Sökning:
|
-
-
https://www.expressen.se/kvallsposten/granspoliser-rapport-undanholls-infor-valet/
Gränspoliser: Rapport undanhölls - inför valet
Sverige har en av Europas sämsta gränskontroller. Det larmar en Schengen-rapport som hemlighållits inför valet, enligt flera källor. Kvällsposten kan i dag avslöja att kritiken ska ha ansetts politiskt känslig.
- Vi riskerar att släppa in återvändande jihadister och frihetsberövar personer som har rätt att komma in i landet, säger en erfaren gränspolis. -
Då är det bestämt att Stefan Löfven ska avsättas imorgon kl 9.30.
-
Det påverkar inte mitt förtroende för regeringen.K Markatta skrev 2018-09-24 13:54:22 följande:Då är det bestämt att Stefan Löfven ska avsättas imorgon kl 9.30.
Men det ska bli mycket roande att få vara åskådare till föreställningen av Jönssonligan och makten med Åkesson.
Det lär bli ett liv och ett kiv utan dess like, där man ibland kommer att vara kränkta över att S inte förklarar att de självklart erbjuder ett vuxet stöd när Jönsonligan försöker undkomma Åkesson.
Man kan ju åtminstone inte klaga på att den svenska politiska dansen till klavertramp saknar underhållningsvärde.
Och när Jönsonligan definitivt splittrats kan säkert S erbjuda de två mindra brunbrända parterna att vara med i bygget av framtidslandet Sverige -
Den dagen S trillar ur riksdagen kommer anhängarna fortfarande tro att de ska regera landet.FDFMGA skrev 2018-09-24 19:26:09 följande:Det påverkar inte mitt förtroende för regeringen.
Men det ska bli mycket roande att få vara åskådare till föreställningen av Jönssonligan och makten med Åkesson.
Det lär bli ett liv och ett kiv utan dess like, där man ibland kommer att vara kränkta över att S inte förklarar att de självklart erbjuder ett vuxet stöd när Jönsonligan försöker undkomma Åkesson.
Man kan ju åtminstone inte klaga på att den svenska politiska dansen till klavertramp saknar underhållningsvärde.
Och när Jönsonligan definitivt splittrats kan säkert S erbjuda de två mindra brunbrända parterna att vara med i bygget av framtidslandet Sverige
Vi har en jordskredsseger för högersidan. 60-40. Man kan hävda att extrema partier inte räknas. Okej, V,MP och SD går bort. Alliansen fortfarande störst.
Hur mår du egentligen? du verkar ha tappat konceptet, -
Det verkar snarare vara så att SDsvansen och deras företrädare tror att SD ska få regera Sverige trots att de fick 17,5%.Kapten haddock skrev 2018-09-24 20:15:40 följande:Den dagen S trillar ur riksdagen kommer anhängarna fortfarande tro att de ska regera landet.
Vi har en jordskredsseger för högersidan. 60-40. Man kan hävda att extrema partier inte räknas. Okej, V,MP och SD går bort. Alliansen fortfarande störst.
Hur mår du egentligen? du verkar ha tappat konceptet,
Lite obalans i uppfattningen -
Möjligt att de tror. Jag har sällan med sd-svansen att göra. Ganska ointressant i sammanhanget kan jag tycka.Padirac skrev 2018-09-24 20:18:21 följande:Det verkar snarare vara så att SDsvansen och deras företrädare tror att SD ska få regera Sverige trots att de fick 17,5%.
Lite obalans i uppfattningen -
du förstår mycket väl att det refererade till ditt grundlösa påstående om att utröstade tror att de regerar landet. du förstår också att det inte är sant.Kapten haddock skrev 2018-09-24 20:24:20 följande:Möjligt att de tror. Jag har sällan med sd-svansen att göra. Ganska ointressant i sammanhanget kan jag tycka.Kapten haddock skrev 2018-09-24 20:15:40 följande:Den dagen S trillar ur riksdagen kommer anhängarna fortfarande tro att de ska regera landet.
....
det som däremot är sant är att 17,5%-partiet tror att de ska få regera trots att ingen vill samarbeta med dem. -
Tycker nog att S är betydligt mer orealistiska i sin syn på vem som ska regera. SD har ju inte direkt gjort anspråk på statsministerposten, man har bara meddelat att man företräder sina väljare.Padirac skrev 2018-09-24 20:40:28 följande:du förstår mycket väl att det refererade till ditt grundlösa påstående om att utröstade tror att de regerar landet. du förstår också att det inte är sant.Kapten haddock skrev 2018-09-24 20:15:40 följande:Den dagen S trillar ur riksdagen kommer anhängarna fortfarande tro att de ska regera landet.
....
det som däremot är sant är att 17,5%-partiet tror att de ska få regera trots att ingen vill samarbeta med dem.
S däremot tror man kan regera med ett regeringsunderlag som har majoriteten mot sig. Det är relativt osmart. -
Det tror jag inte att S tror. de vet HELT säkert att de kommer att bli bortröstade i morgon. Helt och hållet enligt praxis.Kapten haddock skrev 2018-09-24 20:44:20 följande:Tycker nog att S är betydligt mer orealistiska i sin syn på vem som ska regera. SD har ju inte direkt gjort anspråk på statsministerposten, man har bara meddelat att man företräder sina väljare.
S däremot tror man kan regera med ett regeringsunderlag som har majoriteten mot sig. Det är relativt osmart.
Allt handlar om att få M att visa korten ang SD -och ett försök att spräcka alliansen. Det kallas politiska spelet, det finna inget parti som inte spelar det nu.