• Anonym (kukenifittan)

Knulla ons utan kondom?

Ni som är singlar och knullar nya då och då, skyddar ni er? Själv knullar jag alltid utan gummi för att kondom är så obekvämt och tar bort känslan. Jag står hellre över faktiskt. Det må vara "korkat", men sån är jag. Och väldigt få tjejer säger emot. Och de få som gör det går nästan alltid med på att bli knullade utan, när de är fulla och blivit uppkåtade. Hur är ni?

Och brukar ni berätta att ni tar p-piller eller inte? Fråga om hon tar? Jag blir sjukt nog extra kåt av att inte veta. Det ger en extra kick att spruta i en tjej utan att veta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knulla ons utan kondom?
  • Anonym (Slut i rutan)

Ja, om man inte värdesätter sig själv och sin hälsa mer så kan man göra som ts.

• Anonym (Klamydia)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-23 11:56:39 följande:
    Det är en riskbedömning. Jag gillar inte killar som är players utan mer de osäkra som står i ett hörn och inte varit med så många tjejer, kanske ingen. Kollar också upp dem lite innan, typ om jag har någon kompis som vet vilka de är och så. Den största risken jag tagit var när jag låg med en kille som varit med ett par stycken innan och han var från en liten by i Norrland så jag tänkte att där är väl risken rätt liten ändå. Och han sade att han aldrig haft någon sjukdom. Nåväl, det har ju funkat hittills. Jag testar mig inte efter varje ligg men regelbundet eftersom jag går till gyn regelbundet för en annan grej, och då testar de.
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-22 14:14:39 följande:
    Det hänger på att de frågar alltså?Du tycker inte du är lite naiv som tror en kille du inte känner och som bara vill stoppa kuken i dig en gång är 100% ärlig med huruvida de har eller har haft någon könssjukdom?

Hur har du koll på sexvanorna hos ett ONS-ragg?

Hur ofta går du på kontroll?

Nej det hänger inte på det. De flesta drar ut även om de inte frågar och tar för givet att det kan vara osäkert. De vill ju inte heller bli lurade till ett barn. Som jag skrev, det är mycket värre för killar att köra oskyddat för de har ingen makt över vad som händer sedan. Hade jag varit kille hade jag alltid kört med kondom.
    Ja det tror jag att de är, eller att jag märker om det är en sån kille som skulle vara oärlig. Märker också ifall de är osäkra eller liksom vet vad de håller på med. Ibland har jag frågat hur många de varit med innan, före sexet.
    Går på kontroll typ en gång i halvåret.

Hade någon kille sagt att han haft typ klamydia eller whatever och blivit botad så hade jag aldrig legat med honom ändå, avtändande med könssjukdomar. Har också vaccinerat mig mot HPV.
    Hur många killar hinner du ligga med på ett halvår?
    Hur många hinner de ligga med mellan testerna, om de ens testar sig?
    De kan ju vara ärliga med vad de vet, men ändå vara smittade...
  • Anonym (Hoppsan)

Oväntat att så många skiter i kondomen. Det är lite äckligt av er faktiskt. Jag använder generellt sett alltid kondom med ny sexpartner (innan man båda testat sig) men har missat någon enstaka gång och klamydian kom som ett brev på posten. Jag testade mig naturligtvis eftersom jag i vanliga fall är ordentlig och skyddar mig.

Jag hade klamydia utan symptom vill jag be att tala om för alla er som slarvar. Det är vanligt och ännu vanligare hos killar än hos tjejer. Klamydia kan leda till sterilitet.

Andra sjukdomar som man kan sprida utan att ha symptom är kondylom, herpes, gonorre´. Ni som alltid knullar utan har säkerligen minst en av dessa....eller så kommer ni få. Grattis!

• Anonym (Tjohejsan)

Har du testat om du möjligen går runt och sprider HPV-virus som kan ge kvinnorna livmoderhalscancer? 

Anonym (Slut i rutan) skrev 2015-03-23 19:09:29 följande:

Ja, om man inte värdesätter sig själv och sin hälsa mer så kan man göra som ts.

Sin egen hälsa?
  • Anonym (Klamydia)

Observera, går du på en särskild mottagning för bara könssjukdomstester och gör deras gratistest så ingår inte riktigt allt i dessa, utan det får du boka särskilt och då betala vanlig besöksavgift för.

• Anonym (nejtack)

Jag brukade ligga utan kondom, resultaten blev en graviditet (abort) och herpes.

• Anonym (Sofie)
    Har gjort det skrev 2015-03-23 15:01:46 följande:
    Nej jag har bra koll på när jag kommer så det brukar jag inte behöva. Om jag tex tar i missionären så blir det lagom att dra sig ur, dra av kondomen och komma upp till ansiktet
    Så varje gång du hamnar i säng med ett ONS så sprutar du sperman i hennes ansikte?
    Menar du att alla tjejer tycker det är ok?
    I alla fall jag tycker inte det, vill inte bli sprutad i ansikte eller mun.
    Hur många tjejer här inne håller med mig, ganska många skulle jag tro?
  • enola
    MEE83 skrev 2015-03-22 17:10:57 följande:
    HIV är verkligen inget att oroa sig för. Man får ha extrem otur om man får HIV.

Det är väldigt få fall av det, homosexuella män är de som drabbas mest(som hetero snubbe är man rätt lugn), många av de Svenskar som smittas, smittas även när de knullar utomlands.

Ja, på 80-talet.
    Numera är det ju lyckligtvis hyfsat ovanligt i Sverige överhuvudtaget, men det är inte längre vanligast bland homosexuella.
    Och även om det är är betydligt mindre risk att bli smittad av HIV nuförtiden, varför ta risken? Visst, skulle man smittas så finns det bromsmediciner så de flesta kan leva ett normalt, fullångt liv i alla fall. Men tänk på att du kan bära på viruset i åratal utan att veta om det. Under den tiden kanske du inleder ett seriöst förhållande och för smittan vidare till din partner. Ni kanske blir gravida och du för smittan vidare till ditt barn. Är det verkligen värt att ta den risken, bara för att få knulla okända människor utan kondom?

• Anonym (Tjohejsan)
    enola skrev 2015-03-24 12:17:11 följande:

Ja, på 80-talet.
    Numera är det ju lyckligtvis hyfsat ovanligt i Sverige överhuvudtaget, men det är inte längre vanligast bland homosexuella.
    Och även om det är är betydligt mindre risk att bli smittad av HIV nuförtiden, varför ta risken? Visst, skulle man smittas så finns det bromsmediciner så de flesta kan leva ett normalt, fullångt liv i alla fall. Men tänk på att du kan bära på viruset i åratal utan att veta om det. Under den tiden kanske du inleder ett seriöst förhållande och för smittan vidare till din partner. Ni kanske blir gravida och du för smittan vidare till ditt barn. Är det verkligen värt att ta den risken, bara för att få knulla okända människor utan kondom?

Som sagt var- män sprider virus som kan ge kvinnor livmoderhalscancer- är det inget att bry dig om? 
Svar på tråden Knulla ons utan kondom?