• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

gabi1969 skrev 2018-06-29 22:46:03 följande:

Hej alla sossar. Har ni glömt LUCIABESLUTET från 1989. Sök på nätet. Luciabeslutet. Den borgerliga regeringen rev upp luciabeslutet efter valsegern 1991.

Sossar har alltid dubbelmoral. Klagar på alla andra som tjänar pengar utom på varandra. Feta fula gubbpampar som tjänar miljonbelopp, S-politiker som efter sin politiska karriär går över till bank och det privata näringslivet för att själv sen tjäna ännu mer och bli som dem de tidigare kritiserat. De bor inte själva i mångkulturella bostadsområden i hyresrätter. Nä nä nä där vill de inte bo. De bor i fina områden och äger sitt boende villa/bostadsrätter. De skrämmer väljarna att vi arbetare kommer att bli rättslösa på arbetsplatserna om alliansen får styra Sverige. Blä jag trodde LÄNGE på detta. Kanske är det sant. Men även nu med en sosseregering råkar många illa ut i samhället. Blä aldrig mer sossarna. SD 2010, 2014 blir även SD 2018. allt fler genomskådar sossarna. Tänk 2010 SD KOM IN I RIKSDAGEN....fördubblade sina röster 2014. Vad händer 2018??????? 18%. 20% 25%???? Ändå vill inte de andra partierna släppa fram SD. SD är valda av väljarna. Demokrati betyder folkstyre. Är Sverige en demokrati om de politiska partierna struntar i 1/5 av folkets vilja?

Det är för mig ytterst märkligt att kritisera sossar för att vara höger/kapitalister och samtidigt rösta på SD. Obestämd
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-07-03 19:38:04 följande:

Det där skötte Reinfeldt så bra för vår del, så vi behöver inte invänta att SD ska göra det här. MP och C vill fortsätta en politik där grupp ställs mot grupp.

Ls JB sa i sitt tal idag. Åkesson, gå hem o läs historia!
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-07-03 19:48:16 följande:

Det är för mig ytterst märkligt att kritisera sossar för att vara höger/kapitalister och samtidigt rösta på SD.

Som jag känner en del skribenter så är varje inlägg en isolerad ö. Koherens mellan olika inlägg är inget krav alla gånger.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-06-30 00:37:19 följande:
    Du menar som när SD propagerar för att samer och judar inte är svenskar? Andra partier gör inte den typen av uppdelning av olika etniciteter. Det är skrämmande att SDs talman i Riksdagen, Björn Söder ägnar sig åt sådant.
    Självklart görs uppdelningar även av andra partier. Man har t.o.m. lagstiftat om vilken hjälp kommunerna ska ge flyktingar, på en nivå som du eller jag inte ges samma rätt till.
  • nattuw
    gabi1969 skrev 2018-07-02 20:42:32 följande:

När man ser grannar år efter år dagdriva (gissa vilka) skrattandes komma hem med hemelektronik matkassar kassar från klädbutiker, cyklar till familjen, fina kläder smycken undrar man så klart hur de har råd och hur de försörjer sig.

Troligen krediter. Numera tycks vem som helst, oavsett ekonomiska förutsättningar, kunna låna eller köpa på avbetalning.
  • gabi1969
    nattuw skrev 2018-07-03 20:15:52 följande:

Troligen krediter. Numera tycks vem som helst, oavsett ekonomiska förutsättningar, kunna låna eller köpa på avbetalning.

Krediter utan fast inkomst????

Då antar jag att de köper cigarretter på kredit också.
  • nattuw
    gabi1969 skrev 2018-07-03 20:41:56 följande:
    Krediter utan fast inkomst????
    Tja, jag såg ett program om några som fått ett kreditkort till sin döda hund (visserligen USA men ändå) och de som är med i lyxfällan tycks inte ha några problem att skaffa sig skulder utan fast inkomst.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-03 19:53:13 följande:
    Självklart görs uppdelningar även av andra partier. Man har t.o.m. lagstiftat om vilken hjälp kommunerna ska ge flyktingar, på en nivå som du eller jag inte ges samma rätt till.
    Jisses, du likställer alltså Björns Söders uttalande om att Judar inte är svenskar med att flyktingar och andra bostadslösa samhället (exempelvis f.d. missbrukare, eller misshandlade kvinnor på flykt) som får hjälp med en bostad?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-03 19:44:13 följande:
    Så dina åsikter om dessa organisationer och dess verksamhet är inte viktigt för dig som medfinansiär?
    Nej men som medlem i svenska kyrkan har jag mer synpunkter på verksamheten än på på andra kyrkor och församlingar som jag inte är medlem i. Tycker du det är konstigt?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-07-03 22:38:29 följande:
    Jisses, du likställer alltså Björns Söders uttalande om att Judar inte är svenskar med att flyktingar och andra bostadslösa samhället (exempelvis f.d. missbrukare, eller misshandlade kvinnor på flykt) som får hjälp med en bostad?
    Nej, jag jämförde inte med Björn Söders uttalande, utan det är din mening "Andra partier gör inte den typen av uppdelning av olika etniciteter" i en mer generell mening jag avser.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?