poff2 skrev 2018-09-29 17:45:59 följande:
Familjeliv verkar ha allvarliga problem med GDPR.
Pseudonymisation
Pseudonymity eller pseudonymisation innebär anonymisering av personupgifter och kopplad data, något som ditt CMS helst ska stödja framöver. Det är en högre nivå att nå inom GDPR och bör planeras för direkt. Användare ska kunna identifieras endast med ett användarnamn och övrig insamlad data ska vara krypterad så det inte finns någon möjlighet att göra en koppling mellan en användare och sparad information.
Vill varna för att registrerade uppgifter kan användas för att komma åt användares facebook-konton.
Hm, det där var svårbegripligt men jag antar att du syftar på personer som inte finner sig i att de förlorat möjligheten att vara medlemmar på FL.
Javisst finns det sådana, och vissa av dem har ett så säreget sätt att uttrycka sig att man utan större ansträngning lätt kan konstatera typ "jaha, nu är det den här personen som vägrar finna sig i att hen hen blivit utvisad som poppat upp med ett nytt nick".
Men för att återgå till nyhögern. Ja, jag anser att företeelsen är mycket osvensk och då inte enbart för att den är så auktoritetskramande utan också för att den pendlar mellan ytterligheterna att antingen vara oerhört kränkt eller också att i grupp peka ut någon eller något man kan flabba gemensamt åt.
Och utifrån exemplet ovan. Jag tycker det vore bra rent generellt med lite mer civil olydnad, så länge det begränsar sig till verbalt ifrågasättande, så om Postnordanställda gick ut med ett upprop där det framgick att de direktiv ledningen ger strider mot Post- och telestyrelsens tes om att alla ska ha en god postservice - tja, då skulle åtminstone jag tycka att det vore bra.