• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Det är inte alltid så svårt att känna igen en björn på dess skinn.Drömmer

Det behövs ingen teknisk datainsamling för att veta vilket djur som knatar runt i skogen med blåbär runt munnen

• Mentat

Kan jag kanske få litet hjälp att reda ut det som påstås i inlägg #10054, att FDFMGA skulle vara moderator på siten? Om det stämmer eller inte vet jag inte då jag inte hittar någon information om vilka medlemmar som är moderatorer i forumet över huvud taget.

Var kan jag hitta det?

• Padirac
    Mentat skrev 2018-09-30 18:52:13 följande:
    Kan jag kanske få litet hjälp att reda ut det som påstås i inlägg #10054, att FDFMGA skulle vara moderator på siten? Om det stämmer eller inte vet jag inte då jag inte hittar någon information om vilka medlemmar som är moderatorer i forumet över huvud taget.

Var kan jag hitta det?
    Alla som inte höll med 'man och nöjd' med inkarnationer före och efter detta nick har blivit anklagade för att vara moderatorer.

• FDFMGA

Var kan jag hitta det?

Nej, jag är inte moderator, inte fröken heller.

Det ska visst finnas en förteckning över moderatorerna, men var vet jag inte. Hursomhelst framgår det om det är en moderator som deltar i diskussionen.

Det finns några personer som inte har förmågan att inse att de straffar ut sig själva från FL genom sitt uppträdande, inte för att de är förföljda av hemliga moderatorer.

Du lär ju minnas Notariatet och hans tusentals nick, det här är en liknade figur.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuw

Var kan jag hitta det?

En snabbgoogling ger följande träff:( http://gamla.familjeliv.se/Forum/moderators.php ). Hur aktuell och tillförlitlig listan är får du själv bedöma. Med tanke på hur modereringen fungerar så skulle det inte förvåna mig om den huvudsakligen sköts av något skript och bara i undantagsfall av handpåläggning.
  • Padirac

Informationen om moderatorer finns öppen angivet på forumet, detta står också.

"Utöver huvudmoderatorerna har Familjeliv.se ett antal ideella moderatorer. Deras huvuduppgift är att hantera rapporterade ärenden och att hålla ordning i foumet. Dessa medlemmar har alltid texten "Moderator" under sitt nick, men kan förstås också fortsätta delta som vanliga medlemmar i forumsdiskussioner.

Observera att anmälningar och ärenden inte ska diskuteras i det publika forumet."

• Mentat

Tack, alla . Det jag inte kunde hitta var en förteckning över vilka som är moderatorer men om de har texten  "Moderator" under sitt nick räcker det för all del för att veta om det är en sådan man diskuterar med. Jag får väl leva med det och klara mig utan en förteckning.

• nattuw
    Mentat skrev 2018-09-30 21:31:47 följande:

Det jag inte kunde hitta var en förteckning över vilka som är moderatorer men om de har texten  "Moderator" under sitt nick räcker det för all del för att veta om det är en sådan man diskuterar med.

Givet då att de inte har ett extra nick som de använder till vardags och att de sparar sitt moderatnick till högtidligare tillfällen.
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-09-30 23:42:03 följande:
    Givet då att de inte har ett extra nick som de använder till vardags och att de sparar sitt moderatnick till högtidligare tillfällen.
    Det står moderator under deras nick för att de inte ska gå under radarn i debatter och inlägg. Men de gånger de skriver som moderatorer i trådar så använder de nicket Moderator och är oidentifierade som personer.
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-09-30 23:42:03 följande:
    Det är bara tillåtet att ha ett nick enligt FLs regler. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?