• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

Petad S-minister får ny toppost i riksdagen

SAMHÄLLEi går 11:25

Ex-ministern Anna Johansson blir ny ordförande i arbetsmarknadsutskottet.

Hon petades från regeringen i samband med Transportstyrelseskandalen.
    ...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/ngx2Bd/petad-s-minister-far-ny-toppost-i-riksdagen

• FDFMGA
    kakke skrev 2018-09-28 22:23:24 följande:

Om brevbärarna inte vill dela ut post så ska de inte behöva dela ut post.

kakke skrev 2018-09-28 22:38:28 följande:
    Har aldrig varit brevbärarens uppgift att kontrollera innehållet.  Frågan är dock varför våra medmänniskor skickar gift och bomber, vem är ansvarig för det hårda samhällsklimatet?
    Jämförelsen är en aning luddigt tänkt.

Den blir lite närmare målet om den t ex uttrycks så här. Ett antal Postnordanställda har undertecknat ett öppet brev där det menar att bolagsledningens direktiv för deras arbete inte överensstämmer med Post- och telestyrelsens grundläggande mål att alla ska ha tillgång till tillförlitliga posttjänster.

Det är en aning trist att sovjettänkandet där man kräver absolut lojalitet och obrottslig tystnad från anställda går igen i nyhögerns samhälls- och människosyn.

Nåja, min tro och förhoppning är att nyhögern aldrig kommer att få inflytande över svenska traditioner som rätten anställda har att öppet ifrågasätta.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • poff2

Man kan ju tänka sig ett system där de anställda på regeringskansliet har rösträtt, medan folket i övrigt slipper detta ok.

• poff2

Eller så kan alla få vara med och rösta, bara de röstar rödgrönt.

• FDFMGA
    poff2 skrev 2018-09-29 16:44:34 följande:

Eller så kan alla få vara med och rösta, bara de röstar rödgrönt.

Nja, nu handlade det inte om att få rösta utan "man och nöjd" hade tydligen tankar om brevbärare.

Själv skulle jag gärna se ett upprop från postnordanställda - jag tror att det är ledningen som fattat beslut som förstört förutsättningarna för Postnords anställda att göra ett bra jobb.

Men jag förstår att nyhögern anser att anställda ska göra som ledningen bestämt utan invändningar.

Nyhögern är ju oerhört auktoritetskramande.

Kan man ens tänka sig något mer osvensk än nyhögernSkrattande
  • poff2
    FDFMGA skrev 2018-09-29 17:25:31 följande:
    Nja, nu handlade det inte om att få rösta utan "man och nöjd" hade tydligen tankar om brevbärare.

Själv skulle jag gärna se ett upprop från postnordanställda - jag tror att det är ledningen som fattat beslut som förstört förutsättningarna för Postnords anställda att göra ett bra jobb.

Men jag förstår att nyhögern anser att anställda ska göra som ledningen bestämt utan invändningar.

Nyhögern är ju oerhört auktoritetskramande.

Kan man ens tänka sig något mer osvensk än nyhögernSkrattande
    Familjeliv verkar ha allvarliga problem med GDPR.

Pseudonymisation

Pseudonymity eller pseudonymisation innebär anonymisering av personupgifter och kopplad data, något som ditt CMS helst ska stödja framöver. Det är en högre nivå att nå inom GDPR och bör planeras för direkt. Användare ska kunna identifieras endast med ett användarnamn och övrig insamlad data ska vara krypterad så det inte finns någon möjlighet att göra en koppling mellan en användare och sparad information.

Vill varna för att registrerade uppgifter kan användas för att komma åt användares facebook-konton.

• FDFMGA
    poff2 skrev 2018-09-29 17:45:59 följande:
    Familjeliv verkar ha allvarliga problem med GDPR.

Pseudonymisation

Pseudonymity eller pseudonymisation innebär anonymisering av personupgifter och kopplad data, något som ditt CMS helst ska stödja framöver. Det är en högre nivå att nå inom GDPR och bör planeras för direkt. Användare ska kunna identifieras endast med ett användarnamn och övrig insamlad data ska vara krypterad så det inte finns någon möjlighet att göra en koppling mellan en användare och sparad information.

Vill varna för att registrerade uppgifter kan användas för att komma åt användares facebook-konton.

Hm, det där var svårbegripligt men jag antar att du syftar på personer som inte finner sig i att de förlorat möjligheten att vara medlemmar på FL.

Javisst finns det sådana, och vissa av dem har ett så säreget sätt att uttrycka sig att man utan större ansträngning lätt kan konstatera typ "jaha, nu är det den här personen som vägrar finna sig i att hen hen blivit utvisad som poppat upp med ett nytt nick".

Men för att återgå till nyhögern. Ja, jag anser att företeelsen är mycket osvensk och då inte enbart för att den är så auktoritetskramande utan också för att den pendlar mellan ytterligheterna att antingen vara oerhört kränkt eller också att i grupp peka ut någon eller något man kan flabba gemensamt åt.

Och utifrån exemplet ovan. Jag tycker det vore bra rent generellt med lite mer civil olydnad, så länge det begränsar sig till verbalt ifrågasättande, så om Postnordanställda gick ut med ett upprop där det framgick att de direktiv ledningen ger strider mot Post- och telestyrelsens tes om att alla ska ha en god postservice - tja, då skulle åtminstone jag tycka att det vore bra.
  • poff2
    FDFMGA skrev 2018-09-29 19:36:58 följande:
    Hm, det där var svårbegripligt men jag antar att du syftar på personer som inte finner sig i att de förlorat möjligheten att vara medlemmar på FL.

Javisst finns det sådana, och vissa av dem har ett så säreget sätt att uttrycka sig att man utan större ansträngning lätt kan konstatera typ "jaha, nu är det den här personen som vägrar finna sig i att hen hen blivit utvisad som poppat upp med ett nytt nick".
    Bra försök fröken moderator. Det är uppenbart att FL lagrar cookies och du har tillgång till dem.

Jag vill återigen varna medlemmar för att FL använder era användaruppgifter för att begå dataintrång på era facebook-konton.

Sen an man förstås undra varför ni försöker slå ihjäl ert eget forum. En gång var här livlig debatt. Men ni har stängt av nästan alla debattörer till höger om vänsterpartiet. Det kan gå flera dagar då det är i stort sett stendött.
  • FDFMGA
    poff2 skrev 2018-09-29 22:30:48 följande:
    Bra försök fröken moderator. Det är uppenbart att FL lagrar cookies och du har tillgång till dem.

Jag vill återigen varna medlemmar för att FL använder era användaruppgifter för att begå dataintrång på era facebook-konton.

Sen an man förstås undra varför ni försöker slå ihjäl ert eget forum. En gång var här livlig debatt. Men ni har stängt av nästan alla debattörer till höger om vänsterpartiet. Det kan gå flera dagar då det är i stort sett stendött.
    Inte då, man kan känna igen vissa av FL.s rättshaverister på att de är lika egenkära som oförmögna att inse sin egen enfaldSkrattande
  • poff2
    FDFMGA skrev 2018-09-29 23:11:28 följande:
    Inte då, man kan känna igen vissa av FL.s rättshaverister på att de är lika egenkära som oförmögna att inse sin egen enfaldSkrattande
    Nice try.

Det är uppenbart att du har tillgång till registrerat data som FL inte ens har rätt att lagra enligt GDPR.

Du har gjort flera misstag och iblant känt igen saker på enstaka ord.

P.S
    Dataintrång är ganska allvarliga saker.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?