Har du förtroende för regeringen?
Fast MED, AFS och NMR tror inte jag iaf hatar SD utan de kan nog mycket väl tänka sig ett samabete i en bajsbrun sörja.
Ännu en valrörelse drar igång. Det är nu politikerna tycker att vi väljare är viktiga. Det är nu de käbblar och beskyller varandra för de brister som finns i samhället.
8 år med alliansen, följt av snart 4 år med socialdemokrater och miljöpartister. Frågan du ska ställa till dig själv är om du har fått det bättre. Blev det en förändring som var så markant att du klart märkte en skillnad?Vad är viktigt för dig? Skola, vård och omsorg? Bostad och arbetsmarknad? Försvar och rättsväsende? Civilförsvar och krisberedskap. Pensioner och ungdomsfrågor eller kanske invandringsfrågor. Oavsett vad du tycker är viktigt kan du omöjligt ha upplevt någon markant förbättring inom något område. Nu lovar de att Sverige ska bli bättre. Några påstår att allt är bra. Några är missnöjda med allt. Det som är märkligt är att de tror att vi väljare har dåligt minne. Oavsett partitillhörighet så har alla varit delaktiga till dagens utveckling. Nu tror de att vi väljare återigen ska ge dem förtroendet att styra landet regionerna och kommunerna. Det märkliga är att det är just det vi kommer att göra. Jag kommer dock inte att göra det. I år bli det tre blanka valsedlar. Eller varför inte rösta på Kalle ankapartiet.
I Ankeborg har jag sällan läst om problem.
Så varför inte göra Joakim von Anka till finansminister. UppfinnarJocke till inovationsminister. Kommisarie Carlsson är given som justitieminister. Kajsa Anja är självklar som feministminister. Turknutten Alexander Lucas utser vi till invandrarminister. Den posten behöver en minister med tur, det är en svår och ofta kritiserad post. Kalle Anka blir då förstås stadsminister. Ärligt talat så tror jag att dessa figurer hade gjort en bättre insats för Sveriges än samtliga regeringar har gjort sedan tidigt 90-tal. Det var då som det politiska läget på allvar började utvecklas till det vi ser idag. De som på allvar förändrare Sverige var den sk 68-vänstern. Som enligt mig var en samling vänsterintellektuella som tog sig rättigheten att föra
Proletariatets talan över våra huvuden. Man kan givetvis göra en helt annan analys. Men min samhällsanalys är den nyss lästa.
Så varför inte göra Joakim von Anka till finansminister. UppfinnarJocke till inovationsminister. Kommisarie Carlsson är given som justitieminister. Kajsa Anja är självklar som feministminister. Turknutten Alexander Lucas utser vi till invandrarminister. Den posten behöver en minister med tur, det är en svår och ofta kritiserad post. Kalle Anka blir då förstås stadsminister. Ärligt talat så tror jag att dessa figurer hade gjort en bättre insats för Sveriges än samtliga regeringar har gjort sedan tidigt 90-tal. Det var då som det politiska läget på allvar började utvecklas till det vi ser idag.
När nu nästa regering ska väljas så gäller det att se upp för dessa pajaser.
Miljardhål i SD:s politik - klarar inte pensionärslöfte
SD:s budget går inte ihop på flera viktiga punkter, visar SvD:s granskning av partiets ekonomiska politik. Blandningen av höjda bidrag och sänkt skatt ger hål på över 30 miljarder kronor.
https://www.svd.se/flera-miljardhal-i-sds-politik--klarar-inte-pensionarslofte
Cringevarning.
En mycket obehaglig sekteristisk bild som målas upp som för tankarna till Livets Ord eller Scientologerna. rys och brr!
30 Miljarder är felräkningspengar. Fake news kallas detta.
Följande är fel: "klarar inte pensionärslöfte".
Ett pensionslöfte hänger inte på 30 Miljarder.
Det är tydligt att du inte har läst artikeln som handlar om så mycket mer än om pensionerna.
SD avser att avvisa fler flyktingar vilket kommer öka behovet av förvarsplatser. SVD har kommit fram till att kostnaden för staten pga. detta kommer att öka med 13 Mdr med SD har i stället budgeterat med mindre pengar till Migrationsverket.
SD vältrar över kostnader på kommunerna genom att slopa den statliga etableringsersättningen på cirka 5 miljarder. Etableringsersättningen går till vissa nyanlända invandrare och är till för att de ska närma sig arbetsmarknaden. Om dessa personer inte kommer i arbete väntas de här personerna i stället ansöka om försörjningsstöd hos kommunerna, till en kostnad av 3-4 miljarder kronor. Den här posten har inte SD räknat in.
SD underfinansierar ändringarna i a-kassan ? saknas flera miljarder
SD underfinansierar sina löften om pensionerna - saknas 4 miljarder för att avskaffa den så kallade pensionärsskatten. Därmed uppfyller SD inte sitt löfte om att ta bort pensionärsskatten nu.
SDs budget är helt enkelt inte trovärdig.