• Kapten haddock

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-09-24 20:49:26 följande:
    Det tror jag inte att S tror. de vet HELT säkert att de kommer att bli bortröstade i morgon. Helt och hållet enligt praxis.

Allt handlar om att få M att visa korten ang SD -och ett försök att spräcka alliansen. Det kallas politiska spelet, det finna inget parti som inte spelar det nu.
    Kan lika gärna spräcka de rödgröna. Räcker med en enda politisk vilde som går från rödgrönt till Allians så är vi hemma. Här kan vi snacka om att ta ansvar.
  • Padirac
    Kapten haddock skrev 2018-09-24 20:55:07 följande:
    Kan lika gärna spräcka de rödgröna. Räcker med en enda politisk vilde som går från rödgrönt till Allians så är vi hemma. Här kan vi snacka om att ta ansvar.
    Nu har väl ändå SD banrekord på politiska vildar.  SD kommer kanske att vara färre än 60 innan nästa år är slut om inte M-ledamöter tar klivet från det nu gungande blå till den bruna sörjanSolig
  • Kapten haddock
    Padirac skrev 2018-09-24 21:13:40 följande:
    Nu har väl ändå SD banrekord på politiska vildar.  SD kommer kanske att vara färre än 60 innan nästa år är slut om inte M-ledamöter tar klivet från det nu gungande blå till den bruna sörjanSolig
    Sant,vildarna kan mycket väl bli viktiga för Alliansen framöver.
  • FDFMGA
    Kapten haddock skrev 2018-09-24 20:15:40 följande:
    Hur mår du egentligen? du verkar ha tappat konceptet,
    Jo, tackar som frågar - ganska okej. lite trist att hösten närmar sig alltmer.

Ska se om jag kan hjälpa dig till rätt avdelning, här diskuterar man politik, inte dina upplevelser av att vuxenvärlden är oförstående inför dina behov.

Lycka till!

http://www.familjeliv.se/forum/4/51
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Statsminister Rövén skrev 2018-09-25 08:23:36 följande:
    Pajas.
    Jo, jag noterade just detta faktum.

Men jag tror att en del av de SD-aktivister som försöker ge uttryck för sina känslor här på Familjeliv kan ha potential att ta sig bort från det intellektuella armod som präglar den här gruppen och så småningom  bli en del av den svenska språkgemenskapen.

Alla är vi ju barn i början och man måste lära sig att krypa innan man kan börja gå.

Lycka tillSolig
  • FDFMGA
    Statsminister Rövén skrev 2018-09-25 08:49:55 följande:
    Tack, det kommer inte att bli enkelt, men i sinom tid har jag nog lärt dig att agera med ett visst mått av folkvett.
    Javisst

Det blir nog bra det där ska du se.Skrattande
  • qqqaaaccc
    FDFMGA skrev 2018-09-25 08:59:45 följande:
    Javisst

Det blir nog bra det där ska du se.Skrattande
    Ja,absolut.
  • K Markatta

Nu ökade mitt förtroende för regeringen!

Expeditionsministären Löfven är en klar förbättring jämfört med Regeringen Löfven Glad

• FDFMGA
    K Markatta skrev 2018-09-25 09:50:42 följande:

Nu ökade mitt förtroende för regeringen!

Expeditionsministären Löfven är en klar förbättring jämfört med Regeringen Löfven Glad

Den lösningen borde du få minst Nobelpriset för.

Löfven får regera som expeditionsministär i fyra år fram till nästa val, alliansen får tid att prata ihop sig, även om fyra år kanske ter sig som ett ögonblick mot bakgrund av att det är Åkesson och gänget kring honom de ska förhålla sig gemensamt till.

Och under tiden kan Löfven lägga fram förslag i riksdagen som han förankrar tillräckligt väl bland enskilda anständiga partier för att de ska få stöd av en riksdagsmajoritet.

Tänk att det var du som satt inne med lösningen på hur man skulle lösa upp dena politiserade Gordiska knutSolig
  • nihka
    Statsminister Rövén skrev 2018-09-25 08:49:55 följande:
    Tack, det kommer inte att bli enkelt, men i sinom tid har jag nog lärt dig att agera med ett visst mått av folkvett.
    Vem som inte uppför sig visas ju tydligt på den länga raden av svarta nick i trådarna.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?