• The Maniac

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2018-06-29 23:21:35 följande:
    Inget egendomligt med att ha ögonen på Sveriges enda främlingsfientliga, rasistiska, islamofobiska, homofobiska och kvinnofientliga riksdagsparti. Bara som vanligt.

Ungefär som du är Hamas bästa "valarbetare" då eller?
    Tror du det du skriver är sant m.t.p att partiet kommer bli störst i valet.
  • gabi1969
    Padirac skrev 2018-06-29 22:53:47 följande:

Inget parti är skyldigt att samarbeta med något annat parti. Inte heller är något parti skyldigt att samarbeta med tt parti som vill demontera den liberala demokratin, ett parti som är rasistisk, ett parti som skapats av rasister och nazister, ett parti som inte vill samarbeta, ett parti som vill utpressa de andra partierna. SD har lyckats bra med att frysa ut sig själva.

Luciabeslutet var ett beslut som liknar beslutet att 2015 att stänga gränserna på det sättet att regeringarna ansåg att fler flyktingar inte kunde tas emot då på ett bra sätt.

Dessa två beslut liknar inte på något sätt SDs skäl att stoppa och vända mottagandet av flyktingar, SD vill inte ha några andra än 'svenskar' - SDs svenskar är förresten väldigt olika det som kännetecknar den moderna nutida 'svensken' i fråga om syn på människovärde, åsiktsfrihet, religionsfrihet. 

• AnneSophia
    KillBill skrev 2018-06-29 23:16:30 följande:

Den riktiga översittarna är SD som gör skillnad på folk och folk.

De gör inte skillnad på folk, de ser skillnad på folk. Det gör andra partier också bara att det döljer det under en fasad, ungefär som du. Medan SD pratar om det och vågar se att det finns skillnader. Sen förväxlar du och andra det med rasism. De belyser ett problem som redan finns, de skapar inte problemen. De övriga partierna skapar problemen. Så vilka är rasisterna kan man undra? De som skapar problemen men inte låtsas om dem. Eller de som ser problemen och vill lösa dem.
  • AnneSophia
    nihka skrev 2018-06-29 23:27:16 följande:

Nu ska företrädare för regeringen åka och se Sverige spela i VM och officiellt stötta laget. Man markerade för Ryssland genom att inte komma till invigningen, men man skulle straffa laget genom att inte komma på några matcher.

Som om Ryssland skulle bry sig om vad Löfvén och övriga clowner gör. Snarast endast lättpåverkade svenskar som köper det och hyllar det. "Nu har sverige markerat".
  • Padirac
    AnneSophia skrev 2018-06-29 23:04:41 följande:

Mm fotsoldater var det ja.. Du är närmare nazism än vad du tror.

Mmmm.. Det är mer än tydligt att SD-svansen har ett gott öga till brunskjortorna. Jag tror dig på orden då du säger att Nazismen finns väldigt nära här...
  • Padirac
    AnneSophia skrev 2018-06-29 23:10:10 följande:

Exakt detta. Sån dubbelmoral. Som nu senast lagkapten i tre kronor som säger "hur kan folk rösta SD" och sen tjänar han själv hur mycket pengar som helst. Såklart att han, som aldrig satt sin fot i ett utsatt område, ska berätta hur alla människor känner sig som bor där. Han ser ner på andra och tror han vet bättre. Så extremt egoistiskt och riktig översittare. Som politikerna och annat pk-folk.

Kanske tjänar lagkaptenen mer än Åkesson som är så fattig o uppväxt i ett 'utsatt' område med 5 st trevånings hyreshus. Åkesönernas samling runt köttgrytan är lite löjeväckande med tanke på hur mycket skattepengar han o hans politiska vildar roffar åt sig.
  • gabi1969
    Padirac skrev 2018-06-29 22:53:47 följande:

Inget parti är skyldigt att samarbeta med något annat parti. Inte heller är något parti skyldigt att samarbeta med tt parti som vill demontera den liberala demokratin, ett parti som är rasistisk, ett parti som skapats av rasister och nazister, ett parti som inte vill samarbeta, ett parti som vill utpressa de andra partierna. SD har lyckats bra med att frysa ut sig själva.

Luciabeslutet var ett beslut som liknar beslutet att 2015 att stänga gränserna på det sättet att regeringarna ansåg att fler flyktingar inte kunde tas emot då på ett bra sätt.

Dessa två beslut liknar inte på något sätt SDs skäl att stoppa och vända mottagandet av flyktingar, SD vill inte ha några andra än 'svenskar' - SDs svenskar är förresten väldigt olika det som kännetecknar den moderna nutida 'svensken' i fråga om syn på människovärde, åsiktsfrihet, religionsfrihet. 

Bara svammel till svar. Hade luciabeslutet fått kvarstå hade situationen inte varit som den nu är. De flesta asylsökarna hade inte fått asyl. De som nu blivit svenskar hade aldrig fått sätta sin fot i Sverige. Många av dessa utlänningar som sossarna möter varje dag i centrum i väntrum i trafiken hade aldrig funnits i Sverige. Sverige förfaller och har förändrats till något skithål som absolut inte liknar det trygga Sverige jag växte upp i.

Jag har sett försämringen. Jag har erfarenheter av hur samhällsansvaret totalt har kraschat. Jag skyller politikerna för detta förfall. Sossar och centerpartister grundade rasbioligiska institutet. Sossarna hjälpte tyskarna att skilja ut judar från övriga svenskar. J stämplades i deras pass. Norrmän och danskar stred mot tyskarna. Svenskarna hjälpte tyskarna. Som små fega harar duckade de och blundade. Sen när tyskarna fick problem i slutet av kriget då vågade svenskarna göra motstånd. Blä jag skäms. Vi svenskar är så dumma att vi förtjänar att gå under. ALLA partier gör skillnad mellan folk. Det är politikens uppgift. Alla människor gör skillnad mellan människor. Man ger inte en okänd ungdom flera 1000 kr som hjälp till att flytta hemifrån men att man ger sitt eget barn flera 1000kr är vanligt förekommande. Förklara vad du/ni menar med att inte göra skillnad på folk och folk. Ställs frågan praktiskt så blir den så lätt att avförd som dumhet. Oavsett hur eller varför man hamnar i ett val att rädda livet på sitt eget barn eller ett helt okänt barn räddar man så klart sitt eget. Om man får ett jobberbjudande ett bra jobb hög lön bra arbetstider väljer man så klart att tacka ja om man är arbetslös. Man ger inte bort det till någon helt okänd. Samma sak med boende. När man hör alla PK-människor låter det som att det är självklart att vara givmild o solidarisk. Men solidaritet är att avstå något själv göra uppoffringar och det är det väldigt få som gör av PK-människor. Tvärtom de lever långt ifrån som de pådyvlar andra. DUBBELMORAL. SKÄMS NI INTE. Jag och många andra har genomskådat er. PINSAMT!!!!
  • gabi1969

Glöm inte SD:s mandat i riksdag, landsting o kommun är människors önskan om förändring. Det är dessa människor övriga partier totalt ignorerar. Partier som har färre mandat får mer inflytande. Är det folkstyre (demokrati)? Nä givetvis inte...

Snart är SD större än Sossarna ha ha ha!!!!

Ska S, Kommunisterna och MP då lägga ner sina röster o släppa fram M L KD och C? En ny överenskommelse likt den gamla. Kanske funkar när SD fick 12,9%. Vad händer när SD har ca 20% 1/5 av väljarna bakom sig. 20 av 100 personer?

• nihka
    gabi1969 skrev 2018-06-30 00:12:57 följande:

Glöm inte SD:s mandat i riksdag, landsting o kommun är människors önskan om förändring. Det är dessa människor övriga partier totalt ignorerar. Partier som har färre mandat får mer inflytande. Är det folkstyre (demokrati)? Nä givetvis inte...

Snart är SD större än Sossarna ha ha ha!!!!

Ska S, Kommunisterna och MP då lägga ner sina röster o släppa fram M L KD och C? En ny överenskommelse likt den gamla. Kanske funkar när SD fick 12,9%. Vad händer när SD har ca 20% 1/5 av väljarna bakom sig. 20 av 100 personer?

Så länge SD är i minoritet och ingen vill samarbeta med dem gäller naturligtvis att de som vill samarbeta med varandra kommer att bilda regering med varandra utan SD. Vad trodde du?  
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    gabi1969 skrev 2018-06-29 23:57:03 följande:
    Bara svammel till svar. Hade luciabeslutet fått kvarstå hade situationen inte varit som den nu är. De flesta asylsökarna hade inte fått asyl. De som nu blivit svenskar hade aldrig fått sätta sin fot i Sverige. Många av dessa utlänningar som sossarna möter varje dag i centrum i väntrum i trafiken hade aldrig funnits i Sverige. Sverige förfaller och har förändrats till något skithål som absolut inte liknar det trygga Sverige jag växte upp i.

Jag har sett försämringen. Jag har erfarenheter av hur samhällsansvaret totalt har kraschat. Jag skyller politikerna för detta förfall. Sossar och centerpartister grundade rasbioligiska institutet. Sossarna hjälpte tyskarna att skilja ut judar från övriga svenskar. J stämplades i deras pass. Norrmän och danskar stred mot tyskarna. Svenskarna hjälpte tyskarna. Som små fega harar duckade de och blundade. Sen när tyskarna fick problem i slutet av kriget då vågade svenskarna göra motstånd. Blä jag skäms. Vi svenskar är så dumma att vi förtjänar att gå under. ALLA partier gör skillnad mellan folk. Det är politikens uppgift. Alla människor gör skillnad mellan människor. Man ger inte en okänd ungdom flera 1000 kr som hjälp till att flytta hemifrån men att man ger sitt eget barn flera 1000kr är vanligt förekommande. Förklara vad du/ni menar med att inte göra skillnad på folk och folk. Ställs frågan praktiskt så blir den så lätt att avförd som dumhet. Oavsett hur eller varför man hamnar i ett val att rädda livet på sitt eget barn eller ett helt okänt barn räddar man så klart sitt eget. Om man får ett jobberbjudande ett bra jobb hög lön bra arbetstider väljer man så klart att tacka ja om man är arbetslös. Man ger inte bort det till någon helt okänd. Samma sak med boende. När man hör alla PK-människor låter det som att det är självklart att vara givmild o solidarisk. Men solidaritet är att avstå något själv göra uppoffringar och det är det väldigt få som gör av PK-människor. Tvärtom de lever långt ifrån som de pådyvlar andra. DUBBELMORAL. SKÄMS NI INTE. Jag och många andra har genomskådat er. PINSAMT!!!!
    Är ordet svammel svansens 'det nya svarta'.. eh.. bruna Solig

Du vet mycket väl att du ljuger när du utpekar två partier som ansvariga för rasbiologiska institutet - alla partier i dåvarande riksdagen fattade beslutet och stod bakom motionen - anklaga i så fall S, C, L och M om du vill vara trovärdig.

S lade förresten ned rasbiologiska institutets rasistiska verksamhet 1936. Hela sanningen tjänar dig bättre än halva lögner.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?