hade då diskuterat invandringens kostnader och negativa inverkan?

SD är inte längre ett litet parti. Det är omöjligt att tiga ihjäl dem, ignorera dem, och förhindra att SD påverkar politiken.

• KillBill
    gabi1969 skrev 2018-06-30 10:37:55 följande:

kommunismen har romantiserats. Det finns tröjor med hammaren och skäran. Det finns tröjor väskor affischer med kommunistiska ledare som motiv.

Den finns kommunism ännu i dag i många länder. I Sverige finns det fler farliga islamister än farliga nazister. Det börjar alltmer uppmärksammas nu. Jag tror att det beror på internet och att SD numera är starka och har diskuterat problem med invandring i flera år. Tänk er att SD inte hade funnits, vem hade då diskuterat invandringens kostnader och negativa inverkan?

SD är inte längre ett litet parti. Det är omöjligt att tiga ihjäl dem, ignorera dem, och förhindra att SD påverkar politiken.

I SD så finns många som glorifierar nazism och som tror på rastänk. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • AnneSophia

Konstigt att folk saknar förtroende för regeringen.

- Först ska de strama åt invandringen och sen får 9000 afghaner stanna som saknar asylskäl.

- Först ska de inte åka till Ryssland, sen ändrar de sig och ska dit ändå.

- Först ska räddningsfartyg hämta upp migranter i medelhavet och föra dem till Europa (allt annat är ju rasistiskt och ohumant), men sen ska de inte det:

"I slutdokumentet från toppmötet riktas också hård kritik mot de räddningsfartyg som drivs av frivilligorganisationer och som räddat tusentals migranter till havs. Statsminister Stefan Löfven delar kritiken.

- Man lockar dem till sig, man säger "vi finns här, vi kommer att plocka upp er". Kanske inte på libyskt vatten och att man tar dem ut på internationellt vatten.

- Då understödjer man människosmugglarna och därför är det viktigt att man inte förhindrar libysk kustbevakning".

Svt igår.

Hur ska du ha det Löfvén?

Det är uppenbart att hans taktik är att vara så otydlig som möjligt för att förvirra väljarna. Han hoppas på att vinna röster från både invandringskritiska och migrantvurmare på det sättet.

Istället får det motsatt effekt och konsekvensen av det gör både V (även C) och SD starkare.

• Padirac
    AnneSophia skrev 2018-06-30 10:04:07 följande:
    Vigt sitt liv åt nazism..
    Antinazism är naturligtvis inte en form av nazism
  • Gabbe75
    KillBill skrev 2018-06-30 10:49:12 följande:
    I SD så finns många som glorifierar nazism och som tror på rastänk. 
    Varför länkar du till en massa vänsterextrema hatsajter? Trovärdigheten är ju under noll.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-02 12:40:10 följande:
    Varför länkar du till en massa vänsterextrema hatsajter? Trovärdigheten är ju under noll.
    Nja, SVT, DN med flera är inte vänsterextrema hatsajter.

Det kan möjligen te sig så för en radikaliserad högerextremistTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-07-02 13:07:44 följande:
    Nja, SVT, DN med flera är inte vänsterextrema hatsajter.

Det kan möjligen te sig så för en radikaliserad högerextremistTomte
    Skål
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • The Maniac

Haft Sjöstedts tal på i bakgrunden medans jag jobbat dubbelt.

Kan säga så här: I Sjöstedts Sverige vill jag inte verka, överhuvudtaget. Skulle lägga alla ansträngningar åt sidan. Pronto.

Innan ni jublar över detta kan ni fuundera över alla andra som har mycket mer att komma med än vad jag har. Varför ska Annika ta risken att starta eget företag. Varför ska Pelle och hans företag ens stanna i Sverige? Ska Stina och Mats ta sitt företag och flytta till England?

Ska Nisse verkligen jobba 200 timmar övertid nästa år? Ska Oskar trappa ner till 75%, sälja bilen och åka kommunalt på skattebetalarnas bekostnad. Renovera sommarstuga och villa själv istället för att anlita arbetare som blivit dyrare än någonsin p.g.a ockerskatter?

• gabi1969

Man röstar på det parti som är bäst för en själv. Det betyder att man röstar på olika partier vid olika livssituationer. Jag har aldrig tjänat mycket pengar förrän nu. Skiftjobb mycket övertid klirr i kassan. Jag betalar mycket skatt. Väldigt mycket skatt. VAD F@N FÅR JAG FÖR MINA PENGAR?

Jag sliter verkligen för min lön. Tung industri smutsigt bullrigt och enformigt. Bra chefer och kolleger. När man ser grannar år efter år dagdriva (gissa vilka) skrattandes komma hem med hemelektronik matkassar kassar från klädbutiker, cyklar till familjen, fina kläder smycken undrar man så klart hur de har råd och hur de försörjer sig.

• Padirac
    gabi1969 skrev 2018-07-02 20:42:32 följande:

Man röstar på det parti som är bäst för en själv. Det betyder att man röstar på olika partier vid olika livssituationer. Jag har aldrig tjänat mycket pengar förrän nu. Skiftjobb mycket övertid klirr i kassan. Jag betalar mycket skatt. Väldigt mycket skatt. VAD F@N FÅR JAG FÖR MINA PENGAR?

Jag sliter verkligen för min lön. Tung industri smutsigt bullrigt och enformigt. Bra chefer och kolleger. När man ser grannar år efter år dagdriva (gissa vilka) skrattandes komma hem med hemelektronik matkassar kassar från klädbutiker, cyklar till familjen, fina kläder smycken undrar man så klart hur de har råd och hur de försörjer sig.

Det är lätt att tro att de jobbar smartare och handlar billigare. Eller vad menar du egentligen?

Är det den svenska avundsjukan som lyser igenom.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?